سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
چرا خودروسازان نتوانستند افکار عمومی را اقناع کنند؟

تیتر20 – آقای ماشین باز - این روزها کمپین های زیادی به راه افتاده است که یکی از مهمترین آنها نخریدن خودروی صفر کیلومتر است.در همین راستا واکنش های زیادی از طرف مسئولین و البته مدیران خودرویی دیده می شود.اما هیچ کدام از این واکنش ها راه به جایی نبرده است.کار تا جایی پیش رفته که حتی وزیر صنعت و معدن نیز دست به کار شد و نخریدن خودرو و تحریم خودروسازان را خیانت به صنعت دانست اما اینطور که از شواهد بر می آید این بار مردم تصمیمی جدی گرفته اند و از خرید خودروی صفر کیلومتر سر باز می زنند.شاید اگر کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم خواهیم دید که چرا حرف های خودروسازان و البته مسئولین خریدار نداشته و مردم قانع نمی شوند.
در سالهای گذشته وضعیت خرید خودرو در ایران خوب بود و بازار به گونه ای رونق داشت که خودروها قبل از تولید به فروش می رسیدند .از این رو کمتر مدیری صدای انتقاد مصرف کننده را از کیفیت برخی از خودروها را می شنید مردمی که از کیفیت پایین خودروها گله مند بودند همچنین در آن روزها شبکه های اجتماعی همانند امروز گسترده نبوده و کمتر کسی به فکر تشکیل این نوع کمپین ها می افتاد این در حالیست که تنوع خودرو نیز در بازار همانند حالا زیاد نبود و مردم مجبور به خرید همین خودروها بودند.
خودروهای تولید شده در کشور توسط دو شرکت بزرگ خودروساز سالهاست که در چرخه تولید قرار دارند به عنوان مثال پراید و پژو405از دهه 70شمسی تا کنون در چرخه تولید قرار داشته و تنها با تغییراتی در چراغ های و تریم داخلی مواجه بودند این در حالیست که از کیفت آنها نیزکاسته و به قیمتشان نیز افزوده می شود.همه اینها در کنار خدمات پس از فروش ضعیف و پر از ایراد و البته استفاده از قطعات بی کیفیت دست به دست هم دادند تا کار به اینجا بکشد.شاید اگر مدیران خودرویی خوشبینانه تر به موضوع نگاه کننند این تحریم می تواند تلنگری باشد و موجبات ارتقای محصولاتشان را در بر داشته باشد.
اما در کنار همه این موارد نباید فراموش کنیم که یکی از مهمترین صنایع کشور ما صنعت خودرو است و اهمیت فراوانی دارد از این رو می باید کار کنیم تا این صنعت مهم رو به زوال نرود.به این ترتیب تنها مردم نیستند که باید صنعت خودرو را حمایت کنند بلکه مدیران خودرو یی نیز باید سعی در تحول این صنعت داشته و گام به سوی پیشرفت بردارند.این موضوع را نباید فراموش کرد که مردم همیشه در کنار صنعت بوده و هیچگاه پشت آن را خالی نکرده اند پس با اولین قدم مثبت از سمت خودروسازان می توان دوباره روزهای اوج خودروسازان را همانند گذشته مشاهده کرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز