جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۰
متخصصان پوست، مو و زیبایی نسبت به استفاده برخی از انواع شامپوها به مصرف کنندگان هشدار می دهند چرا که آنها به سلامت مو آسیب می رسانند.
کد خبر: ۸۳۹۷

تیتر20 - پروین متوسلین متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شامپوهای خشک گفت: این شامپوها مزیت خاصی نسبت به دیگر شامپوها ندارند و تنها در مواقع اورژانسی باید استفاده شوند.

وی با اشاره به موارد مورد استفاده از شامپوهای خشک بیان کرد: مواقع اورژانسی مثل دردسترس نبودن آب برای شستشوی سر با شامپوهای دیگر(معمولا هنگام سفر) یا بیمار بودن فرد، باید این شامپوها مورد استفاده قرارگیرند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه برای تولید این شامپوها معمولا بصورت پایه از پودرهایی مثل تخم کتان، برنج یا ذرت استفاده می شود، اظهار داشت: شامپوهای خشک بصورت پودر یا اسپری، جاذب چربی هایی هستند که در اثر فولیکولهای ریشه مو ترشح می شوند.

وی افزود: ازآنجاکه این شامپوها، پوسته سر را بطور کامل تمیز نمی کنند تنها باید در موارد اورژانسی و ضرورت برای شستشوی سر انتخاب و در بقیه زمانها حتما از شامپوهای معمولی که قابلیت حذف چربی و تمیزی کامل پوست سر را همزمان باهم دارند، استفاده شوند.

متوسلین با اشاره بر مضرات استفاده مداوم از این نوع شامپوها عنوان کرد: علاوه بر جذب چربی سر، شامپوهای خشک، باعث ایجاد حساسیت، تخریب پوشش ساقه مو و شکنندگی آنها می شود لذا باید هر از گاهی مورد استفاده قرار گیرند.

وی یادآور شد: ازآنجا که تولید کنندگان و عرضه کنندگان شامپوها معمولا برای فروش محصولاتشان معایب آنها را پنهان می کنند، این وظیفه بر عهده مصرف کنندگان است که با دسترسی آسان به هرنوع اطلاعات از فضای مجازی و رسانه های معتبر، درباره سود و زیان کالاهای مورد استفاده خود، آگاهی کسب کنند.
ارسال نظرات
موضوعات روز