پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 21
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
گام بلند پارسیان برای کاهش هزینه‌های خدمات بانکی؛
نخستین سامانه خدمات بانکی مجهز به "وی‌تی‌ام" با امکان احراز هویت برخط از سازمان ثبت احوال توسط بانک پارسیان راه اندازی شد.
کد خبر: ۲۹۲۷۷
نخستین سامانه ( VTM ) بانکی توسط بانک پارسیان راه اندازی شد

تیتر 20-  طی مراسمی در آستانه سالروز تاسیس بانک پارسیان از نخستین سامانه و دستگاه‌های جانبی ارائه خدمات بانکی به مشتریان رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور حمید درخشان‌نیا رییس سازمان ثبت‌احوال کشور، کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و نمایندگانی از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برگزار شد، از این سامانه که برای اولین بار در کشور امکان احراز هویت برخط از طریق کارت هوشمند ملی را دارد، به صورت رسمی رونمایی شد.

درخشان‌نیا، رییس سازمان ثبت احوال کشور و معاون وزیر کشور در این مراسم گفت: بانک پارسیان یکی از بانک‌های پیشرو در شبکه بانکی کشور است که توانسته با استفاده از ظرفیت جوانان ایرانی و بومی‌سازی دانش در سامانه احراز هویت برخط، امکان ارائه خدماتی با کیفیت و شایسته را از طریق کارت هوشمند ملی برای هم‌میهنان عزیز فراهم آورد.

وی افزود: احراز هویت و بهره‌برداری از سامانه و تجهیزات بانک پارسیان، در 3 مرحله انجام می‌گیرد؛ در گام اول  با قراردادن کارت ملی در (VTM) مرحله نخست احراز هویت آغاز می‌شود. در مرحله بعدی، انطباق هویت با اثرانگشت انجام می‌گیرد و در پایان با وارد کردن رمز کارت بانکی، اجازه انجام عملیات بانکی مورد نظر برای متقاضی فراهم می‌شود. 

رییس سازمان ثبت‌احوال کشور با اشاره به تأکیدات مستمر مقام معظم رهبری برای کاهش هزینه‌ها در کشور گفت: امور بانکی یکی از خدماتی است که مردم در طول شبانه‌روز به آن نیاز دارند و در عین حال انجام حضوری آن‌ها هم برای بانک‌ها و هم برای مردم بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر است بنابراین اقدام بانک پارسیان مبنی بر فراهم آوردن امکان ارائه خدمات بانکی به صورت برخط در 24 ساعت شبانه‌روز، اقدامی بسیار شایسته، در خور تقدیر و قطعا در راستای تحقق رهنمود کاهش هزینه‌ها است. 

بنابراین گزارش،از جمله تجهیزات سخت افزاری این سامانه، دستگاهVTM  است که  نسل جدید و پیشرفته‌ دستگاه‌های خودپرداز بحساب‌می‌آید و علاوه بر  ارائه تمام  خدمات خودپرداز  به مشتریان، از  قابلیت انجام بخش عمده‌ای از خدمات بانکی شعب و باجه‌های فیزیکی مانند افتتاح انواع حساب‌های بانکی، درخواست صدور و دریافت سپرده و صدور دسته چک به‌صورت الکترونیکی برخوردار است.
در این سامانه، مشتری با قرار گرفتن در مقابل دستگاه، می‌تواند با متصدی بانکی، به صورت صوتی و تصویری (ویدئو کنفرانس)، ارتباط برقرار کرده، از او مشاوره و راهنمایی گرفته و تمام عملیات بانکی خود را با دستگاه مذکور انجام دهد.

احراز هویت، ارائه و تحویل مدارک شناسایی مورد نیاز، ثبت اثر انگشت و امضای مشتری برای انجام هرگونه عملیات بانکی، از قابلیت‌های ویژه دستگاه "وی تی ام" است.

در سامانه الکترونیک بانک پارسیان، مشتری می‌تواند علاوه بر انجام اقداماتی همچون درخواست رمز اینترنت‌بانک و تلفن‌بانک، انتقال وجه داخلی‌(از سپرده)، انتقال وجه بین بانکی‌(ساتنا و پایا)، اینترنت بانک، صدور کارت نقدی، از امکان درخواست‌های صدور و خرید کارت هدیه با مبلغ و طرح‌های دلخواه، صورت‌حساب سپرده، گواهی تمکن مالی و واگذاری چک بهره‌مند شود.

ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی به مشتریان از طریق ویدئو کنفرانس، درخواست صدور دسته چک، درخواست صدور مجدد دسته چک، پرداخت اقساط تسهیلات، اعلام مانده حساب، صورت‌حساب کارت، دریافت و پرداخت وجه نقد از دیگر مزیت‌های سیستم است./روابط عمومی بانک پارسیان
ارسال نظرات
موضوعات روز