پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
گروه هتلسازی آکور یکی از نخستین سرمایهگذاران خارجی در عرصه هتلداری است که بیش از یک سال پیش وارد بازار ایران شد و دو هتل فرودگاهی تحت نام برندهای ایبس و نواتل اکنون تحت لیسانس این شرکت در کشورمان فعالیت میکنند. این شرکت البته هنوز سرمایهگذاری مستقیم در هتلسازی ایران نداشته است اما حالا مامور ارشد اجرایی آن از احتمال ساخت ۱۰۰ هتل طی 10سال آینده در کشور خبر میدهد.
کد خبر: ۸۷۴۸
تیتر20 - کریستف لانداس علاوهبر این از ماموریتهای گسترده آکور در سراسر ایران سخن گفته و به «ایسنا» میگوید: «اراده این مجموعه فرانسوی برای سرمایهگذاری در ایران جدی است. ما اکنون در خاورمیانه با ۳۶ هزار اتاق درحال فعالیت هستیم و بیشتر این هتلها لوکس هستند.» به گفته او، به تازگی از آکور برای ساخت هتل در دبی درخواست شده است اما آنها میخواهند در ایران هتل بسازند و نیتشان توسعه کار در کشور است.
لانداس با استناد به تجربه مشارکت و سرمایهگذاری این شرکت فرانسوی در ایران که پس از توافق برجام علنی شد، خطاب به سرمایهگذاران خارجی میگوید: «یک پروژه خوب نهتنها باید جذاب باشد، بلکه از نظر زمانی باید پایدار بوده و برگشت سرمایه و سود آن هم مطلوب و تضمین شده باشد. بسیاری از سرمایهگذاران تمایل دارند در ایران هتلهای تجملی بسازند، اما باید گفت مهمترین موضوع در این نوع سرمایهگذاری تهیه زمین است.» مامور ارشد اجرایی آکور، به سرمایهگذاران توصیه میکند اگر تصمیم دارید در ایران پروژهای اجرا کنید، باید همه شرایط را در نظر بگیرید و پروژه را به درستی تعریف کنید؛ موقعیتها و تعداد گردشگران هر منطقه را در نظر بگیرید و بدانید با توجه به نوع جغرافیا و شهری که در نظر گرفتهاید، چه هتلی میخواهید بسازید. این فعال بینالمللی هتلداری با اشاره به موقعیت مشهد برای متقاضیان سرمایهگذاری در ایران، یادآور میشود: «این شهر سالانه ۲۵ میلیون زائر دارد. بنابراین میتوانید در این شهر محصولی ایجاد کنید که نیاز زائران آن را تامین کند.»
لانداس ادامه میدهد: «میدانم فرآیند ساخت و ساز در ایران قدری طولانی است ولی ما به عنوان گروهی که ۱۲ سال است در ایران کار میکنیم، به این جمعبندی رسیدهایم که سرمایهگذار در این کشور میتواند کار کند؛ چون فرآیند، شفاف و تعریفشده است.» به باور او، فقط لازم است سرمایهگذاران مدام بازنگریهای لازم را روی منابع مالی، هزینه زمین و ساخت پروژه خود داشته باشند و کارهایی که منجر به کوتاهتر شدن این فرآیند میشود را مدام بررسی کنند تا سودآوریشان تضمین شود و زیاندهی هم نداشته باشند. مامور ارشد اجرایی آکور، سرمایهگذارانِ سایر کشورها را برای سرمایهگذاری در ایران تشویق میکند و توضیح میدهد: «در اروپا برای بانکها مشارکت در چنین پروژههایی کمی مشکل است، اما در ایران این کار خیلی سادهتر است.»
براساس این گزارش، آکور در حال حاضر ۴۱۰۰ هتل با ۵۷۰ هزار اتاق در ۹۴ کشور جهان دارد که در قالب ۱۸ برند فعالیت میکنند. این مجموعه برای ۲۴۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است. این هتلها هر شب پذیرای ۵۰۰ هزار میهمان هستند و آکور از این محل در سال ۲۰۱۵، 5 هزار و ۵۸۱ میلیون یورو درآمد کسب کرده است. تقریبا نیمی از هتلهای آکور در اروپا و نیمی دیگر در آسیا ساخته شدهاند. این گروه سرمایهگذار با درنظر گرفتن ۱۰ درصد رشد سالانه صنعت گردشگری ایران با پیشبینی ورود ۲۸ میلیون گردشگر در سال ۲۰۳۵، برنامهریزی کرده تا آن زمان، بین ۳۵۰ تا ۳۷۰ هتل با ۶۰ هزار اتاق در کشور بسازد و از این طریق ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کند.