شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
پذیرایی و استایل های مختلف آن، به قدری در دنیای امروز اهمیت دارد که برخی از کشورها جهان مانند فرانسه وایتالیا به عنوان پیشروان این متدها و روش های مدرن نه تنها صادر کننده دانش و تکنیک های مرتبط هستند، بلکه سالانه تعداد زیادی از دانش آموزان و کارآموزان برای کسب چنین مهارت هایی به مراکز آموزشی این کشورها مراجعه می کنند و با صرف وقت وهزینه های بسیار تلاش می کنند خود را در دنیای تشریفات مدرن به روز رسانی کنند.
کد خبر: ۲۴۹۶۷
بی توجهی به آموزش تشریفات در ایران!

تیتر20 - در میان فاکتورهای متعدد و متفاوتی که درخصوص تشریفات مجالس و میهمانی ها حائز اهمیت است، باید به مقوله آموزش و مهارت افزایی اشاره کرد.

با این که پذیرایی از مهمان وبرگزاری ولیمه های سنتی سابقه وقدمت دیرینه ای (شاید به قدمت حیات بشر) دارد اما مانند سایر حوزه های عمومی وتخصصی، این مقوله نیز در گذر زمان دچار تحولات بنیادینی شده وتجربیات گذشتگان به صورت بسته های آموزشی برای ما باقی مانده است که عصاره این تجربیات در مراکز مختلف به علاقه مندان آموزش داده می شود. 

آموزش های فوق به قدری اهمیت دارند که درحوزه تشریفات و مدیریت مراسم، بدون توجه به آن ها و صرف نظر از حضور در کلاس های  موسسات آموزشی خصوصی و دانشگاهی موفقیتی حاصل نخواهد شد.

کسانی که به دنبال ایجاد کسب و کاری موفق در این خصوص هستند باید توجه داشته باشند که با اتکا به روش های سنتی و منسوخ در عصر مدرن امکان اقناع مخاطبین و مشتریان وجود ندارد.

پذیرایی و استایل های مختلف آن، به قدری در دنیای امروز اهمیت دارد که برخی از کشورها جهان مانند فرانسه وایتالیا به عنوان پیشروان این متدها و روش های مدرن نه تنها صادر کننده دانش و تکنیک های مرتبط هستند، بلکه سالانه تعداد زیادی از دانش آموزان و کارآموزان برای کسب چنین مهارت هایی به مراکز آموزشی این کشورها مراجعه می کنند و با صرف وقت وهزینه های بسیار تلاش می کنند خود را در دنیای تشریفات مدرن به روز رسانی کنند.

بی توجهی به آموزش تشریفات در ایران!

در ایران نیز موسسات وشرکت هایی هستند که با درک این ضرورت، پایه های کسب و کار خود را بر بنیاد آموزش های اساسی بنا می گذارند و در طول فعالیت های خود نیز به طور پیوسته این آموزش ها را با برگزاری دوره های مختلف روزآمد می کنند.

تشریفات مشیری که درایران یکی از قدیمی ترن و روش مند ترین موسسات مدیریت و برگزاری مراسم و مهمانی های خانوادگی و رسمی است، از جمله نام های معتبری است که این اسلوب را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

شرکت تشریفات مشیری در تمام زمینه های مرتبط با فعالیت خود به صورت منظم دوره هایی را در داخل و حتی خارج از کشور برای پرسنل خود برگزار می کند تا هرگز از استانداردها و چارچوب های تعریف شده اولیه خود به دور نماند. 

این گروه پذیرایی و تشریفات کار خود را از سال 1382 شروع کرد و در پی یک دوره فعالیت موفقیت آمیز در زمینه برگزاری مراسم عروسی وخانوادگی فیلد کاری خود را با موفقیت به حوزه مجالس رسمی، سمینارها و سایر مراسم مشابه ارتقاع داد. 

این شرکت را در واقع می توان پایه گذار سبکی نوین در خدمات پذیرایی به شمار آورد که علاوه بر داشتن تیمی موفق و سابقه ای درخشان توجه بسیار زیادی به مقوله آموزش های مهارتی دارد. 

به اعتقاد مهندس رضا مشیری، سرممیز رسمی توف نورد آلمان و رئیس هیئت مدیره تشریفات مشیری، برای ایجاد فضای تخصصی در این حوزه می‌بایست نسبت به دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی و شرکت در دوره‌های تخصصی اقدام شود. 

وی با اشاره به این که در این زمینه در سایر کشورها دانشکده‌هایی برای آموزش تشریفات وجود دارد؛ اضافه می کند که متاسفانه  در کشور ما توجه چندانی به این مساله  نشده و رشد خاصی نداشته است. 

لازم به ذکر است که دوره‌های آزاد تخصصی درحوزه اجرای تشریفات شامل دوره‌های آموزش مدیریت هتل داری، مدیریت غذا و نوشابه در سالن و... است که برخی از آن‌ها در داخل و برخی دیگر در سایر کشورها برگزار می‌شود. 

بی توجهی به آموزش تشریفات در ایران!

به هرروی، با وجود محدودیت منابع آموزشی درایران، تشریفات مشیری طی سال های گذشته، بسیار تخصصی عمل کرده و ضمن استفاده از پرسنل دائمی، آموزش‌های لازم را در بخش پذیرایی به صورت تخصصی ارائه می کند که شامل رفتار با مهمان، نوع پذیرایی، روانشناسی در ارتباط با مهمان و.. است.

درحوزه پخت و پز، نوع پذیرایی و... نیز از طریق مربیان و مدرسان مجرب به همراه استفاده از کتاب‌های آموزش هایی برای کارکنان در نظر گرفته شده است. 

در جمع بندی نهایی باید گفت که این شرکت با الگو برداری از متدهای بین المللی و ادغام آن ها با فرهنگ ایرانی تلاش می کند از کلیشه‌ای و تکراری بودن خدمات ناشی از فرهنگ خاص و منحصربه‌فرد داخلی دوری کرده و سبک نوینی را در زمینه استانداردهای پذیرایی ایجاد کند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز