تیتر20- تا به حال از خود سوال کرده اید که چرا خیابان های کشور مملو از خودروهای کره ای است؟چرا کره ای ها به راحتی از ژاپنی های پر مدعا سبقت گرفته اند.آقای ماشین باز در این گزارش قصد دارد تا به این موضوع بپردازد.در هفته های گذشته در رسانه ها خبر هایی مبنی بر بالا بودن حاشیه سود کره ای ها نسبت به ژاپنی ها منتشر شد.
برخی از مدیران شرکت های وارد کننده حاشیه سود بالاتر خودروهای کره ای را نسبت به خودروهای ژاپنی دلیل شکست ژاپنی ها در بازار ایران می دانند.آقای ماشین باز این اطمینان را به شما می دهد که اینطور نیست چرا که با نگاهی به قیمت های جهانی این خودروها خواهیم دید که ژاپنی ها در بازار ایران نه تنها با حاشیه سود کمتری از کره ای ها به فروش نمی رسند بلکه در برخی از خودروها سود بسیار بالاتری را هم تجربه می کنند.
اما به واقع دلیل این موفقیت در بازار ایران چیست؟چرا هیوندای الانترا بیشتر از تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر با اقبال رو به روست.چرا مردم سانتافه را بیشتر از میتسوبیشی اوتلندر و تویوتا راوفور دوست دارند.دلیل این موضوع هیچ ارتباطی به حاشیه سود بالا و این دست مسائل پیش پا افتاده ندارد.
همه چیز به زیبایی خودروهای کره ای و آپشن های متعدد آنها باز می گردد.این مسائل را در کنار قیمت پایین ترکره ای ها نسبت به ژاپنی ها بگذارید جواب معادله بدست خواهد آمد.آقای ماشین باز در انتها می گوید که این نکته را نیز نباید فراموش کرد که کره ای ها هم خودروهایی اقتصادی و کم استهلاک می سازند.
اگرچه در دراز مدت این ژاپنی ها هستند که برنده بازی خواهند بود اما این موضوع هم نمی تواند امکانات کم و چهره نه چندان جذاب آنها و البته قیمت بالای این خودرو ها را توجیه کند.