پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
مدیرعامل هلدینگ صنعتی ملی از آغاز تولید کفش ملی پس از ۱۶ سال وقفه از سال آینده خبر داد و گفت: ارزش داراییهای کفش ملی حدود دو هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۰۸۵۷
تیتر 20 - علی شالباف در حاشیه برگزاری نمایشگاه صندوق بازنشستگی کشوری با یادآوری اینکه کفش ملی برای هیچکس ناآشنا نیست اظهار کرد: این مجموعه در اوایل دهه 30 با محوریت کارآفرینی و با توجه به پایه گذاری علمی در دهه 30 و 40 به شناسنامه صنعت کفش ایران تبدیل شد.
وی با بیان اینکه کفش ملی پروسه تولید سنتی کفش را به صنعتی ارتقا داد، تصریح کرد: در کمتر از دو دهه 54 کارخانه کفش ملی با 13 هزار پرسنل روزانه 120 هزار کفش تولید میکردند.
مدیرعامل گروه صنعتی ملی با اشاره به اینکه متأسفانه به دلیل جنگ تحمیلی، تحریم و بی مهری تعدادی از کارکنان باعث شد اوایل دهه 80 تولید کفش به طور کلی متوقف شود خاطرنشان کرد: به همین دلیل بخش زیادی از کارکنان بازخرید شدند.
شالباف با بیان اینکه هم اکنون سیاست ما تولید غیرمتمرکز است، گفت: با توجه به اینکه کفش ملی ماهیتی دولتی دارد مجاز به واردات محصول نهایی، کفش نیستیم و به همین دلیل نیاز 250 فروشگاه کنونی کفش ملی از طریق تولیدکنندگان داخلی تأمین میشود.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامههای ما برای احیای برند کفش ملی عارضه یابی مجموعه و شناسایی ظرفیتهای بالفعل و بالقوه بود، اظهار کرد: در این راستا همچنین به مطالبات معوق رسیدگی کردیم و هزینههای غیرضروری متوقف شد از سوی دیگر با همکاری مشاوران خارجی یک نقشه راه و برنامه برای برون رفت کفش ملی از وضعیت کنونی تدوین شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ملی یادآور شد: در گام نخست براساس نقشه راه مطالعه دقیقی درباره بازار انجام شد تا براساس آن برنامهها و چشم اندازها را تدوین کنیم.
شالباف از بازنگری در زنجیره تأمین محصول خبر داد و گفت: سیاست تولید متمرکز در کشورهای پیشرفته پذیرفته شده و جواب هم داده است. این درحالی بود که تاکنون تولیدکنندگان خوردداخلی براساس توان و سلیقه خود کفش تولید کرده و با نام و نشان کفش ملی عرضه میکردند این یک رویه غلطی بود که برای اصلاح آن استراتژی و استانداردهای تولید را تدوین کردیم.
وی از بازنگری ظاهری در فروشگاه های کفش ملی و متحد الشکل کردن آنها به عنوان یکی از برنامههای این مجموعه نام برد و در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی براینکه ارزش داراییهای تیم ملی چه میزان است گفت: ارزش داراییهای کفش ملی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان است.
مدیرعامل گروه صنعتی ملی با اعلام اینکه از سال آینده براساس برنامه چهار ساله با ظرفیت محدود به سمت تولید میرویم افزود: به دلیل اینکه گروه کفش ملی طی سالهای گذشته رو به زوال رفت مردم محصولات بی کیفیت و ارزان قیمت چینی را استفاده میکردند اما خوشبختانه در حال حاضر مجددا به سمت تولید داخل برگشتهاند در این زمینه تولیدکنندگان باید با بروز کردن خود سهم خود از بازار را بدست آورند.
شالباف سهم ایران در بازار جهانی تولید کفش را دو درصد اعلام کرد./تسنیم