شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
زمان بندی در سفر یکی از مهم ترین دلایلی است که می تواند مسافرت را برای شما دلپذیرتر کند یا سفری نه چندان خاطره انگیز را در ذهن شما حک کند.
کد خبر: ۳۹۳۸۰
تیتر20-  یکی از اولین دلایل زمان بندی بدون هیچ تردیدی وضعیت آب و هوایی شهر یا کشور مقصد است. امروزه با پیشرفت علم هواشناسی می توان برای مدت طولانی از آب و هوای مقصد اطلاع داشت و سفری مطابق میل ترتیب داد. شهر استانبول در کشور ترکیه به عنوان یکی از پر گردشگرترین شهر های جهان شناخته شده است. آب و هوای استانبول بسیار متنوع است. سفر به استانبول با یک زمان بندی مناسب می تواند بسیار خاطره انگیز باشد. تعیین بهترین زمان سفر به استانبول بستگی به اهداف شما از سفرتان دارد، چرا که آب و هوای استانبول در هر فصلی به یک شکل نمایان می شود.

تعیین آب و هوای استانبول در سفر

آب و هوای استانبول در فصل های مختلف متفاوت است. در سفر به شهر استانبول، تعیین آب و هوای آن شهر بسیار بر برنامه ریزی های سفر شما می تواند مأثر باشد. این منطقه دارای میانگین بارش 100 میلی لیتر باران در ماه ژانویه است و در ماه فوریه دمای آن به 6 درجه سانتی گراد می رسد. دمای 24 درجه سانتی گراد هم در ماه های گرم استانبول ترکیه به انتظار گردشگرانی نشسته است که از خنکی و سرما دل خوشی ندارند. با این اوصاف اگر دوست دارید در سفر به شهر استانبول یک تجربه رویایی داشته باشید، حتما آب و هوای چند روز آینده را بررسی کنید و سپس برای سفر خود برنامه ریزی کنید و تصمیم بگیرید.

چگونگی زمان بندی گردشگران در سفر به استانبول

برای تعیین بهترین زمان سفر به شهر استانبول ترکیه باید دید که چه اولویت هایی در این سفر مورد نظر گردشگران است. علاوه بر این که هر گردشگری در مورد آب و هوا سلیقه ای متفاوت دارد و ممکن است کسی هوای سرد را بپسندد و دیگری هوایی گرم، و یا یکی با هوایی بارانی احساس خوبی داشته باشید و گردشگر دیگری از قدم زدن زیر آفتاب لذت ببرد، دلایل و اولویت های سفر هم می تواند بسیار گسترده و متفاوت باشد. عده ای برای خرید برنامه سفر به شهر ستانبول را در لیست خود می چینند و بهترین زمان برای آن ها زمانی است که فروشگاه ها و مغازه های این شهر زیبا تخفیف دارند و بنر های حراج، فضای شهر را پر کرده است. عده ای دیگر ممکن است قصد بازدید از آثار تاریخی و باستانی را داشته باشند و ترجیح آن ها به هوایی مطلوب و خیابان هایی خلوت باشد. گردشگرانی هم هستند که دوست دارند خود را در هر وضعیتی به فستیوال ها و جشنواره های شهر استانبول ترکیه برسانند و از این کارناوال های فصلی لذت ببرند. برای راحتی بیشتر و تصمیم گیری راحت تر بنا بر اولویت سفر خود، در ادامه به تقسیم بندی زمان های مختلف شهر استانبول ترکیه خواهیم پرداخت و از زوایای متعددی بهترین زمان های سفر کردن به شهر استانبول ترکیه را بررسی خواهیم نمود. همچنان با ما همراه باشید.

