پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
تیتر20 - فضای کسب و کار آنلاین با گذر زمان، پیشرفت و توسعه چشمگیری یافته است و این کانال مدرن توزیع کالا و خدمات، روز به روز سهم بیشتری از دنیای تجارت را نصیب خود میکند.
بسیاری از شرکتها و بنگاههای اقتصادی در کنار کانالهای فروش سنتی خود، شبکه فروش اینترنتی را نیز راه اندازی کرده و تحت فضای وب و سایر شبکههای اجتماعی مجازی به تبلیغ و معرفی محصولات خود پرداخته اند و بخش عمده ای از فروش خود را از این طریق انجام میدهند.
به نحوی که همگی ما امروزه بسیاری از کالاهای مصرفی زندگی روزمره مان را از طریق فضای آنلاین تهیه میکنیم.
اما در این میان آیا تجارت خودرو توانسته جای مناسبی برای خود باز کند؟ پاسخ به این سوال نیازمند تامل و توضیح بیشتری است.
در سالهای اخیر، خرید و فروش آنلاین خودرو از طریق اپلیکیشنهای موبایلی و یا فضای تحت وب نظیر دیوار و سایت «باما» رشد چشمگیری داشته است.
بهطوریکه بیشتر مردم، دیگر وقت خود را صرف رفتن به مراکز عمومیخرید و فروش خودرو و یا نمایشگاههای اتومبیل نمیکنند و ترجیحشان بر این است تا خودروی مد نظر خود را با توجه به میزان بودجه ای که در اختیار دارند از طریق فضای مجازی جستجو کنند.
دستیابی به مدل، رنگ، سال تولید، قیمت و سایر امکانات یک خودرو باتوجه به تنوع آن در کسری از ثانیه، مشاهده چندین تصویر با کیفیت در زوایای مختلف، مقایسه با سایر گزینههای هم قیمت و رقبا، حذف واسطههای غیر قابل اعتماد و نیز ارتباط مستقیم مالک یا فروشنده اصلی همگی از دلایل رونق خرید و فروش خودرو در فضای مجازی است.
بسیاری از تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان خودرو، فروش اینترنتی محصولات خود را از طریق وب سایت شرکت و یا سایر کانالهای مجازیشان راه اندازی کرده اند. بهطوری که شما بهراحتی میتوانید پس از انتخاب نهایی محصول، از طریق درگاههای پرداخت اینترنتی مبالغ خرید خود را نیز واریز نموده و زمان تحویل خودروی خود را مشخص نمایید.
اما در این میان نکات مهمی وجود داردکه میبایست به آنها توجه نمود. تحویل بهموقع خودرو در محل مورد درخواست مشتری و انجام سایر تشریفات قانونی زمانبر بدون مراجعه و حضور خریدار میتواند شرکت ارائه دهنده این خدمات را از سایر رقبا متمایز سازد.
در کنار همه این امکانات، راه اندازی فضای خرید و فروش خودروهای کار کرده این شرکتها برای مشتریان با نظارت کارشناسان فنی در فضای مجازی یکی از مهمترین امکاناتی است که فراهم ساختن آن باعث کسب موفقیت بیشتر در این نوع تجارت خواهد شد.
نکته ای که غافل شدن از آن سبب پابه عرصه گذاشتن و رونق روز افزون اپلیکیشنهای نو ظهور در فضای مجازی شده است.
از نکات حائز اهمیت دیگر، ایجاد شبکه خدمات خودرویی آنلاین و نیز سامانههای ارتباط با مشتریان است. شبکه سراسری خدمات و یا مراکز فروش قطعات آنلاین این امکان را به مشتری میدهد تا از طریق اینترنت نزدیکترین تعمیرگاه را جستجو کرده و یا بهصورت مستقیم ازهمین طریق با کارشناسان فنی ارتباط برقرارکند و مشکل خودروی خود را در میان بگذارد.
سفارش و خرید لوازم یدکی و سایر قطعات وابسته به خودرو نیز بهراحتی میسر است و موجب میشود مشتری با اطمینان خاطر بیشتر انتخاب و خرید خود را نهایی سازد.
امروزه خودروسازان معتبر دنیا قادرند محصولات خود را از طریق شبکه ایتنرنت کنترل کنند و بسیاری از مشکلات و اختلالات بهوجود آمده برای محصولاتشان را برطرف سازند و با مشتریان خود ارتباط مداوم داشته باشند.
از مطالب مورد اشاره میتوان نتیجه گرفت توجه ویژه به فضای فروش و بازاریابی آنلاین و خلق روشهای جدید ارتیاط با مشتری و ارائه خدمات پس از فروش مطلوب و به موقع در بازار خودرو نیز میتواند به کمک شایانی به بالارفتن میزان فروش و در نتیجه متمایز شدن در گرفتن سهم بازار بیشتر از سایر رقبا کند.