تیتر20 - مدت هاست شرکت ها، برند ها و کمپانی ها، با واژه هایی چون مشتری مداری، Customer Orientation، «باشگاه مشتریان» و نظایر آن آشنا هستند، اما ظاهرا در عرصه پر رقابت فعلی، وقت عبور از این عبارت ها و پیش کشیدن مفاهیمی چون «مشتري نوازي» و «مشتري محوري» (Customer intimacy) فرا رسیده است. مفاهیمی که اخیرا از زبان مدیرعامل شرکت ایساکو نیز بیان شد.
منظور از «مشتري نوازي» روشي است که حل کامل مشکل مشتري را به عهده مي گيرد و اين بيش از فروش يک کالا و يا خدمت است.
شرکت هاي مشتري نواز به طور عمده بر رفتار عالي، عرضه خدمات مشورتي و راهنمايي و مديريت مردم گرا تأکيد دارند و شرکت هايي که ارزش مورد نظرشان مشتري نوازي است روابطي همچون دو همسايه خود با مشتريان برقرار مي کنند.
توليد اين شرکت ها نه برخواسته بازار، بلکه بنا به نياز و خواسته مشتريان آماده مي شود. اين ها همواره کالاها و خدمات خود را همانند خياطان مناسب قامت مشتري تنظيم مي کنند.
شعار اين شرکت ها توجه عمده به مشتریان و نيازهاي شان است و تلاش می کنند بهترين راه حل را براي برآوردن نياز و خواسته های مشتریان خود تقدیم کنند.
شرکت هاي مشتري نواز مشتريان را براي تمام عمر مي خواهند نه براي سود و زيان و چند داد و ستد محدود. تمام کوشش چنین شرکت هایی این است که مشتري به طور دقيق به آنچه که مي خواهد برسد.
در این راستا،چندی پیش سید رضا حسینی که برای اولین بار به عنوان مدیر عامل ایساکو با رسانه ها سخن می گفت: تاکید کرد که: «ما این روزها تلاش داریم با ایجاد تغییرات در خودمان به دنبال کیفی تر کردن خدمات مان باشیم»
مدیرعامل ایساکو با بیان این که نشانه های تغییر در خدمات قابل ارائه به مشتریان از ماه آینده با آغاز کمپین زمستانی ایساکو آغاز خواهد شد گفت: «ما باید قبول کنیم که این روزها دیگر نمی توان مشتریان را با شعار «مشتری مداری» جذب کرد بلکه «مشتری نوازی» لازم است تا مشتریان به جای جذب بازار خاکستری جذب ما شوند»