کاظمی با بیان اینکه این قیمت های سرسام آور خودروها از جمله پراید هیچ ارتباطی به شرکت خودروساز ندارد و توسط واسطه ها و مالکان خودروها و یا با قیمت سازی سایت های مجازی صورت میپذیرد، ادامه داد: متاسفانه جوسازی و نقشآفرینی واسطههای بازار پس از توقف تولید دو مدل خودرو پراید باعث شد قیمت این خودرو در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا کند. این در حالی است که در همه کشورها وقتی تولید یک محصول به دلیل فناوری قدیمی متوقف می شود، میزان استفاده و در نتیجه قیمت آن کاهش چشمگیر پیدا می کند.
وی افزود: پس از انتشار خبر توقف تولید پراید و افزایش قیمتها در بازار، برخی از منتقدان تولید آن، تغییر رویکرد داده و بیان میکنند که با خروج پراید، به عنوان ارزانترین خودرو کشور، بخشی از جامعه توان خرید خودرو را از دست می دهد.
کاظمی با بیان اینکه در روزهای اخیر پیشنهادهایی به سایپا برای عرضه دوباره این خودرو به منظور تنظیم بازار ارایه شده، افزود: تولید دو مدل پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ متوقف شده اما خط تولید پراید ۱۳۱ برای انجام تعهدات قبلی همچنان فعال است و با افزایش ظرفیت آن و برای کاهش قیمتها میتوان عرضه پراید را از سر گرفت.
معاون فروش سایپا ادامه داد:
تولید مجدد خودرو پراید مستلزم دریافت مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط از
جمله سازمان استاندارد، سازمان محیطزیست و پلیس راهور است که در صورت صدور
این مجوزها و اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار، سایپا
آمادگی عرضه دوباره پراید را دارد./ سایپانیوز