پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
قرعه برگزاری نمایشگاه بینالمللی خودرو در حالی پس از حدود 12 سال به نام پایتختنشینان افتاده که حاشیههای برگزاری این رویداد خودرویی به نوعی شیرینی آن را برای تهرانیها کماثر کرده است.
کد خبر: ۹۲۰۸
تیتر20 - به زعم کارشناسان و فعالان صنعت خودروی ایران نمایشگاه خودروی پایتخت یا همان (Iran Auto Show) که اکنون بعد از چندین سال توقف، برنامهریزیها برای برگزاری آن کلید خورده است، به الزاماتی اساسی نیاز داشت که تا امروز محقق نشده است.
یکی از مهمترین این الزامات برگزاری این رویداد در محل نمایشگاه بینالمللی تهران واقع در خیابان سئول بود که به دلیل موضعگیریهای شورای شهر تهران و ریاست این شورا به شهر آفتاب منتقل شد.
چمران در همان ابتدای اعلام گمانههای برگزاری این نمایشگاه گفته بود که بنا بر توافق پیشین با نیروی انتظامی و سازمان نمایشگاهها، این رویداد در خیابان سئول برگزار نخواهد شد.
البته با لغو برگزاری نمایشگاه محبوب کتاب در این محل میتوان انتظار داشت که موضوعات ترافیکی بر برگزاری نمایشگاه ارجحیت یابد.
فارغ از این اما باید این موضوع را هم پذیرفت که سرنوشت شوم بیمخاطبی برای نمایشگاه کتاب که در شهر آفتاب برپا شد، این بار گریبانگیر نمایشگاه خودرو آن هم پس از 12 سال شود؛ اتفاقی که مدیران برگزاری نمایشگاه باید خیلی پیش از این برای آن چارهای میاندیشیدند، چرا که وقوع این اتفاق پس از یکدهه هم اعتبار برگزاری نمایشگاه در تهران را زیر سوال میبرد و هم موجب خواهد شد هزینههای گزافی که برای این امر اختصاص مییابد به نوعی هدر رود.
در همین حال اما انتظار میرفت که خودروسازان و مدیران وزارت صنعت که همواره در موضوعات مختلف قدرت چانهزنی بالایی داشتهاند، این بار نیز با دلسوزی بیشتری به برگزاری این رخداد کمنظیر میپرداختند تا هم مخاطبان بیشتری به نمایشگاه خودروی تهران میآمدند هم شرکتهای داخلی و خارجی انگیزه بیشتری برای حضور پیدا میکردند.
نباید از یاد برد شرایط مکانی و جغرافیایی برگزاری یک نمایشگاه تاثیر بسیاری در مخاطبان و شرکتهای حاضر در آن خواهد داشت؛ اتفاقی که اولین و منفیترین امتیاز برگزاری این رویداد را به نمایشگاه خودروی تهران اختصاص میدهد.
در کنار این امر، مباحث مربوط به تبلیغات و اطلاعرسانی این رویداد نیز در ضعیفترین حالت ممکن در حال اجراست. ارائه اطلاعات کم و قطرهچکانی، دستهبندی گزینشی رسانهها برای پوشش اخبار و اطلاعرسانی و همچنین بیمیلی مدیران وزارت صنعت برای مصاحبه در اینباره به نوعی نمایشگاه خودروی تهران را به رویدادی در انزوا بدل کرده است.
به نظر میرسد خودروسازان داخلی که در تکتک تعاملاتشان با دولت و سازمانهای مقابل با سهمخواهی و منفعتطلبی سازمانی رفتار کردهاند، این بار نیز نیاز است نمایشگاه خودروی پایتخت را با وسواس بیشتری برگزار کنند و با بازنگری در نقاط ضعف اظهارشده توسط کارشناسان و رسانهها، این رویداد را به مهمترین اتفاق تقویم نمایشگاهی پایتخت تبدیل کنند./میزان