سفر به استانبول در زمستان

آب و هوای استانبول در ماه زمستان زنده و بی نظیر است. بهترین زمان سفر به استانبول برای کسانی که قصد خرید یا تماشای مراسم های کریسمس را دارند. شهر استانبول ترکیه در زمستان های پر برف تبدیل به یکی از زیباترین شهر های جهان می شود که گردشگران می توانند با پوشیدن لباس مناسب از قدم زدن در پیاده رو های آن لذت فراوان ببرند. اما اگر از آن دست گردشگرانی هستید که اولویت شما دیدن مناطق توریستی و آثار و ابنیه تاریخی است زمستان های استانبول ترکیه را فراموش کنید زیرا گشت و گذار در خیابان های برفی این منطقه لذت سفر را از شما خواهد گرفت. البته زمستان های استانبول دو مزیت فوق العاده دارد. یکی این که همه چیز در استانبول ازران می شود و می توانید با رزرو پرواز و هتل های ارزان تر، سفری مناسب را تجربه کنید و درواقع از نظر اقتصادی زمستان بهترین زمان سفر به استانبول می تواند باشد. دومین مزیت آن حراج کریسمس در دی ماه است که می تواند برای گردشگران عاشق خرید مزیت مهمی باشد و دراصل زمستان برای کسانی که عاشق خرید هستند بهترین زمان سفر به استانبول است.

سفر به استانبول در پاییز

اگر به دنبال سفری با هوایی دلچسب، هزینه های پایین و دیدن فستیوال های هنری و فرهنگی هستید نیمه اول ماه پاییز بهترین زمان سفر به استانبول برای شما است. در فصل پاییز آب و هوای استانبول بین 10 درجه سانتی گراد تا 22 درجه سانتی گراد تغییر می کند و به دلیل بارندگی لباس مناسب و چتر از مهم ترین نکاتی است که هنگام سفر به شهر استانبول در فصل پاییز باید به خاطر داشته باشید. البته در نیمه دوم پاییز معمولا بارش باران زیاد است و به دلیل کوتاه شدن روزها، فرصت زیادی برای دیدن استانبول ترکیه نخواهید داشت. نیمه اول پاییز بارش ها دور از انتظار نیست و هوا بسیار مطبوع است. قیمت هتل ها و محل های اقامت تا نصف کاهش می یابد و فستیوال های فراوانی در این فصل برگزار می شود و فصل پاییز هم یک جور هایی جزو بهترین زمان سفر به استانبول برای عده ای محسوب می شود.

سفر به استانبول در تابستان

از ماه ژوئن تا ماه آگوست، یعنی اواسط خرداد ماه تا اواسط شهریور ماه فصل گرم، گران و بسیار شلوغی برای شهر استانبول ترکیه است. این فصل به دلیل تعطیلی مدارس یکی از شلوغ ترین فصل های گردشگری در سراسر جهان است. اما جشنواره های بزرگ و فراموش نشدنی فراوانی در این فصل به انتظار گردشگرانی نشسته است که تابستان را برای سفر به شهر استانبول ترکیه انتخاب کرده اند. برای این که بتوانید زمان سفر خود را با جشنواره دلخواه خود تنظیم کنید و یا از جشنواره هایی که همزمان با سفر شما در استانبول برگزار می شود اطلاعات لازم را کسب کنید می توانید به این آدرس اینترنتی بروید و از سایت istshopfest.com/en/about-us دیدن نمایید.

 بهارهای شهر استانبول ترکیه

آب و هوای استانبول در فصل بهار بسیار خوشایند و دلنشین است. بارش های فصلی محدود، هوایی بی نهایت دلچسب، حراجی های مخصوص نوروز و حال و هوایی خاص، همگی در فصل بهار شهر استانبول آماده اند تا گردشگران با سفر به این منطقه رویایی، آرامش را تجربه کنند. از ماه مارس تا ماه مه، زمانی است که می توان آن را بهترین زمان سفر به استانبول ترکیه و فصل سرشار از زیبایی های استانبول دانست و با سفر در این ماه ها می توانید هوایی دلپذیر را در سفر به شهر استانبول ترکیه تجربه کنید و لذتی مضاعف ببرید.

