يکشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
افراد برای دریافت وام خوداشتغالی باید در صندوق کارآفرینی امید ثبت‌نام کنند و شماره رهگیری دریافت کنند.
کد خبر: ۳۵۰۱۶
تیتر20 -  شما و البته هر فرد به صورت تک به تک می‌توانید برای شغل‌تان مبلغی حدود ١٥‌میلیون تومان وام از صندوق کارآفرینی امید وام دریافت کنید. وام‌ها معمولا با تنفس ٦ماه تا یکسال پرداخت می‌شود و وام‌ها قرض‌الحسنه هستند و تنها با کارمزد ٤‌درصد پرداخت می‌شوند.

چه کسانی می‌توانند وام بگیرند؟
افرادی که می‌توانند تقاضای وام خوداشتغالی داشته باشند، چند گروه هستند: ١- فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، (٢) دیپلمه‌های فنی و کار و دانش، (٣) دارندگان مدرک فنی و حرفه‌ای از مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، (٤) دارندگان ایده‌های کارآفرینی و (٥) برگزیدگان مسابقات مهارت ملی، برگزیدگان جشنواره خوارزمی و مخترعین هستند.

متقاضیان تسهیلات خوداشتغالی باید بیکار بوده و تاکنون از هیچ نهاد دیگری وام اشتغال دریافت نکرده باشند. سن این افراد باید در محدوده ١٨ تا ٥٠‌سال باشد. همچنین داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت نظام‌وظیفه عمومی برای آقایان الزامی است.

فرآیند پرداخت وام خوداشتغالی
افراد برای دریافت وام خوداشتغالی باید در صندوق کارآفرینی امید ثبت‌نام کنند و شماره رهگیری دریافت کنند. در این مرحله از شما درخواست یک طرح توجیهی می‌کنند که باید پلن و نقشه شغلی‌تان را توضیح دهید تا مشخص شود ایده‌تان تا چه اندازه کاربردی و قابل اجراست.

در مرحله ارزیابی به کسب‌وکار‌هایی با ایده بهتر وام تعلق می‌گیرد. در مرحله بعد شرایط عمومی افراد و توانایی آنان برای راه‌اندازی و موفقیت در فعالیت خود مورد بررسی قرار می‌گیرد. با انجام بازرسی یا مصاحبه، تعدادی از افراد از فهرست تخصیص حذف می‌شوند و فهرست نهایی برای عقد قرارداد و واریز تسهیلات به حساب افراد، مشخص می‌شود.

مدتی پس از دریافت وام از سوی متقاضیان حایز شرایط و دارای نمره لازم، به منظور بررسی وضع کارگاه (راه‌اندازی یا عدم راه‌اندازی) بازرسی مجدد صورت می‌پذیرد. پس از این مرحله افرادی که وام خود را در اموری غیر از راه‌اندازی کسب‌وکار مصرف کرده باشند، مشخص شود و وام آن‌ها با محاسبه جریمه‌ای سنگین باز پس گرفته می‌شود.

از زمان ثبت‌نام تا واریز وام به حساب افراد واجد شرایط و حایز رتبه لازم، حداکثر ٦ماه زمان لازم است؛ بنابراین پس از ثبت‌نام، چنانچه تا مدت ٦ماه تماسی با فرد متقاضی گرفته نشود، به منزله آن است که متقاضی فاقد شرایط لازم بوده و موفق به کسب نمره لازم جهت دریافت تسهیلات در تخصیص مربوطه نشده است./روزنامه شهروند
ارسال نظرات
موضوعات روز