شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
ریس هییت مدیره مارال چرم گفت: با اینکه بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشته ایم، مشکل سرمایه در گردش هنوز هم وجود دارد.
کد خبر: ۴۰۶۰۸
تیتر20- سید جواد حسینی خواه، رییس هییت مدیره مارال چرم گفت: مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش در زمان کنونی مهم ترین مشکل این صنعت بوده و رکود بازار هم این موضوع را تشدید کرده است.
وی تصریح کرد: به دلیل نرخ ارز و تعرفه های آن، میزان واردات به شدت کاهش پیدا کرده است و تنها 10 درصد یا کمتر از این مقدار از حجم کل مصرف را به خود اختصاص می دهد.

 حسینی خواه اظهار داشت: صنعت چرم از دو بخش تولید چرم و تولید محصولات چرمی تشکیل شده است و مارال چرم در حوزه تولید محصولات چرمی فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: تولید محصولات چرمی به این دلیل که هنر دست است، نرخ اشتغال زایی بالایی دارد و می تواند بسیاری از مشکلات اشتغال را برطرف کند. باوجود این موضوع تا به حال حمایت خاصی از سوی دولت صورت نگرفته است.  

رییس هییت مدیره مارال چرم بیان کرد: درخصوص حمایت دولت میتوان بحث تسهیلات و صادرات را مطرح کرد. به این مفهوم که دولت، تسهیلاتی را به تولیدکنندگان اختصاص دهد و بسترهایی ایجاد شود تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را در نمایشگاه های خارجی معرفی نمایند.

وی در پاسخ به راهکارهای بالا بردن کیفیت محصولات و رقابت با محصولات خارجی گفت: در چند سال گذشته به این دلیل که کالای خارجی وارد نشده است، تولیدکنندگانی که ظرفیت لازم را دارند و یا از گذشته ساختاری را برای تولید با کیفیت بالا به وجود آورده اند، توانسته اند در طراحی و تولید محصولات، کیفیت را بالا ببرند.

او اضافه کرد: شرایط بازار به دلیل به حداقل رسیدن محصولات خارجی نیز در این امر بسیار تاثیرگذار بوده است و اگر برای کالا هزینه ای پرداخت شده است، این هزینه برگشت هم داشته است.

حسینی خواه گفت: در گذشته بیشتر هزینه ها در حوزه توزیع و در زمینه هایی مانند اجاره فروشگاه و.. بود اما در حال حاضر بیش ترین هزینه ها در حوزه موضوعات دولتی مانند مالیات بر درآمد و ارزش افزوده است و بخش زیادی از سود را به خود اختصاص می دهد./اقتصادآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز