دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵

تیتر20 - دولت در شرایطی با تصویب تسهیلات 25 میلیون تومانی می خواهد مقدمات خروج بازار خودرو را از رکود خارج کند که به اعتقاد برخی کارشناسان،میزان اثرگذاری این مصوبه بر خرید و فروش خودروهای داخلی،بستگی مستقیم به شیوه نامه اجرای و میزان تسهیلات پرداختی دارد.
به باور کارشناسان،اگر حجم تسهیلاتی که قرار است به مشتریان خودرو پرداخت شود،اندک باشد،بازار تکانی به خود نخواهد دید، زیرا رکود فعلی بسیار سنگین بوده و مقابله با آن،به محرکی قوی نیاز دارد. این گفته کارشناسان در شرایطی است که با نگاهی به تسهیلات در نظر گرفته شده برای خروج بازارهای داخلی از رکود،مشخص می شود تعداد تسهیلات پرداختی به مشتریان خودرو نمی تواند عدد خیلی بزرگی باشد.
طبق گفته مسوولان اقتصادی کشور، در مجموع هفت هزار میلیارد تومان برای خروج از رکود در نظر گرفته شده که قطعا تنها بخشی از آن سهم بازار خودرو است و بنابراین بعید به نظر می رسد بتوان با تسهیلات 25 میلیون تومانی،سایه رکود را از سر بازار کنار زد.
به عبارت بهتر، کارشناسان تسهیلات جدید خودرو را مرهمی مقطعی برای زخم بازار خودرو کشور می دانند و تاکید می کنند که درمان درد عمیق بازار، جراحی های بزرگی را می طلبد و تسهیلات و امثال این تصمیم ها، فقط درد را برای مدتی کوتاه ساکت خواهد کرد.
این گفته کارشناسان در شرایطی است که فعالان صنعت خودرو نیز معتقدند تسهیلات 25 میلیون تومانی تنها به خلوت شدت پارکینگ های آنها (آن هم به صورت موقت) خواهد انجامید و قطعا برای اداره بازار خودرو در دوران پس از لغو تحریم ها، باید به دنبال راهکارهای دیگری نیز بود.
نکته دیگر اینجاست که در حال حاضر بسیاری از مشتریان از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی ناراضی اند و حتی با پادرمیانی تسهیلات جدید نیز بعید است با بازار خودرو آشتی کنند. با این حساب، خودروسازان بهتر است برای این دسته از مشتریان ناراضی خود نیز فکری کرده و راهکاری بابت بازگرداندن آنها به بازار بکنند، چه آنکه در غیر این صورت، ظرفیت بزرگی را از دست خواهند داد و مشکلات فروش و مسائلی مانند کمپین ضد خرید  خودرو و امثال اینها،دست از سرشان بر نخواهد داشت.  

برچسب ها: خودرو
ارسال نظرات
موضوعات روز