جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
امیر صفری گفت: در دوره کرونا تلفن‌های افراد به بیمه مرکزی در مورد بیمه‌های زندگی افزایش یافت و افراد دنبال اطلاع بیشتر در مورد این بیمه نامه‌ها بودند، اما اگر بخواهم در مورد تقاضا و خرید بیمه زندگی صحبت کنم، هنوز آمار اخیر در این مورد از شرکت‌های بیمه واصل نشده است.
کد خبر: ۴۲۸۵۸
کرونا صدور بیمه‌های عمر را افزایش داده است؟تیتر20- اخیرا برخی کانال‌های تلگرامی از رشد چشمگیر تقاضا برای بیمه عمر و درمان پس از شیوع کرونا خبر داده اند.
 
این کانال‌ها اینگونه استدلال کرده‌اند که «با وجود کاهش سفر‌های جاده‌ای و کمتر شدن تلفات جاده‌ای که هر سال پرداختی‌های بسیاری را برای شرکت‌های بیمه به دنبال داشت به نظر می‌رسد ترس ابتلا به ویروس کرونا و آینده مبهم آن تقاضا‌ها را برای بیمه عمر افزایش داده است». اما آیا این ادعا صحت دارد؟
 
در همین رابطه امیر صفری مدیر کل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی بیان کرد: هنوز آمار بیمه زندگی به روز در دسترس نیست که بتوان در خصوص تغییرات تقاضا طی این دوره قضاوت و ارزیابی درستی داشت.

وی افزود: ابتدا باید در قالب کلمات بکار گرفته شده تحلیل کنیم. اگر کسانی که این اخبار را منتشر کرده اند افرادی مطلع و دقیق در عبارات خود بدانیم، شاید درست گفته باشند. شاید تقاضا و تمایل برای خرید بیمه زندگی افزایش یافته باشد و طی این دوره مردم به بیمه زندگی حساس شده باشند، اما این لزوماً به معنی خرید و واریز حق بیمه نیست. ممکن است تعداد تلفن‌های مردم برای سوال و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بیمه‌های زندگی افزایش یافته باشد، اما این تلفن‌ها و پرس و جو‌ها لزوماً به خرید بیمه نامه منجر نشده باشد؛ لذا اگر بخواهم در مورد تلفن‌های افراد علاقمند صحبت کنم، باید عرض کنم که تلفن‌های افراد به بیمه مرکزی در مورد بیمه‌های زندگی طی این دوره افزایش یافت و افراد دنبال اطلاع بیشتر در مورد این بیمه نامه‌ها بودند. اما اگر بخواهم در مورد تقاضا و خرید بیمه زندگی صحبت کنم، هنوز آمار اخیر در این مورد از شرکت‌های بیمه واصل نشده است.

صفری در ادامه اظهار کرد: منطقاً تحت چنین شرایطی برخی به فکر تامین مالی ذینفع‌ها و همسر و فرزندان خود خواهند افتاد. به خصوص که این ویروس مردان را بیش از زنان مبتلا می‌کند و نرخ فوت نیز در مردان بیش از زنان بوده است. به خصوص که نرخ فوت در مردان نان آور نسبت به کودکان بسیار بالاتر بوده است؛ لذا مردم در این خصوص حساس خواهند شد و تحت شرایطی که در خانه مانده اند، حداقل اقدام به دریافت اطلاعات و آگاهی بیشتر از طریق تلفن خواهند کرد.

مدیر کل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی عنوان کرد: نکته مهمی که قابل اشاره است این است که بیمه، یک دوره انتظار دارد. به این معنی که به محض دریافت بیمه نامه و پرداخت اولین قسط حق بیمه، بیمه شده مشمول دریافت خسارت نخواهد بود و وی باید چند ماهی همچنان حق بیمه را پرداخت کرده و منتظر بماند؛ بنابراین چنین امکانی وجود ندارد که فرد به محض اطلاع از مبتلا بودن خود، بتواند فوراً خود را بیمه کند و خسارت دریافت کند. معلوم است که این وضعیت برای شرکت بیمه عین زیان است.
 
 
وی مطرح کرد: این امکان نیز وجود ندارد که بیمه گزار بتواند حق بیمه چند ماه آتی را پرداخت کرده و زمان انتظار را کوتاه کند. شرکت بیمه طی دوره انتظار (اگر در بیمه نامه اشاره شده باشد) هیچ خسارتی را قبول نمی‌کند. این شرایط، اصول بیمه هستند؛ لذا حالا وقتی افراد به شرکت بیمه زنگ می‌زنند و از این شرایط مطلع می‌شوند ممکن است از خرید بیمه منصرف شوند، چون تصور می‌کنند دوره کرونا سپری خواهد شد.

صفری بیان کرد: نکته مهمتر در خصوص بیمه عمر این هست که کرونا ریسک خطر را افزایش داده است. شرکت بیمه نیز این موضوع را لحاظ می‌کند و تحت این شرایط ریسکی تر، منطقاً حق بیمه قدری افزایش می‌یابد. در این صورت نیز ممکن است کسی که خرید بیمه زندگی را در دست بررسی دارد، منصرف کند./ اقتصاد 24
ارسال نظرات
موضوعات روز