پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر20 گزارش می دهد؛
مدیرعامل فرابوم از آمادگی این مرکز برای همکاری با مرکز کسب و کار دانشگاه شریف با بیشترین ابزار و امکانات خبر داد.
کد خبر: ۳۷۵۵۷

تیتر20 /سارا دلیریان - مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز فرابوم و باشگاه کسب و کار دانشگاه شریف (BOX) با حضور صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت فرابوم، علی‌حکیم جوادی، مدیر عامل هلدینگ بهسازان فردا و امیرحسین شبیری، مدیر باشگاه کسب‌وکارهای دانش بنیان باکس و جمعی از مدیران ارشد این دو مجموعه، امروز، در محل باشگاه باکس برگزار شد.

در این نشست بر محورهای پیش روی BOX در زمینه‌ گسترش همکاری‌ با استارت‌آپ‌ها تاکید شد. همچنین بر تعامل هرچه بیشتر این مرکز با مراکز نوآوری تاکید شد.

تصویر فرابوم و باکس در قاب همکاری / باشگاه کسب و کار باکس و فرابوم تفاهم نامه همکاری امضا کردند

صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت فرابوم در حاشیه این مراسم، در پاسخ به خبرنگار تیتر 20 در خصوص اعلام جزئیات این تفاهم نامه گفت: امروزه در دنیا، فرآیند نوآوری و اتصال دیجیتال، اجزایی دارد که یکی از بخش های آن مراکز نوآوری و بخش دیگر شامل پلتفرم ها و هاب هایی است که وجود این دو در کنار هم لازم و ملزوم یکدیگرند. 

وی افزود: در این اکوسیستم مجموعه ای از هاب‌ها و API هایی که از بانک‌ها و سایر تولید کنندگان API مانند بیمه‌ها، بورس‌ها و ... می‌گیرند وجود دارند و از سمت دیگر هم مجموعه‌های نوآوری، مراکزی هستند که استارتاپ‌ها و فین تک‌ها به آنها اعتماد و می‌کنند و صاحب سرمایه و کسب و کار می‌شوند.

فرامرزی ادامه داد: در این مسیر و فرآیند تجاری شدن، استارتاپ ها نیازمند دریافت API از بانکها و سایر مراکز هستند، در حالی که با مراجعه به یک هاب مانند فرابوم این امکان به سادگی برای آنها فراهم خواهد بود که به API تمام بانک‎ها و سرویس دهنده‌ها دسترسی پیدا کنند. لذا به نظر می‌رسد که وجود یک هاب در کنار این مراکز نوآوری الزامی است.

مدیرعامل فرابوم گفت: توفیق داریم که امروزدر خدمت عزیزان در مرکز نوآوری BOX باشیم که کار بسیار بزرگی کردند و در مدت کوتاه مکان مناسبی آماده کردند و خوشحالیم که این تفاهم بین ما شکل گرفت.
 
فرامرزی در ادامه تصریح کرد: فرابوم در راستای حمایت از استارت‌آپ‌ها آمادگی دارد تا با بیشترین ابزار و امکانات، مرکز کسب‌وکار دانشگاه شریف را در زمینه فین‌تک و فناوری‌های نوین یاری کند.
 
در ادامه، محمدعلی ترابیان، عضو هیئت مدیره بهسازان فردا در پاسخ به این پرسش خبرنگار تیتر 20 که قرارداد BOX و فرابوم انحصاری است یا خیر، گفت: ما موضوع انحصاری نداریم.انحصار موجب رشد نمی‌شود و آنچه که ما بر روی آن کار می‌کنیم نزدیک کردن ظرفیت‌ها به یکدیگر است.

ترابیان افزود: عده ای به عنوان فین تک و استارتاپ در این مرکز مشغول به کار هستند که باید نیازهایشان تامین شود و سکو و پلتفرمی که در فرابوم ایجاد شده بخش زیادی از این نیازها را برطرف می کند. بنابراین ما خیلی انحصار نداریم چون باید سرویس‌ها جا بیافتد.

عضو هئیت مدیره مرکز کسب و کار داشنگاه شریف ادامه داد: از طرفی ممکن است فرابوم نیازهای تحقیقاتی یا استارتاپی داشته باشد که اینجا برطرف می‎شود. بنابراین BOX  یکی از امکاناتی که به فین تک‌های مستقر در این مرکز ارائه می کند، این است که بتواند با اتصال آنها به مجموعه فرابوم زمینه دریافت بهتر این سرویس‌ها را برای آنها فراهم کند.
 
به گزارش تیتر20، در پایان این مراسم مدیران حاضر در نشست از استارتاپ های مستقر در مرکز BOX بازدید کردند و از نزدیک در جریان ایده ها و فعالیت های فین تکی این مجموعه قرار گرفتند.

قابل ذکر است اکنون حدود ۴۵ استارت‌آپ در باکس مستقر هستند که نزدیک به ۱۰ مورد از آنها به‌صورت فریلنس فعالیت می‌کنند. حوزه‌های فعالیت آنها بازاریابی دیجیتال، باشگاه مشتریان، فین‌تک، گردشگری، سلامت، کودک، آموزش، حمل‌ونقل عمومی و بین‌المللی، تاکسی اینترنتی، گردشگری پزشکی، استعدادیابی تحصیلی، داروخانه اینترنتی و غیره است.

ارسال نظرات
موضوعات روز