يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
تیتر20 اولویت های جدید شرکت گل گهر در حوزه روابط عمومی را بررسی می کند؛
توسعه فعالیت های روابط عمومی شرکت گل گهر تاثیر مستقیمی بر توسعه فعالیت های تولیدی این شرکت خواهد داشت. به نظر می رسد توسعه پایداری که عتیقی ، مدیر عامل جدید در روز معارفه خود به آن اشاره داشت باید از روابط عمومی این مجموعه آغاز شود.
کد خبر: ۴۸۶۸۸
تاثیر روابط عمومی پیشرو درتوسعه پایدار شرکت گل گهر
تیتر20 - تغییرات مدیران ارشد مجموعه های بزرگ با روی کار آمدن مدیرعامل جدید امری بدیهی است. اصولا هر مدیری با تیم اجرایی خود روی کار می آید.

یکی از تغییراتی که اخیرا در یک مجموعه بزرگ معدنی کشور بوجود آمد تغییر مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر بود.

به تبعیت از آن ایستگاه تغییرات به روابط عمومی گل گهر هم رسید و ابوذر حلوایی پور برای هموار سازی تعاملات این شرکت با افکار عمومی، سهامداران و رسانه ها  و همچنین پیاده سازی تفکرات مدیرعامل جوان در این بخش به عنوان مدیر روابط عمومی جدید گل گهر منصوب شد.

شرکت گل گهر امروز یکی از مهمترین بنگاه های اقتصادی تاثیر گذار در بخش معدن و فولاد است، به نحوی که میزان نقش آفرینی خود در زنجیره ارزش فولاد را به 30 درصد رسانده است و در کنار آن تلاش می کند تا با ایجاد منطقه اقتصادی ویژه، حضور خود در اقتصاد را تقویت کند. 

این در حالی است که مدیرعامل جدید این مجموعه با نگاهی ملی، توسعه پایدار را به عنوان اصلی ترین اولویت های گل گهر مطرح می کند و به دنبال آن معتقد است؛ گل گهر يك امانت ملى بوده كه بايد با نگاه مسئوليت اجتماعى و مصلحت استان هدايت شود اما نبايد نگاه ملى را فراموش كند.

چنین اولویتی مسئولیت های روابط عمومی را سخت تر از گذشته خواهد کرد. زیرا روابط عمومی به عنوان پیشانی یک بنگاه اقتصادی با مردم منطقه، سهامداران، مخاطبان و رسانه ها به عنوان ذینفعان آن بنگاه در ارتباط هستند. از سویی دیگر روی کار آمدن مدیری جوان همچون عتیقی این نوید را می دهد که روابط عمومی گل گهر بیش از گذشته پویا شده و با روش های جدیدی اقدامات را اجرایی کند. 

روابط عمومی گل گهر امروز با توجه به نقش مهم این مجموعه در اقتصاد منطقه و حتی اقتصاد ملی باید اقدامات جدیدی را در دستور کار قرار دهد و به دنبال مدرن سازی شیوه های اطلاع رسانی باشد. تغییر در برنامه های مهم می تواند بر سرعت توسعه بنگاه های اقتصادی تاثیر گذار باشد. روابط عمومی جدید گل گهر باید با توجه به اولویت های اصلی مجموعه در مسیر توسعه ارتباطات گام های بزرگی بردارد. این گام ها می تواند شامل افزایش همکاری بیشتر با رسانه ها، اطلاع رسانی شفاف، توسعه اقدامات اجرایی در حوزه مسئولیت های اجتماعی و همکاری هرچه بیشتر با مردم منطقه و... می شود. 

شیوع کرونا ساختار اجرایی بسیاری از بنگاه های اقتصادی را تغییر داد. روابط عمومی ها نیز از این تغییر بی نصیب نماندند. درواقع کرونا نشان داد روش های سنتی روابط عمومی ها دیگر پاسخگوی نیاز مخاطبان نخواهد بود. 