بهترین زمان سفر به شهر استانبول ترکیه براساس جشنواره ها

اگر از آن دست گردشگرانی هستید که قصد دارید از جشنواره ها و فستیوال ها دیدن کنید و اولویت شما در سفر، جشنواره ها هستند قصد داریم نگاهی به پنج جشنواره مشهور شهر استانبول ترکیه بیندازیم.
1 – جشنواره دو سالانه استانبول: از سال 1987 میلادی تا کنون، شهر استانبول هر دوسال یک بار از اواسط ماه سپتامبر تا اواسط ماه نوامبر پذیرای جشنوراه هنر مدرن است که به همت بنیاد فرهنگ و هنر استانبول برگزار می شود. در این جشنواره فضایی فراهم آمده تا هنرمندان از فرهنگ های مختلف با مخاطبین خود دیداری حضوری داشته باشند.
2 – فستیوال جاز استانبول: موزیسین های مشهور و پر طرفدار از سراسر جهان هر ساله در اوایل ماه ژوئیه در استانبول ترکیه گرد هم جمع می شوند تا به اجرای جشنواره های موسیقی بپردازند و موسیقی های محبوب فراوانی در زمینه های بلوز، جاز، فولکلور، انوازه و ... بنوازند.
3 – فستیوال هیدیرِلس: جشنی سنتی که هر سال مردم ترکیه برای رسیدن فصل بهار برگزار می کنند با نام فستیول هیدیرلس مشهور است و در اواخر ماه می می توانید از دیدن این جشنواره لذت ببرید.
4 – فستیوال مولانا و درویش های چرخان: اگر تصمیم به دیدن این فستیوال عرفانی با طعمی ایرانی را دارید باید بین روز های 10 تا 17 ماه دسامبر به کشور ترکیه سفر کنید و خود را به قونیه برسانید. این شهر که مدفن مولانا، شاعر و و عارف مشهور ایرانی است تنها هشت ساعت با استانبول فاصله دارد که طی کردن این مسیر برای حضور در این جشنواره خالی از لطف نیست.
5 – جشنواره گل لاله: ماه اردیبهشت، پارک اِمیرگان، قرارگاه عاشقان گل های لاله از سراسر جهان است. این پارک در کنار 11 پارک دیگر شهر استانبول جشنواره ای رنگارنگ از گل های لاله را به معرض نمایش می گذارند که روح هر بیننده ای را مملو از آرامش می کنند و لذت سفر را دو چندان.

بهترین زمان سفر به شهر استانبول ترکیه براساس حراجی ها

جدا از در نظر گرفتن آب و هوای استانبول، خرید کردن همانند دیدن ابینه تاریخی و گشت و گذار در مراکز تفریحی، یکی از لذت های سفر در دوران مدرن است. شهر استانبول ترکیه هم با در ختیار داشتن مراکز خرید و بازارهای گوناگون یکی از مقاصد پر سفر گردشگری است که می تواند تنها برای خرید صورت گرفته باشد. بیشتر برند های معتبر جهانی در شهر استانبول ترکیه حضور دارند و در هنگام تخفیف و حراج های رایج شهر استانبول، می توانید از این برند های مشهور هم تخفیف بگیرید. یکی از مواقع تخفیف در استانبول ترکیه مناسبت های خاص است. این مناسبت های خاص شامل روز هایی همچون کریسمس، ولنتاین و ... می شود. اما بیشتر حراج ها در اواخر هر فصل صورت می گیرد. یعنی زمانی که فروشگاه ها و مراکز خرید قصد دارند قفسه های خود را از اجناس قبلی خالی کنند و با اجناس فصل جدید پر نمایند. در این فصل ها هم می توانید خرید های به صرفه ای داشته باشید و هم از زیبایی های استانبول لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به شهر استانبول ترکیه براساس پایین بودن هزینه ها

اگر هزینه های سفر مهم ترین دغدغه شما برای دیدن زیبایی های استانبول ترکیه است ولی در کنار آن قصد نشستن در هتل را هم ندارید، بهتر است فصول بهار و پاییز را برگزینید. در این مواقع به دلیل کاهش گردشگر و بارندگی، هزینه های هتل به شدت پایین می آید و گاهی به نصف می رسد و می توانید با کم ترین هزینه، از زیبایی ها و آب و هوای استانبول لذت ببرید.

سخن آخر

برای ارزیابی و برنامه ریزی بهترین زمان سفر به شهر استانبول ترکیه ابتدا باید اولویت های خود بابت سفر را مشخص کنید. حراج ها بیشتر در ماه های واپسین فصول هستند و فستیوال ها در ماه های گرم و گران تابستان. پاییز و زمستان هزینه ها کاهش می یابند و باران و برف افزایش. اگر در فصول سرد به شهر استانبول سفر می کنید لباس گرم و چتر خود را فراموش نکنید. در هر کدام این فصل ها مطمین باشید زیبایی های استانبول را از دست نخواهید داد./ همگردی
ارسال نظرات
موضوعات روز