سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خراسان شمالی گفت: امسال، سه هزار پرونده برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال در این بانک تشکیل شد که تاکنون هزار میلیارد ریال به این افراد پرداخت شده است.
کد خبر: ۴۰۸۵۹
تیتر20 - مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خراسان شمالی گفت: امسال، سه هزار پرونده برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال در این بانک تشکیل شد که تاکنون هزار میلیارد ریال به این افراد پرداخت شده است. 

محمد ندری اظهار داشت: ۶۰ درصد دریافت کنندگان تسهیلات در استان زن بودند.
وی با بیان اینکه از مجموع طرح های اشتغال استان یکهزار و ۱۰۰ پرونده مربوط به طرح های روستایی و عشایری است که با اجرای این طرح ها برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر، شغل ایجاد شده است.

ندری با بیان اینکه طرح های بانوان بیشتر در زمینه های دامداری در حوزه دام سبک و سنگین، ایجاد گلخانه و پوشاک بوده است افزود: در سال جاری پرونده اشتغال بانوان از مردان پیشی گرفته است، مردان بیشتر به علت مشکلات معوق ها، چک های برگشتی و ضمانت ها نسبت به زنان کمتر تسهیلات گرفتند.

وی همچنین با بیان اینکه بانوان در اجرای طرح های اشتغال خطای کمتری دارند، گفت: بانوان در رشد نرخ اقتصادی استان تاثیرگذار هستند. مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خراسان شمالی گفت: همچنین بانوان با تسهیلات کمتر می توانند برای خود شغل ایجاد کنند و بعضا هم طرح های بسیار موفق در استان نیز داشته ایم.

ندری با بیان اینکه خانوارهای عشایری نیز در اجرای طرح های اشتغال روستایی و عشایری بسیار موفق عمل کرده اند اظهار داشت: این قشر از جامعه که از بانک تسهیلات دریافت کرده اند  ۱۰۰ درصد آن را به موقع پرداخت می کنند.

وی افزود: خانوار های عشایری استان در بازپرداخت دریافت وام ها بسیار خوش حساب هستند، هم اکنون برخی از جوانان این قشر برای اجرای طرح مهاجرت معکوس نیز داشته اند و از مجموع طرح های اشتغال روستایی و عشایری ۸۱۹ طرح مربوط به طرح های عشایری بوده است.

ندری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تسهیلات در حوزه سیل نیز ۱۰۰ درصد پرداخت شده است گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۶۸۸ پرونده خانوار های حادثه دیده در جریان سیل در شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، راز و جرگلان و مانه و سملقان پرداخت شده است.

وی به اجرای طرح ۲۰۰ هزار راس دام اصلاح شده نیز اشاره کرد و گفت: مجری این طرح هم اکنون سه هزار راس دام اصلاح شده دارد که قیمت هر دام آن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال است، این دام ها چند قلو زایی دارند.

ندری با بیان اینکه برای اجرای این طرح، ۳۷۵ میلیارد ریال تسهیلات  پرداخت می شود، افزود: با اجرای این طرح تحول بزرگی در حوزه دامداری صنعتی و اصلاح نژاد در استان اتفاق خواهد افتاد، مجری طرح نیز یکهزار میلیارد ریال آورده برای اجرا دارد. وی گفت: در اجرای این طرح دام ها در اختیار دامداران روستایی نیز قرار می گیرد و بره ها از آنان خریداری می شود.

سه میلیون واحد دامی در خراسان شمالی نگهداری می شود. هم اکنون عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر که شامل سه درصد جمعیت استان می شود در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ‌ ۳۸طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو در این استان کوچروی می کنند. ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند./روابط عمومی بانک توسعه تعاون
ارسال نظرات
موضوعات روز