پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
تیتر20 گروه خودروسازی سایپا پس از تغییر مدیریتی در یکسال و اندی پیش، شاهد تحولات مثبت ساختاری بسیاری بوده است اما این تحولات به دلیل زیربنایی بودن اقدامات و عدم معرفی خودروی جدید کمتر به چشم آمده است.
در یکسال و چهارماه گذشته که مدیریت جدید سایپا در این شرکت مستقر شده، توانسته است با تکیه بر تجربه سالها حضور در صنعت خودرو و با شناسایی و مطالعه دقیق به بهبود ساختارها و شفافیت فرایندها اقدام کند اما همچنان شاهدیم که نارضایتی عمومی از صنعت خودروسازی در کشور وجود دارد.
این نارضایتی عمومی را در صنایع دیگری نیز میتوان دید اما چون خودرو با عموم مردم سر وکار دارد و به نوعی فعالیتهای آن درون یک ویترین قرار گرفته است، بیشتر به چشم میآید.
اما چرا این میزان نارضایتی از صنعت خودرو با وجود اتفاقات مثبتی که در طول یکسال گذشته رقم خورده است در جامعه وجود دارد!؟
پاسخ این سوال ساده است؛ نبود معرفی محصولات جدید در سال های اخیر مشکلی عمده است که موجب شده تا اصلاحات ساختاری در صنعت خودرو و به خصوص گروه خودروسازی سایپا نادیده گرفته شود.
اقدامی که با ورود سید جواد سلیمانی به سایپا از اوایل سال گذشته در این گروه خودروسازی با جدیت دنبال میشود، معرفی محصولات جدید به بازار است، چرا که بازار خودرو بعد از اعمال تحریمهای ظالمانه و یک جانبه بر صنعت خودرو عملا شاهد حضور محصول جدید نبوده است و آنانی هم که در بازار کشور حضور داشتند از ترس تحریم های آمریکا از ایران گریختند و به قراردادهای خود پشت پا زدند.
در سال های قبل روند توسعه محصولات جدید با توجه به وجود تحریم های ظالمانه به کندی پیش می رفته است که با راهکارهای درنظر گرفته شده در تیم جدید مدیریتی این موضوع شتاب گرفته و باعث شده است که در آینده نزدیک شاهد ظهور محصولات متنوع در بازار باشیم. مدیریت گروه خودروسازی سایپا با درک مناسب از اهمیت بالای معرفی محصول جدید نشان داد که عزمش را برای بهبود جایگاه سایپا در صنعت خودرو جزم کرده است.
سایپا در سال ۱۳۹۹ برنامه های نسبتا متنوعی برای بازار خودرو دارد که با توجه به تحریم های سنگین صنعت خودرو می تواند گام مهمی در تنوع بخشی به سبد محصول این شرکت باشد.
اولین بخش از اقدام سایپا در این حوزه به توسعه محصول مربوط می شود که این شرکت با معرفی ساینا S و کوییک S به عنوان دو خودرو فیسلیفت، شاهین و .... سعی دارد تا لیست آپشنها و امکانات رفاهی و نیز ظاهر بیرونی و درونی خودروهای فعلی خود را با روزآمدی به خریداران عرضه کند.
مهمترین و جذابترین اقدام سایپا در حوزه تنوع بخشی به سبد محصول این شرکت، معرفی خودروی جدید شاهین در سگمنت سدان است.
سایپا شاهین که در ابتدا قرار بود با نام رهام به بازار عرضه شود یک محصول مدرن و بهروز اما تمام ایرانی خواهد بود که زبان طراحی جدیدی دارد و بر مبنای پلتفرم ملی SP100 ساخته شده است و قائم مقام مدیرعامل سایپا اخیراً از آغاز پیش فروش شاهین در روزهای آتی خبر داد.
اخبار مربوط به محصولات جدید به سایپا شاهین محدود نمی شود چرا که سایپا برنامه ای برای معرفی یک کراساوور بر مبنای طراحی جدید و بسیار زیبا نیز در دست دارد که برای اولین بار در بهمن ۹۸ در حضور رئیسجمهور به نمایش درآمد.
معرفی خودروهای جدید و توسعه و به روزرسانی خودروهای قدیمی در سایپا کارهای مهمی است که می تواند نمایشگر مناسبی برای اصلاحات ساختاری انجام شده در این گروه خودروسازی باشد./ سایپانیوز