پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
گزارش ویژه تیتر20//
ارائه انواع خدمات الکترونیکی، تعریف ابزارهای کارآمد و تأکید بر استفاده از این ابزارها توسط مشتریان، ارتقای سطح سواد دیجیتالی کارکنان و... از جمله مواردی است که با استناد به آنها بانک ایران زمین توانسته جایگاه روشن و قابل تمجیدی در میان بانکها بدست آورد.
کد خبر: ۴۱۷۵۳
بانک ایران‌زمین؛ پیشرو در خدمات دیجیتالی
تیتر20 - بانک ایران زمین طی سالهای اخیر بخصوص توانسته با ارائه خدمات نوینی در حوزه بانکداری الکترونیک، سطح رضایتمندی مشتریان خود را از این بانک به شکل معناداری افزایش دهد.

امروزه یکی از شاخص های ارزیابی موفقیت هر بانکی به عنوان یک بنگاه خدمات مالی و پولی، تنوع و کیفیت خدماتی است که در حوزه بانکداری الکترونیک به مشتریان خود ارائه می دهد.

بر اساس این شاخص می توان و باید بانک ایران زمین را یکی از موفق ترین بانکهای کشور بخصوص طی سالهای اخیر دانست؛ ارائه انواع خدمات الکترونیکی، تعریف ابزارهای کارآمد و تأکید بر استفاده از این ابزارها توسط مشتریان، ارتقای سطح سواد دیجیتالی کارکنان و... از جمله مواردی است که با استناد به آنها بانک ایران زمین توانسته جایگاه روشن و قابل تمجیدی در میان بانکها بدست آورد.

در روزهای اخیر نیز با شیوع بیماری کرونا، در شعب بانکها پوسترهایی نصب شده است که از مشتریان خود می خواهند برای انجام امور بانکی به بانک مراجعه نکنید و از ابزارهای الکترونیک و راه دور جهت امور خود بهره ببرند.

اما اینکه این امر چقدر در همه بانکها ممکن است یا اینکه امروز مشتریان چقدر نسبت به این امر آگاهی دارند موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

در حال حاضر مردم بسیاری از امور بانکی خود را می توانند از راه دور انجام دهند و نیازی به حضور در بانک ندارند تا جایی که اکنون 97 درصد از تراکنش های مالی در خارج از شعب اتفاق می افتد، اما این به این معنی نیست که مردم به هیچ عنوان به شعب مراجعه نمی کنند. بانکها جزو سازمانهای حساس جامعه هستند، در بسیاری از بحرانها که به جهت نیاز مردم همواره سعی شده از تعطیلی بانکها جلوگیری شود اما شاید بتوان با اندکی تغییر در فرایندهای بانکی حضور مردم در بانکها را بسیار محدود کرد.

بر همین اساس بانک ها به سرعت باید فرایندهای خود را تغییر دهند و آماده شرایط جدید شوند و اگر بانک مرکزی همراهی کند و اجازه احراز هویت الکترونیکی (e- kyc) را به بانک ها بدهد امکان ارائه بسیاری از خدمات به صورت غیر حضوری وجود دارد.

بانک ایران زمین، داوطلب پیاده‌سازی پایلوت بانکداری دیجیتالی در دوره شیوع کرونا
بانک ایران زمین در راستای استراتژی بانکداری دیجیتال خود ضمن استفاده از فناوری احراز هویت الکترونیکی، فرآیندهای غیر حضوری بسیاری را آماده کرده است که در صورت ارائه مجوزتوسط بانک مرکزی می تواند در این بانک عملیاتی شود.

فرهاد اینالوئی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در این زمینه پیشنهاد داده است از آنجا که  "بانک ایران زمین پیشرو در بانکداری دیجیتال است به عنوان پایلوت ارائه خدمات بانکداری دیجیتال را با همراهی بانک مرکزی انجام دهد و چنانچه بازخوردی مناسب از این فعالیت ها گرفته شد سایر بانک ها نیز به آن بپیوندند. وقت آن است که با استفاده صحیح از فناوری روز آرامش و سلامت را به مشتریان و کارکنان خود هدیه دهیم".

