پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
همانگونه که میدانید، صنعت اتومبیل سازی یکی از مهم ترین و استراتژیک ترین صنایع در سطح جهانی است و خودروسازان فعال در این حوزه همواره در تلاش هستند تا بتوانند هر چه بهتر و بیشتر این صنعت مهم را به کمال خود نزدیک سازند.
کد خبر: ۲۳۳۷۳
تیتر20 - در همین رابطه، یکی از مواردی که کمک شایانی به پیشرفت این صنعت از گذشته تاکون کرده است، ایجاد تنوع و کلاس بندی در اتومبیلها بوده که این امر به خودی خود باعث به وجود آمدن برندهای بیشتر و تخصصی تر در این عرضه شده و خرید اتومبیل را برای هر شخص با توجه به بودجه مورد نظر و تنوع اتومبیلها در هر کلاس، بسیار سخت کرده است.
حال شاید سوالی در این باره مطرح شود که معیار مقایسه خودروهای هم رده و هم قیمت به چه صورت خواهد بود؟ برای دریافت پاسخ این سوال و پرسشهای دیگر، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.
همواره خرید یک خودرو برای خریداران با توجه به بودجه مورد نظر امری مهم بوده و این افراد با توجه به مبلغی که در اختیار دارند، مابین خرید چند مدل مختلف بر سر دو راهی هستند و هر یک از خودروهای موجود در لیست انتخاب آنها، با مدلهای دیگر دارای تفاوتهایی در زمینه معایت و مزایا بوده که شخص خریدار را برای تصمیم گیری نهایی دچار مشکل خواهد کرد.
در مرحله اول، میبایست اینگونه گفت که مهم ترین بخش در مقایسه دو خودرو در بازار جهانی، موضوع استهلاک و هزینه نگهداری هر اتومبیل است. زیرا خرید یک اتومبیل در مرحله اول به منظور انجام امور روزمره و جا به جاییها صورت میگیرد و اگر خودرو انتخاب شده دارای هزینههای زیاد در زمینه نگهداری و استهلاک فراوان باشد، باعث نارضایتی مالک خود خواهد شد.
البته لازم به ذکر است که این مورد در رابطه با خرید خودروهای لوکس و رده بالا صدق نمیکند و پیرامون خودروهای متوسط و اقتصادی است.
مرحله دوم
حال نوبت به مرحله دوم انتخاب بین چند خودرو هم رده میرسد. در این مرحله، به اعتقاد کارشناسان بین المللی، مصرف سوخت و بازده موتور، بیشترین نقش را در انتخاب یک اتومبیل مابین سایر رقبا دارد. زیرا با توجه به قیمت بالای سوختهای فسیلی نظیر بنزین، خریدارن ترجیح میدهند خودرویی را انتخاب نمایند که به مراتب، نسبت به سایر اتومبیلهایی هم رده دارای مصرف سوخت کمتر و بازده موتوری بالاتری باشد تا بتوانند هزینه سوخت کمتری را برای رفت و آمد خود پرداخت کنند.
در اینجا نیز لازم به ذکر است که برخی افراد به دنبال خودروهای سریع و سوپر اسپرت بوده و هزینه سوخت و مخارج جانبی، قطعا برای آنها بی معنی است.
مرحله سوم
حال به مرحله سوم انتخاب مابین چند خودرو هم رده میرسیم. در این مرحله، کیفیت ساخت، ایمنی و دوام یک خودرو بسیار مهم است. زیرا با توجه به استفادههای گوناگون از اتومبیلها در سالهای آینده، بی شک کیفیت ساخت، ایمنی در تصادفات و دوام هر خودرو به نوبه خود میتواند یکی از شرایط مهم برای انتخاب آن میان سایر رقبا لقب گیرد.
در همین رابطه، میتوان اینگونه گفت که یکی از دلایل انتخاب خودروهای ساخت ولوو، تویوتا، هوندا، نیسان و .. در سطح جهانی که همواره دارای بیشترین آمار فروش هستند، کیفیت، ایمنی و دوام بالای آنها است و کمتر شخصی را در سرتاسر این کره خاکی میتوان یافت که بگوید کیفیت، ایمنی و دوام خودروهای تولید شده توسط برندهایی که در این بخش نام برده شدهاند، کم و یا نامناسب است.
مرحله چهارم
حال نوبت به مرحله چهارم مابین انتخاب میان چند خودرو هم رده میرسد. در همین رابطه، میتوان اینگونه گفت که در این مرحله مسائلی همچون خدمات پس از فروش و گارانتی جای دارند. زیرا هر فرد برای انتخاب خودروی مورد نظر مابین سایر اتومبیلهای هم رده، بخشی از تفکر خود را بر روی مسئلهای همچون خدمات پس از فروش و گارانتی معطوف میکند و این مقوله در برخی موارد، جزء دو عامل اصلی در خرید یک خودرو به شمار میآید.
پیرامون همین موضوع، در کشوری همانند ایالات متحده آمریکا و یا کانادا که دارای بازار خودرویی بزرگ و با تنوع برند بالایی هستند، خدمات پس از فروش و گارانتی همواره مهم قلمداد شده و برندهای حاضر در این گونه کشورها همواره در تلاش برای هرچه بهتر کردن خدمات خود به مشتریان هستند.
مرحله پنجم
به مرحله پنجم مابین انتخاب میان چند خودرو هم رده میرسیم. در همین رابطه، میتوان گفت که مواردی همچون راحتی فضای داخلی برای سرنشینان و جادار بودن صندوق عقب در این بخش مطرح هستند. زیرا اگر فردی دارای خانوادهای با جمعیت بر فرض مثال ۵ نفر بوده و بخواهد مابین خودروهای هم رده با بودجه مورد نظر خود، اتومبیلی را انتخاب نماید، قطعا به سراغ مدلی خواهد رفت که دارای فضای سرنشین بیشتر و صندوق عقبی جادار تر است.
در کشوریی همچون چین، میزان فضای اتاق و جادار بودن صندوق هر خودرو، اگر مهم ترین بخش نباشد، قطعا یکی از مهمترین دلایل انتخاب یک اتومبیل خواهد بود. زیرا مشتریان چینی همواره بر فضای سرنشینان و فضای بار هر خودرو تاکید خاصی را دارا هستند.
مرحله ششم
در این مرحله، میبایست این نکته را خاطر نشان کرد که طراحی ظاهری و داخلی خودروها در این بخش مهم محسوب میشود. زیرا برخی مشتریان بر این اعتقاد هستند که نمای ظاهری و درونی خودرو مورد نظر باید زیبا باشد و بین خودروهای هم رده با بودجه مورد نظر، قطعا خودروی زیبا تر را انتخاب میکنند.
در کشوریی همچون ایران، اغلب خریداران بر این باور هستند که خودرو مورد نظر باید در اذهان عمومی زیبا قلمداد شود تا بتواند نظرات را به خود کند و مواردی همچون کیفیت خودرو و دوام آن در سالهای آینده، جایی در ذهن اینگونه افراد ندارد!
مرحله هفتم
سرانجام، به آخرین مرحله در انتخاب بین خودروهای هم رده میرسیم، در همین رابطه، میتوان گفت که امکانات رفاهی یا در اصطلاح آپشنها، در این بخش مهم تلقی میشود. زیرا برخی از خریداران در کشورهایی همچون ایران، مالزی، سنگاپور، هندوستان و چین، بر این اعتقاد هستند که امکانات رفاهی فراوان در هر خودرو، میتواند یکی از محاسن آن نسبت به دیگر رقبا محسوب شود و پیرامون همین موضوع، انتخاب خودرویی با آپشنهای بیشتر، باعث برتری آن نسبت به سایر اتومبیلهای هم رده در بازار اینگونه کشورها خواهد بود.
در پایان لازم به ذکر است که اعتقاد هر فرد برای خرید خودرو مورد نظر خود با توجه به بودجه در دسترس، متفاوت بوده و این گزارش تهیه شده، طبق نظرات کارشناسان بین المللی، آمار فروش خودروها و نظر سنجیهای صورت گرفته، تهیه و گرداوری شده است و نظر شخصی نویسنده در این مطلب، هرگز کوچیک ترین نقشی را دارا نبوده است./چرخان