چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
اختصاصی تیتر20 //
بر اساس اطلاعیه ای که دیروز در سامانه کدال منتشر شد، افزایش سرمایه بانک ایران زمین از سوی حسابرس و بازرس قانونی، مورد تائید قرار گرفت.
کد خبر: ۳۸۵۵۱
تیتر20 – بر اساس اطلاعیه ای که دیروز در سامانه کدال منتشر شد، افزایش سرمایه بانک ایران زمین از سوی حسابرس و بازرس قانونی، مورد تائید قرار گرفت و به این ترتیب پازل تحقق این افزایش سرمایه بزرگ در بانک ایران زمین در حال تکمیل است.

بر اساس آخرین گزارشات، پیش از این هیات مدیره بانک ایران زمین، در آبان ماه با ارائه گزارشی خواستار افزایش سرمایه از ۴۰۰ میلیارد تومان به ۴۲۰۰ میلیارد تومان را ارائه نموده بود و بر اساس آنچه به تازگی در کدال منتشر شده، حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره این بانک در خصوص افزایش سرمایه اظهار نظر کرده است.

آن طور که در این اطلاعیه آمده، با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه هیات مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار سرمایه و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت ارائه شده است.

همچنین بازرس قانونی در پاسخ به گزارش ارائه شده، اعلام کرده است: بر اساس رسیدگی های انجام شده، افزایش سرمایه بانک ایران زمین در اجرای مفاد دستورالعمل محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه موسسات اعتباری مصوب اردیبهشت ۱۳۹۷ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بلامانع است.

بازرسی قانونی و حسابرس تاکید کرده است: گزارش توجیهی هیات مدیره بانک ایران زمین در خصوص افزایش سرمایه آن بانک از مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به مبلغ ۴۲ هزار میلیارد ریال در ۳ مرحله و طی دو سال است که در اجرای دستورالعمل محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه موسسات اعتباری و با توجه به موظف بودن بانک به افزایش سرمایه مورد رسیدگی این موسسه قرار گرفته است.

البته تاکید شده که انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

گفتنی است بر اساس درخواست ارائه شده از سوی هئیت مدیره این بانک این افزایش سرمایه ۹۵۰ درصدی، طی سه مرحله به اجرا در خواهد آمد. به طوری که در مرحله نخست طی سال جاری با 250درصد افزایش در سرمایه، مبلغ فعلی سرمایه به 14.000 میلیارد ریال افزایش یابد، در مرحله دوم در سال آینده به 21.000 میلیارد ریال و نهایتا در سال 1400 با تکمیل این فرآیند اصلاح سرمایه بانک ایران زمین به مبلغ 42.000 میلیارد ریال افزایش یابد.

ارسال نظرات
موضوعات روز