پرواز 1400
دستیابی به چنین جایگاه و اعتمادی به توانمندیها البته اصلا عجیب نیست چرا که با مرور اظهارات مدیران بانک ایران زمین که نشانگر رویکردهای کلان این بانک است، براحتی میتوان دید تأکید بر خدمات بانکداری الکترونیکی و تنوع‌بخشی به این خدمات از جمله اصلی ترین برنامه ها و سرلوحه اقدامات بانک ایران زمین بوده وهست.

به عنوان نمونه فرهاد اینالویی، معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت بانکداری دیجیتالی " تجربه مشتری را یکی از ویژگی های بانکداری دیجیتال" میداند. به گفته اینالویی " این موضوع به بانک کمک می کند تا بر اساس آنالیز رفتار مشتری بتواند سرویسی را ارائه دهد که این سرویس مختص همان مشتری است. یعنی بانک به همه مشتریان به یک شکل سرویس نمی دهد. یکی از مسائلی که خیلی مهم است تغییر فرهنگ سازمانی و مشتریان است. البته فضای دیجیتالی که در جامعه وجود دارد باعث شده است که میزان استفاده مردم از امکانات دیجیتالی بالاتر برود. مسئله دیگر این است که قوانین بانک مرکزی که بر اساس سال های گذشته تنظیم شده باید تغییر کند و برای این نسل تنظیم و به روز شود".

معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در مورد اهداف آتی بانک تأکید دارد " بانک ایران زمین با پلنی با نام پرواز 1400 می خواهد که تا سال 1400 اکثر سرویس های خود را در حوزه دیجیتال به مشتریان ارائه کند. در بخش فرآیندها پیچیدگی زیادی وجود دارد. ابتدا باید این فرآیندها را ساده سازی کرد. ممکن است از سمت مشتری این ساده سازی آسان باشد ولی در داخل بانک و استارت آپ ها خیلی پیچیده است. در مرکز نوآوری ایران زمین ما این پتانسیل را داریم که از ایده های نوآورانه استارت آپی در هر حوزه استقبال کنیم و در صورتی که ایده ها امکان سرمایه گذاری داشته باشد، ما سرمایه گذاری خواهیم کرد تا این ایده ها را به نتیجه برسانیم".

امنیت یکی از شاخص های مهم اعتماد مشتری به بانک

عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین نیز با اشاره به موضوع فعال سازی رمزهای پویا برای ارتقاء امنیت در تراکنش های بدون کارت تأکید دارد "موضوع امنیت یکی از شاخص های مهم اعتماد مشتریان به بانک خود است، و تلاش های بانک مرکزی و بانکها در راستای معرفی رمزهای پویا هم، در همین راستا تعریف شده است.

مدیر عامل بانک ایران زمین، شتاب رشد در ابزارها و اپلیکیشن های دیجیتال را از چالش های امنیتی می داند و می‌گوید "امروز ترکیبی از برنامه های پرداخت از طریق بانک ها، فین تک ها و استارتاپ ها در اختیار مشتریان قرار گرفت که گاهاً مشتری بدون در نظر گرفتن مباحث امنیتی اقدام به نصب این برنامه ها از منابع غیر قابل اعتماد می کند و این امر ریسک سرقت اطلاعات را افزایش می دهد، موجب دسترسی سارقین به اطلاعات مهم بانکی مشتریان می شود".

رتبه برتر باشگاه مشتریان بانک ایران زمین در جشنواره وب و موبایل

موفقیت های بانک ایران زمین را میتوان در اقبال عمومی به خدمات این بانک به وضوح مشاهده کرد. به عنوان نمونه، باشگاه مشتریان بانک ایران زمین، در دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در بخش بانک و بیمه با رای مردم برای دومین سال پیاپی رتبه برترین وب سایت را از نگاه مردمی به خود اختصاص داد.



ارسال نظرات
موضوعات روز