پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
دکتر علیرضا خداکرمی - عضو هیات مدیره گروه داده پردازی پارسیان
و رییس هیات مدیره تجارت الکترونیک پارسیان
کد خبر: ۴۷۴۱۱
1-فناوریهای نوظهور موجب ساده و مؤثر شدن زیرساختها میشوند. چون ظهور پلتفرم ها و فناوریهای غیرمتمرکز راه های جدیدی برای تجمیع و آنالیز اطلاعات فراهم میسازد. همچنین این فناوریها سبب بهبود ارتباطات بین اجزا زنجیره ارزش و کاهش هزینه های دسترسی به اطلاعات و اجرای راحت تر فعالیت ها میگردند.
2-فناوریهای نوظهور موجب اتوماسیون (خودکارسازی) فعالیتهای مهم و باارزش میشوند. خیلی از فناوری های نوظهور با استفاده از الگوریتم های پیشرفته و پردازنده های قدرتمند امکان خودکارسازی فعالیت هایی که بهصورت دستی انجام میشد را فراهم می سازند. این قابلیت امکان پیشنهاد محصولات و سرویس - های ارزان تر و قابل گسترش تری را فراهم میسازد.
3-فناوریهای نوظهور موجب کاهش واسطهها میشوند. ظهور نوآوری ها و فناوریهای جدید، کسانی که بهصورت سنتی بهعنوان یک واسطه در زنجیره ارزش بسیاری از خدمات ایفای نقش میکردند را حذف یا کمرنگ میسازد و قیمت های پایین تر را به مشتریان ارائه می دهد.
4-فناوریهای نوظهور موجب میشوند دیتا نقش راهبردی پیدا کند. نوآوری های نوظهور اجازه دسترسی به مجموعه دادههای جدید از قبیل داده های شبکه های اجتماعی را فراهم می سازند. این مجموعه دادهها امکان درک عمیق تر مشتریان و بازارهای مرتبط را فراهم میسازد.
5-فناوریهای نوظهور موجب میشوند محصولات خاص و متمرکز خلق شوند. ورود بازیگران جدید با تخصص های ویژه، محصولات و خدماتی با هدفمندی دقیق تری ایجاد میکند که موجب افزایش رقابت در حوزه های مختلف و نیاز به تغییرات در الگو های کسبوکار میشود.
6-فناوریهای نوظهور موجب افزایش قدرت انتخاب مشتریان میشوند سلایق را تغییر و سطح انتظارات را بالا میبرد بنحوی که مشتری را از سطح جستجو برای رفع نیاز به سطح انتخاب در تحقق آرزو منتقل میکند و با ایجاد دسترسی به سرویس هایی که قبلاً دارای محدودیت بود به مشتری حق انتخاب بیشتر میدهد.