جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
تیتر20 بررسی کرد؛
در شرایطی که نقشه راه نظام بانکی همگامی با تحولات دیجیتال،ترسیم نقشه راه استقرار بانکداری دیجیتال و واگذاری دارایی های مازاد است توسعه زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک بانک صادرات دسترسی به خدمات بانکی غیرحضوری را آسان‌تر کرد .
کد خبر: ۴۲۵۲۸
استقبال ازاقدامات بانک صادرات درارائه خدمات غیرحضوری / نیاز مراجعه افراد به شعب به حداقل رسید
تیتر20 - بانک صادرات به عنوان یکی از بانک های مهم و بزرگ با میلیون ها مشتری در سراسر کشور از سال ها پیش اهتمام ویژه ای به توسعه بانکداری الکترونیک داشته است و با ورود ویروس کرونا و اهمیت فاصله گذاری در فعالیت های اجتماعی مدیران بانک صادرات با هدف کمک به پیشگیری و شیوع این ویروس فراگیری خدمات عیر حضوری را در دستور کار گذاشتند.

در شرایطی که نقشه راه نظام بانکی همگامی با تحولات دیجیتال،ترسیم نقشه راه استقرار بانکداری دیجیتال و واگذاری دارایی های مازاد است توسعه زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک بانک صادرات دسترسی به خدمات بانکی غیرحضوری را آسان‌تر کرد .

به تازگی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد؛خدمات غیرحضوری بانک صادرات با استقبال مشتریان مواجه شده است.در همین راستا بانک صادرات ایران، با شیوع ویروس کرونا، ارتقای زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک و ترغیب استفاده از خدمات بانکداری غیرحضوری را در دستور کار قرار داد و با استقبال مشتریان و هموطنان از خدمات بانکداری غیرحضوری بانک صادرات ایران، موجب رشد قابل توجه استفاده از اپلیکیشن های این بانک شد.

مهمترین اقدامات بانک صادرات چه بود؟
ابزارهای بانکداری الکترونیک از جمله نرم‌افزارهای موبایلی و درگاه‌های مختلف اینترنتی مانند اپلیکیشن «صاپ»، «همراه‌بانک»، «اینترنت‌بانک»، «همبانک»، «خودپرداز»، «تلفن‌بانک»، «پایانه‌های فروش» و ... بانک صادرات ایران شرایط استفاده و بهره‌مندی از انواع خدمات بانکی غیرحضوری را برای مشتریان و هموطنان فراهم کرده که نیاز به مراجعه حضوری به شعب را به حداقل رسانده است.

توسعه زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک بانک صادرات دسترسی به خدمات بانکی غیرحضوری را آسان‌تر کرده است بطوریکه استقبال روزافزون از اپلیکیشن‌های موبایلی و درگاه‌های اینترنتی بانک صادرات ایران توسط بیش از ٤٥ میلیون مشتری این بانک، با توجه به توسعه زیرساخت‌ها، فرهنگ‌سازی و ترویج بانکداری الکترونیک، نیاز به مراجعه به شعب را تا حدود زیادی کاهش داده است.

با افزایش تعداد علاقه‌مندان به استفاده از ابزارها و درگاه‌های بانکداری الکترونیک بانک صادرات ایران، تعداد و مبلغ تراکنش‌های انجام شده این بانک با افزایش قابل توجه همراه شد به نحوی که تعداد استفاده کنندگان از اپلیکیشن صاپ بانک صادرات ایران با افزایش استقبال بیش از ١٨ هزار و ٥٠٠ نفری هفته گذشته، از یک میلیون و ٨٠٠ هزار نفر فراتر رفت.

نسخه جدید همراه‌بانک صادرات ایران نیز با دارا بودن قابلیت‌ها و امکانات فراوان از جمله ابزارهای بانکداری الکترونیک این بانک است که با افزایش ٦ درصدی تعداد تراکنش‌های بهمن‌ماه سال جاری همراه بود. بیش از دو هزار و٢٠٠ درگاه پرداخت اینترنتی بانک صادرات ایران نیز در همین ماه با افزایش بیش از ٦ درصدی در تعداد تراکنش‌ها همراه بود.

همچنین گستردگی بیش از پنج هزار و ١٠٠ خودپرداز بانک صادرات ایران در سراسر کشور به عنوان دومین بانک برتر از این نظر، شرایط افزایش تراکنش‌های مبلغی بانک را در ماه بهمن نسبت به ماه قبل، از ٢٢ درصد فراتر برده است.رشد تعداد تراکنش‌های مبلغی پایانه‌های فروشگاهی بانک صادرات ایران نیز در بهمن ماه نسبت به ماه قبل بیش از ١٥ درصد رشد ثبت کرد.

استفاده از تلفن بانک صادرات ایران (#٧١٩*) نیز همچنان مورد استفاده اغلب مشتریان بوده به نحوی که تراکنش‌های مبلغی در این ماه نسبت به ماه پیش از آن، از ١٧ درصد گذشت.

هزینه‌های تراکنش‌های خرید پرداخت شده توسط بانک صادرات ایران با کاهش قابل توجه در ماه‌های اخیر همراه بوده به نحوی که این بانک در دی ماه سال جاری به ازای هر ١٠ هزار تومان تراکنش خرید معادل ٧٣ ریال کارمزد پرداخت کرده که از میانگین ١٠٦ ریالی سایر بانک‌ها، کمتر بوده و حتی از هزینه ٨٢ ریالی بانک صادرات ایران در آبان‌ماه نیز کمتر شده است. این روند نشان می‌دهد که برنامه‌های بانک صادرات ایران برای تحقق اهداف کاهش هزینه در این مسیر نتایج داشته است.

با توجه به سهم بالای این بانک از بازار مبالغ تراکنش‌های بانکی، تعداد ٥٤ میلیون حساب سپهری، ٤٥ میلیون مشتری و بیش از ٢٢ میلیون کارت فعال، شرایط برای استفاده حداکثری از خدمات غیرحضوری بانک صادرات ایران فراهم است و نیاز به مراجعه حضوری به شعب به ویژه در شرایط کنونی به حداقل رسیده است.

پرهیز از توزیع پول نو از طریق شعب بانک صادرات ایران در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز از جمله این اقدامات بود. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، توزیع پول اسکناس نو، ایران چک و مسکوک توسط شعب این بانک به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در ایام پایانی سال صورت نگرفت.

گسترش ویروس کرونا از طریق مبادله اسکناس و وجوه نقد، از جمله هشدارهای مسئولان از زمان اپیدمی ویروس کرونا بوده و در همین راستا بانک صادرات ایران برای کمک به کاهش شیوع این بیماری، در ایام پایانی سال از توزیع اسکناس نو از طریق شعب خودداری خواهد کرد.
همچنین در همین راستا، سقف انتقال وجه تا ١٠٠ میلیون ریال از طریق این ابزارهای متنوع بانکداری الکترونیک بانک صادرات ایران برای تسهیل مبادلات مالی و تراکنش‌های بانکی افزایش یافت.افزایش سقف برداشت نقدی از خودپردازهای بانک در این ایام تا ٥ میلیون ریال از دیگر محورهای این اقدامات بود.

تمدید سه ماهه تاریخ انقضای سپهرکارت‌های بانک صادرات ایران بدون حضور مشتری نیز دیگر اقدام بانک در این مسیر بود. مهلت استفاده از سپهرکارت‌های منقضی شده بانک صادرات ایران در اسفند ٩٨ و فروردین ٩٩ به مدت سه ماه بدون نیاز حضوری در شعب تمدید شد.

ارسال نظرات
موضوعات روز