پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
بانک صادرات به عنوان یکی از بزرگترین بانک های کشور توانسته با عملکردی قابل قبول در بخش پرداخت های الکترونیک به عنوان یکی از بانکهای موثر در این حوزه، بخش بزرگی از بازار تراکنشی کشور را در بخش های مختلف پوشش دهد.
کد خبر: ۳۸۴۱۷
تیتر20 – در هم تنیدگی صنعت بانکداری امروز با حوزه پرداخت های الکترونیک و تاثیرگذاری حوزه تراکنش ها بر محیط کسب و کاری بانک ها سبب شده صنعت بانکداری نگاه و تمرکز ویژه ای به رقابت در این بخش داشته باشد.
از همین روست که بانک ها با فراهم سازی زیرساخت های لازم در تلاشند تا با ارائه عملکرد مناسب در بخش تراکنشی در چرخه رقابت با یکدیگر، جذب منابع و درآمد خود را نیز در این بخش افزایش دهند و همچنین بازار مناسبی جهت مشتریان و دریافت کنندگان سرویس های خود ایجاد نمایند.بنابراین جایگاه و عملکرد هر بانک در این بخش، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
بانک صادرات به عنوان یکی از بزرگترین بانک های کشور توانسته با عملکردی قابل قبول در بخش پرداخت های الکترونیک به عنوان یکی از بانک های موثر در این حوزه، بخش بزرگی از بازار تراکنشی کشور را در بخش های مختلف پوشش دهد.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده شاپرک در مهرماه سال جاری، بانک صادرات ایران با بیش از 11 درصد، رتبه سوم مبلغ تراکنشهای صنعت پرداخت بانکداری الکترونیک را به خود اختصاص داده است.
همچنین این بانک با کسب بیش از ٨ درصدی سهم بازار تعداد تراکنش پایانههای فروشگاهی و سهم بیش از ١٢ درصدی مبلغ تراکنش پایانههای فروشگاهی شبکه بانکی، جایگاه سوم را در بالاترین سهم مبلغی و تعدادی در بین سایر بانکهای کشور به خود اختصاص داده است.
گزارش مهرماه شاپرک تائید میکند که بانک صادرات ایران براساس شاخص اندازهگیری میزان تمرکز بر بازار صادرکنندگی و بررسی میزان رقابت بانکها در صدور انواع کارت بانکی، در حوزه کارتهای اعتباری، در جایگاه سوم قرار دارد.
همچنین بانک صادرات ایران در مهرماه٩٨، از لحاظ بیشترین تعداد کارت برداشت تراکنشدار و بیشترین تعداد کارت اعتباری تراکنشدار در جایگاه دوم و با سهم بیش از ١١درصدی تعداد کارتهای بانکی تراکنشدار در شبکه شاپرک، در مقام سوم ایستاده است. لازم به ذکر است که بانک صادرات سومین دارنده گردش مالی بالا در شبکه شاپرک در مهرماه ٩٨ بوده است.
روایت آمارها؛ توجه ویژه مشتریان شبکه بانکی به کارتخوان های فروشگاهی بانک صادرات
کارتخوان های فروشگاهی با در اختیار داشتن بیش از 88 درصد از مجموع تعداد تراکنش ها در بازار تراکنشی کشور، بیشترین و بزرگترین سهم بازار در میان ابزارهای پرداخت الکترونیک را در اختیار دارند و رشد و توسعه کارتخوان های فروشگاهی یکی از ابزارهای مهم بانک ها در افزایش ضریب نفوذ خدمات بانکداری الکترونیک در میان مشتریان شبکه بانکی و عموم مصرف کنندگان کالا و خدمات است، که بانک صادرات تلاش داشته با به کارگیری ابزارهای متناسب در حوزه بازاریابی از یک سو و افزایش کیفیت سرویس دهی، سرعت و دسترس پذیری بالا در ابزار کارتخوان سهم بازار خود را در این بخش توسعه دهد.
همچنین اقدامات صورت گرفته توسط تیم های توسعه ای در بانک صادرات سبب شده که این بانک بر اساس آخرین گزارش ها ، با کسب بیش از ٨ درصدی سهم بازار تعداد تراکنش پایانههای فروشگاهی و سهم بیش از ١٢ درصدی مبلغ تراکنش پایانههای فروشگاهی شبکه بانکی، در مجموع آمارهای عملکردی با ایستادن در جایگاه سوم سهم بین بانکی، جایگاه قابل قبولی در این بخش به دست آورد.