شاید امروز اصلی ترین اقدام گل گهر در حوزه روابط عمومی، تقویت فضای مجازی و افزایش ارتباط های آنلاین با مخاطبان باشد. این موضوع نه تنها سرعت ارتباط ها را افزایش می دهد بلکه در کاهش برخی هزینه ها نیز موثر است. 

اطلاع رسانی به موقع درباره موضوعات و شفاف سازی مسائل از دیگر نکات مهمی است که باید در دستور کار روابط عمومی مجموعه بزرگی همچون گل گهر قرار بگیرد. 

مسئولیت روابط عمومی گل گهر به عنوان یک شرکت بورسی مهم با نماد «کگل» در شفاف سازی موضوعات بسیار حائز اهمیت است. گاه یک خبر می تواند به سرعت بر سهام شرکت و رفتار سهامداران اثر گذار باشد، رصد به موقع و پاسخگویی شفاف موضوعی است که در شرایط فعلی و باتوجه به برنامه های توسعه ای این شرکت بسیار مهم است.  

نکته مهم دیگر تاثیر روابط عمومی بر مسئولیت های اجتماعی این شرکت بزرگ است. تاکید بر موضوع مسئولیت اجتماعی از سوی مدیرعامل گل گهر به معنای رصد دقیق مشکلات منطقه است. درنتیجه سیستم روابط عمومی باید در توسعه فرهنگی منطقه گل گهر بیش از گذشته تلاش کند تا علاوه بر اطلاع رسانی اقدامات انجام شده، کمبودها و مشکلات را به گوش مدیران مجموعه برساند. 

اما در این میان ارتباط موثر به دور از نگاه سفارشی با رسانه ها نباید به دست فراموشی سپرده شود.
همکاری غیر سفارشی باعث می شود رسانه ها با نگاهی نقادانه و منصف مشکلات و موضوعات و تاثیر آن بر اقتصاد و توسعه اجتماعی بررسی کنند. چنین نقدی می تواند بر تصمیم سهام داران اثر گذار باشد.

البته کاهش بروکراسی های اداری به جهت ارتباط با مدیران مجموعه از موضوعات بسیار مهمی است که باید در مدیریت جدید به آن پرداخته شود. عدم پاسخگویی به موقع مدیران و لزوم هماهنگی با روابط عمومی برای تولید محتوا منجر به وقت کشی در موضوعات مختلفی خواهد شد. امروز عصر سرعت و تکنولوژی است و باید ارتباط با مدیران به راحتی در کمترین زمان انجام تا موضوعات مربوط به شرکت ها و توسعه آنها به موقع اطلاع رسانی شود.

درنتیجه در شرایطی که شرکت گل گهر در نظر دارد سهم خود در زنجیره فولاد را افزایش دهد، روابط عمومی مسئولیت خطیری در عهده دارد. 

فراموش نکنیم رفتار و اقدامات روابط عمومی ها می تواند در جذب مشتریان جدید، سرمایه گذاران و ورود به بازارهای جدید بسیار مهم باشد. این در حالی است که گل گهر سرمایه گذاری بسیاری در توسعه طرح های خود داشته و زنجیره ارزش فولاد را در منطقه تکمیل کرده است. در چنین شرایطی مسئولیت روابط عمومی فراتر از ارتباط با رسانه ها خواهد بود. 

شاید لازم باشد گل گهر در کنار سرمایه گذاری در طرح های توسعه با دیدگاه تازه ای که با حضور مدیرعامل جوان آن ایجاد شده، بدنبال زیرساخت های دیجیتال برای توسعه اقدامات روابط عمومی و حتی هوشمند سازی سایر اقدامات خود باشد. 

توسعه فعالیت های روابط عمومی گل گهر تاثیر مستقیمی بر توسعه فعالیت های تولیدی این شرکت خواهد داشت. توسعه پایداری که عتیقی در روز معارفه خود به آن اشاره داشت باید از روابط عمومی این مجموعه آغاز شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز