پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
در حال حاضر اگرچه ایران به لحاظ جغرافیایی در منطقه ای استراتژیک قرار گرفته است، با این حال کشورهای منطقه چندان پذیرای محصولات پژو نبوده و از برندهای دیگر استقبال بیشتری می کنند. در این شرایط، پژو یا باید محصولات تولیدی در ایران خودرو را وارد سبد محصولات صادراتی اش کند و یا اینکه به بازارسازی در منطقه بپردازد.
کد خبر: ۸۷۲۴
تیتر20 - اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو در اسفند ماه امسال راهی بازار کشور خواهد شد تا اولین قدم بزرگ در راه اجرای قرارداد جدید این دو خودروساز برداشته شود.
این در شرایطی است که ایران خودرو و پژو برنامه های بزرگتری را در سر می پرورانند و یکی از مهم ترین آنها، صادرات 30 درصدی از ایران است. بر این اساس، دو شرکت طبق قانون وزارت صنعت،معدن و تجارت ملزم به صادرات 30 درصد از محصولات تولیدی در ایران خودرو به خارج هستند. این در شرایطی است که به نظر می رسد ایران خودرو و پژو کار سختی برای عملی کردن این الزام وزارت صنعت دارند، مگر آنکه پژو بخواهد محصولات تولیدی در ایران را در سبد صادراتی خود قرار دهد.
در حال حاضر اگرچه ایران به لحاظ جغرافیایی در منطقه ای استراتژیک قرار گرفته است، با این حال کشورهای منطقه چندان پذیرای محصولات پژو نبوده و از برندهای دیگر استقبال بیشتری می کنند. در این شرایط، پژو یا باید محصولات تولیدی در ایران خودرو را وارد سبد محصولات صادراتی اش کند و یا اینکه به بازارسازی در منطقه بپردازد.
بازارسازی اما می تواند با کمک ایران خودرو انجام شود، چه آنکه این شرکت به هر حال سابقه فعالیت در بازارهای منطقه را دارد و در نتیجه می تواند جای پایی برای محصولات جدید پژو در این بازارها باز کند. در این بین، بازارهایی مانند عراق ، سوریه (در صورت بهبود اوضاع سیاسی این کشور) و حتی آذربایجان، گزینه های مناسبی برای صادرات پژوهای ایرانی هستند که نیاز به هماهنگی میان ایران خودرو و پژو دارد. اگرچه تحقق صادرات 30 درصدی (که در سال 2021 شامل 60 هزار دستگاه می شود)، کار بسیار سختی است، اما می توان به واسطه بازیابی بازارهای موردنظر، تا حدی به این هدف دست یافت.