پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
در حال حاضر چیزی حدود 10 درصد از سهم بازار خودرو ایران در اختیار چینی ها قرار دارد و تحریم به آنها این فرصت را خواهد داد که سهم موردنظر با حضور هرچه بیشتر در بخش خصوصی خودروسازی کشور و البته بخش نیمه دولتی، افزایشی قابل توجه پیدا کند.
کد خبر: ۲۸۵۷۱
تیتر20 - با آغاز تحریم های آمریکا علیه خودروسازی ایران،برندهای اروپایی مانند پژوسیتروئن و رنو و همچنین شرکت های کره ای از جمله هیوندایی و کیا، از کشور رفتند و دور دوباره دور چینی ها شد.
در دور قبلی تحریم ها نیز خودروسازان چینی با استفاده از خلاء بزرگان، به لایه های مختلف صنعت خودرو کشور نفوذ کرده و جا پای خود را سفت کردند.
شرایط به شکلی بود که حتی خودروسازان بزرگ داخلی نیز به همکاری با چینی ها تن داده و خودروهایی از برندهای مختلف چین را به سبد محصولات شان اضافه کردند.
در شرایط فعلی نیز که خودروسازان معتبر به خصوص اروپایی ها از ایران رفته اند، پیش بینی می شود باز هم چینی ها قدرت گرفته و نفوذ خود را در صنعت خودرو کشور گسترش دهند.
در واقع برقراری دوباره تحریم ها علیه خودروسازی ایران، فرصتی دوباره و طلایی را در اختیار خودروسازان چینی قرار داده تا سهم بیشتری از سبد محصولات شرکت های ایرانی را به خود اختصاص داده و سهم بازارشان بیشتر و بیشتر شود.
در حال حاضر چیزی حدود 10 درصد از سهم بازار خودرو ایران در اختیار چینی ها قرار دارد و تحریم به آنها این فرصت را خواهد داد که سهم موردنظر با حضور هرچه بیشتر در بخش خصوصی خودروسازی کشور و البته بخش نیمه دولتی، افزایشی قابل توجه پیدا کند.
به هر حال چینی ها کمتر از اروپایی ها و کره ای ها در تیررس تحریم قرار دارند و این موضوع به آنها کمک می کند تا پر قدرت تر از قبل در صنعت و بازار خودرو ایران فعالیت کنند.
ازآنجاکه خودروسازان داخلی دلشان نمی خواهد ظرفیت خطوط تولیدشان خالی بماند، احتمالا چاره ای ندارند جز اینکه چینی ها را بیش از گذشته بپذیرند و حتی شاید مجبور شوند امتیازاتی را نیز به آنها بدهند.