تیتر20- برخی شرکتهای بیمهای مانند ایران و آسیا به خواسته مردم و گزارش روزنامه همشهری واکنش مثبت نشان دادند و اعلام کردند تعهدات مالی و بدنی بیمهنامههای دارای پوشش کامل بهطور خودکار تا سقف دیه قانونی افزایش یافته و نیازی به مراجعه حضوری و دریافت الحاقیه نیست.
اقدام شرکتهای بیمهای مبنی بر افزایش خودکار سقف تعهدات بیمههای شخص ثالث دارای پوشش کامل مالی و بدنی نهتنها باعث خواهد شد که مراجعه حضوری حدود ۱۸میلیون بیمهگذار ضرورت نداشته باشد، بلکه هزینههای جانبی شرکتها و نمایندگان شرکتهای بیمهای کاهش مییابد.
یک روز پس از اطلاعیه رسمی شرکت دولتی بیمه ایران، شرکت بیمه آسیا هم در اطلاعیهای رسمی اعلام کرد: تعهدات مالی و بدنی بیمهنامههای آن دسته از بیمه گذاران این شرکت که تاکنون دارای پوشش کامل بودهاند، در سال جدید بهطور خودکار تا سقف دیه قانونی افزایش خواهد یافت.
روابط عمومی بیمه آسیا تصریح کرده است: دارندگان بیمهنامههایی که در سال ۱۳۹۳و ۱۳۹۴صرفاً با تعهدات ۵۰میلیون ریال در بخش مالی و ۲میلیارد ریال در بخش بدنی صادر شده است، بدون دریافت الحاقیه و پرداخت هرگونه وجهی، مشمول افزایش تعهدات مالی تا سقف ۵۵میلیون ریال و تعهدات بدنی تا سقف ۲.۲میلیارد ریال شده و نیازی به مراجعه بیمه گذاران به شعب و نمایندگیهای این شرکت نخواهد بود.
بیمه آسیا یادآوری کرده است: با توجه به اینکه بیمهنامههای یادشده در بخش پوشش حوادث راننده نیز دارای تعهد حداکثر۲میلیارد ریال است، بیمه گذاران درصورت تمایل میتوانند با پرداخت مابهالتفاوت حق بیمه، نسبت به دریافت الحاقیه افزایش تعهدات پوشش حوادث راننده تا سقف دیه مصوب سال ۱۳۹۴به شعب و نمایندگیهای صادرکننده بیمهنامه مراجعه کنند.
براساس اعلام بیمه آسیا، دارندگان بیمهنامههای صادره در سال ۱۳۹۳با تعهدات کمتر از ۵۰میلیون ریال در بخش مالی و ۲میلیارد ریال در بخش بدنی جهت تکمیل پوشش بیمهنامه خود میبایست برای دریافت الحاقیه افزایش پوشش بیمهنامه با پرداخت حق بیمه آن به شعب و نمایندگیهای صادرکننده بیمهنامه خود مراجعه کنند، در غیراین صورت تعهدات بیمه گر معادل تعهدات مندرج در بیمهنامه خواهد بود.
سعید وصال، دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدماتی بیمه ایران نیز در گفتوگو با ایسنا، با انتقاد از اعلام مراجعه حضوری مردم برای دریافت الحاقیههای رایگان تصریح کرد: میتوان ساختار را طوری طراحی کرد که سقف تعهدات بیمهها بدون مراجعه مردم به شرکتهای بیمه، براساس نرخ بیمه افزایش یابد. وی خواهان استفاده از امکانات انفورماتیکی شرکتهای بیمه برای صدور الحاقیههای رایگان و اتخاذ تدابیری برای عدممراجعه حضوری مردم برای دریافت الحاقیههای رایگان شد.
پیش از این هم معاون فنی بیمه دولتی ایران اعلام کرده بود: بهطور حتم درصورت عدمدریافت الحاقیه هنگام بروز خسارت برای بیمهگذاران مشکلی بهوجود نخواهد آمد و دریافت بیمه نامه الحاقیه فقط برای اطمینان خاطر بیشتر است./اخباربانک