شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰
ایران خودرو و شرکت ماهله آلمان در حالی چند روز پیش قراردادی برای طراحی و تولید موتورهای سه سیلندر امضا کردند که این شرکت یکی از نام آشناای جهان در حوزه موتورسازی به شمار می رود.
کد خبر: ۸۱۹۰

تیتر20 - ایران خودرو و شرکت ماهله آلمان در حالی چند روز پیش قراردادی برای طراحی و تولید موتورهای سه سیلندر امضا کردند که این شرکت یکی از نام آشناای جهان در حوزه موتورسازی به شمار می رود.
آن طور که ایران خودرویی ها می گویند، یکی از اهداف بزرگ از پس این قرارداد، کاهش مصرف سوخت است و بنا به ادعای آبی های جاده مخصوص، میزان مصرف محصولات آنها به چهار لیتر در 100 کیلومتر خواهد رسید. هرچند با توجه به ماهیت فنی شرکت ماهله می توان به طراحی و ساخت موتورهای کم مصرف در ایران خودرو امیدوار بود، اما کاهش مصرف سوخت تنها به موتور خودروها بستگی ندارد. به گفته برخی کارشناسان، آنچه میزان مصرف سوخت خودروها را تعیین می کند، مجموعه ای از موتور و گیربکس و کیفیت قطعات است، بنابراین اگر قرار به کاهش مصرف باشد، باید این پکیج به طور کامل در نظر گرفته شود. به زبان ساده تر، اگر ایران خودرو با خرید دانش فنی از ماهله، بتواند موتورهای کم مصرف طراحی و تولید کند اما گیربکس و قطعات محصولات خود را به لحاظ کیفی ارتقا ندهد، نمی توان مصرف سوخت را مثلا به چهار لیتر رساند. البته نکته مثبت ماجرا اینجاست که ایران خودرو پیش تر با توجه به تجربه نسبتا موفق EF7، توانسته به حوزه طراحی و تولید موتور ورود کند و بنابراین کار با ماهله نیز راحت پیش خواهد رفت. در مجموع اینکه آبی های جاده مخصوص به سراغ شرکتی معتبر در طراحی موتور رفته اند، اقدام قابل قبول و مثبتی به شمار می رود، اما قطعا دست یافتن به هدف کاهش مصرف سوخت به چهار لیتر، نیاز به اقدامات دیگری به خصوص در حوزه طراحی محصول و ارتقای کیفی قطعات دارد. شاید مشارکت های جدید ایران خودرو با شرکت های خارجی بتواند آبی های جاده مخصوص را در این مسیر، یاری کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز