پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
معاون كيفيت گروه صنعتي ايران خودرو از ارتقا و بهبود كيفيت تمامي محصولات اين خودروساز در سال گذشته خبر داد و گفت: درحال حاضر حدود 65 درصد از محصولات ايران خودرو در سطح كيفي 3 و 4 ستاره قرار دارند.
کد خبر: ۲۴۷۲۹
تیتر20 - مجتبي استاد رحيمي با بيان اين مطلب گفت: براي ارتقاي كيفيت در زنجيره ارزش توليد شامل حوزه هاي كيفيت، تامين، مهندسي، فرآيند، فروش و خدمات پس از فروش، برنامه هاي جامعي براي سال 97 تدوين شده است.
وي افزايش ستاره هاي كيفي محصولات براساس ارزيابي هاي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران را حاصل اجراي برنامه هاي بهبود متعدد در زنجيره ارزش در سال هاي گذشته دانست و گفت: هيچ يك از محصولات سواري ايران خودرو در سطح كيفي تك ستاره نيستند. اين شركت با دارا بودن 5 محصول چهار ستاره، 6 محصول سه ستاره و 6 محصول دو ستاره در ميان خودروسازان داخلي از نظر كيفيت محصول سرآمد است.
معاون كيفيت گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين كه در سال گذشته نمرات منفي محصولات براساس ارزيابي شركت بازرسي كاهش چشمگيري داشته است، گفت: پژو2008، سوزوكي گراندويتارا، تندر 90 اتوماتيك، پژو 207 اتوماتيك و تندر 90 پلاس اتوماتيك موفق به كسب چهار ستاره كيفي شده اند كه بالاترين سطح كيفي موجود در محصولات ساخت داخل است.
وي افزود: محصولات هايما اس 7 اتوماتيك، دنا پلاس، 3 ستاره كيفي وH30، سورن، سمند، پژو پارس و پژو 405 نيز 2 ستاره كيفي را در سال گذشته كسب كرده اند. محصولات پژو 206، پژو 206 صندوق دار و رانا نيز در حال حاضر داراي 3 ستاره كيفي هستند.
استادرحيمي درباره آخرين وضعيت ميزان رضايت مشتريان از محصولات ايران خودرو اظهار كرد: رضايت بيش از 84 درصد محصولات بالاتر از متوسط صنعت است متناظر با آن وضعيت امتياز IQS نيز در سال 96 بهبود 23 درصدي را نسبت به ابتداي سال 94 تجربه كرده است.
وي كاهش 15 درصدي در شاخص مراجعات به شبكه خدمات پس از فروش و بهبود 31 درصدي در شاخص قطعات متناظر در بازه 10 هزار كيلومتر كاركرد در سال 96 نسبت به سال 95 را از ديگر موفقيت هاي كسب شده در حوزه كيفيت برشمرد.
معاون كيفيت ايران خودرو ضمن تشريح پروژه ها و برنامه هاي بهبود اجرا شده در سال 96 گفت: در مجموع 692 پروژه هاي محصولي و مجموعه اي و برنامه هاي كلان سرمايه اي و زيرساختي به اجرا گذاشته شده است.
وي از جمله پروژهاي زير ساختي و كلان سال گذشته را در حوزه تامين، دستيابي به نظام جامع ارزيابي تامين كنندگان، ارتقاء كيفيت قطعات، در حوزه طراحي و مهندسي، ارتقاء طرح بدنه محصول آريسان، بهبود و ارتقاء سيستم انتقال قدرت (كلاچ)، ارتقاء كيفيت گيربكس و در حوزه فرآيند، رباتيك كردن خطوط پرس با هدف افزايش كيفيت محصول، رفع مشكلات ارگونومي و كاهش ضايعات و رباتيك کردن خطوط سيلر و PVC و پاشش رنگ در سالن رنگ با هدف افزايش و ارتقاء كيفيت و يكنواختي رنگ مطابق با استاندارهاي جهاني، توسعه و ارتقاء تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري تست هاي الكتريكال در راستاي ارتقاء و بهبود فرآيندها دانست.
استادرحيمي افزود: در حوزه خدمات پس از فروش نيز ارائه خدمات نوين الكترونيك، يكپارچگي سيستم كنترل و تامين قطعات شبكه و ارتقاء سطح دانش و مهارت نمايندگي ها از جمله پروژه هاي زيرساختي اجرا شده در سال گذشته بوده است.
وي از كسب نشان درخشان سبز درآخرين ارزشيابي شركت رنو، موسوم به «آديت پاركينگ 00611 (ASP)» در حوزه همسان سازي در بين سايت هاي توليدي محصولات رنو در منطقه خاورميانه، هند و آفريقا را از ديگر موفقيت هاي كسب شده در سال گذشته نام برد./ايكوپرس