جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
چرا فروش خودرو ازخدمات پس از فروش مهم تراست؟ / برندهای بزرگی که اینجا کوچک می شوند!

تیتر20 – آقای ماشین باز: مردم از خدمات پس از فروش گله دارند؛ترجیح می دهند تا جایی که می توانند کمتر به نمایندگی ها مراجعه کنند؛چراکه خدمات پس از فروش در ایران هیچ گاه در حد و اندازه های استانداردی که می باید نبوده و نقاط ضعف زیادی دارد.اما دلیل این نقاط ضعف نیز جای تامل دارد .از آنجایی که بازار ایران با همه جای دنیا تفاوت های زیادی دارد و خودروسازان دغدغه های زیادی برای فروش ندارند و البته خدمات پس از فروش نیز سود زیادی برای انها به همراه نداشته و دردسر های فراوانی دارد ترجیح می دهند تا تنها به فروش خودرو بسنده کرده و از خدمات پس از فروش غافل باشند.
در این میان هستند برخی از شرکت ها که تنها به گرفتن پول از مشتری بسنده کرده و حتی در تحویل خودرو نیز تعلل می کنند.خدمات پس از فروش به دلیل داشتن هزینه های زیاد از جمله سازه ای با مساحت زیاد ،تامین و تهیه تجهیزات مکانیکی و البته استخدام مکانیک و تکنسین های خبره ،همه و همه دست به دست هم می دهند تا شرکت های وارد کننده و تولید کننده خودرو در خدمات پس از فروش ضعیف باشند.اما داستان به همین جا ختم نمی شود برخی از شرکت های وارد کننده حتی به خود زحمت رسیدگی به خدمات پس از فروش را هم نمی دهند به عنوان مثال می توان شرکت های وارد کننده برندهایی چون هوندا ،سوبارو و ولوو را در نظر گرفت شرکت هایی که تعداد محدودی خودرو را روانه بازار کرده اند و قصد تامین قطعات این خودروها را هم ندارند و تنها با داشتن یک نمایندگی در سراسر کشور به کار خود ادامه می دهند.
در این زمینه می توان شرکت های زیادی را مثال زد که حتما در زمانی دیگر به آنها به طور مفصل خواهیم پرداخت .اما این شرکت ها با خدمات پس از فروش ضعیف خود در ایران نه تنها به مردم کم لطفی دارند بلکه نام خوش برندهای معتبر دنیا را نیز خدشه دار می کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز