چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به تیتر20:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران : فروشگاه های زنجیره ای که در بورس حضور دارند وسهامشان در بازار سرمایه خرید وفروش می شود از شفافیت کافی برخوردارند و اقبال عمومی وتوسعه شان نشان دهنده موفقیت نسبی آنان است.
کد خبر: ۴۹۱۶۶
توسعه فروشگاه های زنجیره ای نشان از موفقیتشان دارد/ فروشگاه های زنجیره ای که در بازار سرمایه حضور دارند عملکردشان شفاف است
تیتر20 - یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: پدیده دلالی یکی از معضلات اقتصادهایی است که بنیان تولیدشان نیاز به تقویت دارد زیرا خیلی از تولید کنندگان ما خرده هستند وامکانات وتوانایی محدودی در اختیاردارند و برای اینکه بتوانند کالا را تبدیل به نقدینگی کنند به ناچار متوسل به اشخاصی می شوند که منابع مالی زیادی دارند .

وی افزود: این دسته ازافراد با پرداخت پول صاحب کالا می شوند و عدم تعادل بازار شرایطی برای آنها بوجود می آورد که باعث سوء استفاده این عده می شود و سود های زیادی حتی بیشتر از تولید کنندگان نصیبشان می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران راه حل این موضوع را تقویت تولید عنوان کرد وگفت: در کنارآن اصلاح شبکه توزیع کشور از طریق ایجاد شرکت های لجستیک واستفاده ازفناوری های جدید وفروش دیجیتالی و توسعه فروشگاه های زنجیره ای می تواند فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده را کم کرد.

یدالله صادقی در پاسخ به پرسش خبرنگار تیتر 20 مبنی بر عملکرد فروشگاه های زنجیره ای  اظهار داشت: در چند سال اخیر در توسعه فروشگاه های زنجیره ای در سطح نسبتا خوبی قرار گرفته ایم و فروشگاه های زنجیره ای طی 7،8 سال اخیرگسترش زیادی پیدا کرده است واین گسترش به نوعی نشان دهنده اقبالی است که از این روش توزیع در سراسر کشور صورت گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: فروشگاه های زنجیره ای که در بورس حضور دارند وسهامشان در بازار سرمایه خرید وفروش می شود از  شفافیت کافی برخوردارند و اقبال عمومی وتوسعه شان نشان دهنده موفقیت نسبی آنان است هر چند که در روند فعالیت بعضی از فروشگاه های زنجیرهای ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد.

وی افزود: فروشگاه های زنجیره ای می توانند روی بخش تولید ازنظر سفارش گذاری واطمینان دادن به تولید کننده در جذب کالاها ،  تاثیر گذاری داشته باشد و ویژگی که فروشگاه های زنجیره ای دارند این است که تولید کنندگان درمذاکرات با آنان از امتیازات متقابل استفاده می کنند.

صادقی تصریح کرد: برخی از تولید کنندگان در بعضی از رشته ها معتقدند که فروشگاه های زنجیره ای مارجین سود بالایی طلب می کند وبه تبعیض اشاره دارند ولی ما این موضوع را بررسی کردیم و دیدیم که تبعیضی در کار نیست و قیمت هر کالا که در کارخانه تولید می شود به صورت یکسان در شبکه توزیع توسط جت پرینتر روی کالا درج می شود و اینگونه نیست که برای کالاها در فروشگاه های زنجیره ای یک قیمت درج شود و در فروشگاه های محلی قیمت دیگری باشد. البته درباره مارجین سود اختلاف نظر وجود دارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز