پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
تیتر20//
بسیاری از گردشگران داخلی اگرچه علاقه دارند به استان های مختلف سفر کنند اما اطلاعات کافی درباره شیوه حمل و نقل و اقامت در این استان ها ندارند و تورهای سفر نیز به نظر آنها گران است.
کد خبر: ۲۵۰۹۱
قبل از ایرانگردی حتما این سایت را ببنید!

تیتر20 - امروزه بسیاری از مشاغل و فعالیت های اقتصادی به فضای مجازی منتقل شده اند. بیشتر مردم به جای اینکه در آژانس های گردشگری اقدام به خریداری بلیت هواپیما و یا تور سفر کنند در سایت ها و استارتاپ ها رزرو هتل و بلیت پرواز خود را انجام می دهند و یا اینکه با مراجعه به سایت دفاتر مسافرتی تور سفر را خریداری می کنند.

 بسیاری بر این باورند که در آینده نزدیک دفاتر خدمات سفر جای خود را به سایت های فروش آنلاین تورهای مسافرتی می دهند. در واقع مساله همان گاوآهن و تراکتور است؛ کسب و کارهای گردشگری به روز می شوند و این به روز رسانی آنها را به فضای مجازی منتقل می کند. 

این روند البته در ایران کندتر از کشورهای توسعه یافته جهان رخ می دهد، به طوری که استارتاپ ها و سایت های بسیار کمی برای رزرو بلیت پرواز، قطار و یا اتاق هتل ها وجود دارد، در واقع حتی سایت های اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های گردشگری در داخل کشور نیز بسیار اندک هستند. 

قبل از ایرانگردی حتما این سایت را ببنید!

«ایران پلنر» یکی از نخستین استارتاپ هایی است که در زمینه اطلاع رسانی درباره چگونگی سفر فعالیت می کند. بسیاری از گردشگران داخلی اگرچه علاقه دارند به استان های مختلف سفر کنند اما اطلاعات کافی درباره شیوه حمل و نقل و اقامت در این استان ها ندارند و تورهای سفر نیز به نظر آنها گران است. مشکلی که «ایران پلنر» آن را رفع کرده است. 

حمید خلیلی پناه، موسس و مدیرعامل استارتاپ «ایران پلنر» در گفت و گو با «تیتر 20» اظهار کرد: «ایران پلنر» استارتاپی است که در زمینه برنامه ریزی سفر برای گردشگران داخلی فعالیت می کند. این سایت از سال 95 فعالیت خود را آغاز کرده و به طور جامع اطلاعات گردشگری داخل کشور را در اختیار گردشگران داخلی قرار می دهد. 

او افزود: فعالیت بیشتر سایت های فعال در حوزه اطلاع رسانی گردشگری، بیشتر جاذبه محور بوده است اما «ایران پلنر»  روند متفاوتی را در پیش گرفته است؛ این سایت درباره استان های جذاب اما کمتر شناخته شده و یا ناشناخته برنامه سفر به گردشگران ارائه می دهد و برای آنها برنامه ریزی می کند که ساعات مختلف روز خود را در مقصد سفر چگونه بگذراند.

خلیلی پناه با اشاره به اطلاعاتی که این استارتاپ در زمینه شیوه حمل و نقل و اقامت ارائه می کند بیان کرد: در «ایران پلنر» تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره چگونگی حمل و نقل و اقامت در مقصدهای مختلف کشور وجود دارد اما فروش بلیت پرواز و قطار و رزرواسیون هتل در آن انجام نمی شود.
قبل از ایرانگردی حتما این سایت را ببنید!

او با اشاره به اینکه «ایران پلنر» در نظر دارد محصولات گردشگری بفروشد اظهار کرد: خدمات فروش بلیت انواع سیستم های حمل و نقل  و رزرواسیون هتل در آینده نزدیک قرار است در «ایران پلنر» به گردشگران عرضه شود. اما در حال حاضر این استارتاپ تنها یک سیستم اطلاع رسانی است.

مدیر این استارتاپ تاکید کرد: در زمینه جاذبه های گردشگری نیز «ایران پلنر» جاذبه هایی را به گردشگران معرفی می کند که قابل بازدید هستند. در کشور ما جاذبه های بسیاری وجود دارند که به دلایل بسیاری قابل بازدید نیستند. 

او افزود: این سایت در زمینه اینکه مسافران چه غذایی را از کدام رستوران تهیه کنند، چه سوغاتی را از کدام فروشگاه خریداری کنند و چگونگی خرید کردن  در مقاصد مختلف نیز اطلاع رسانی می کند. 

قبل از ایرانگردی حتما این سایت را ببنید!
ارسال نظرات
موضوعات روز