پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
به نظر می رسد باید ریشه جهش آبی های جاده مخصوص در تیراژ و فروش را در سازمان فروش این شرکت و طرح های جدیدیش جستجو کرد.
کد خبر: ۸۵۴۲
تیتر20 - با اعلام آخرین آمار مربوط به تولید خودروهای داخلی، مشخص شد ایران خودرویی ها با رشد 36 درصدی تولید در مرداد ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده اند. این درصد رشد نشان می دهد بزرگترین خودروساز ایران رفته رفته در حال بازگشت به روزهای خوب خود در تولید است، روزهایی که شاید آخرین بار پیش تر در سال 90 آن را تجربه کرده بود.
اینکه ایران خودرو توانسته تولید خود را افزایش دهد، طبعا ریشه در فروش خوب این شرکت است، چه آنکه اگر از سمت فروش تغذیه نشود، توجیهی برای بالا بردن تیراژ وجود ندارد.
اما این رشد فروش و رشد تولید چگونه رخ داده است؟ اگر نگاهی به سبد محصولات ایران خودرو بیندازیم، متوجه می شویم این شرکت محصول جدیدی را طی سال جاری به سبد خود اضافه نکرده، بنابراین رشد فروش و تولید از ناحیه خودروهای قبلی اتفاق افتاده است.
با این حساب، به نظر می رسد باید ریشه جهش آبی های جاده مخصوص در تیراژ و فروش را در سازمان فروش این شرکت و طرح های جدیدیش جستجو کرد.
بدون تردید یکی از چالش های بزرگ مشتریان بازار خودرو ایران، قدرت خرید پایین است، چالشی که ایران خودرویی ها توانسته اند تا حدود زیادی آن را به واسطه در نظر گرفتن روش های جذاب فروش حل کنند.
به عنوان مثال، فروش اقساطی خودرو با ودیعه نسبتا کم، خیلی ها را به خرید ترغیب کرده است، زیرا به واسطه این روش می توان با پرداخت کمتر از یک سوم کل مبلغ، خودرو موردنظر را دریافت و مابقی پول آن را ظرف دو سال و در چک های شش ماهه تسویه کرد.هرچند با توجه به شرایط کلی بازار، رسیدن ایران خودرو به رکورد تولید و فروش در سال 90، زمان می برد، اما اینکه این شرکت توانسته در دوران رکود، تولید و فروش را افزایش دهد، نشان از پیروزی نسبی بر رکود دارد.