پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
مسئولیت اجتماعی هلدینگ ها و شرکتهای معدنی ناظر بر مجموعه وظایف و تعهداتی است که بایستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه کمتر برخوردار که در آن فعالیت میکند، انجام دهند.
کد خبر: ۴۹۶۳۱
تیتر20 - شرکتهای حوزه معدن و صنایع معدنی در راستای ارزش نهادن به اخلاق کسبوکار باید توجه ویژهای به نقششان در ایفای وظایف اجتماعی خود داشته باشند، مسئولیت اجتماعی این هلدینگ ها و شرکتها ناظر بر مجموعه وظایف و تعهداتی است که بایستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعهای که در آن فعالیت میکند، انجام دهند.
اهم این مسئولیتها عبارتاند از: توسعه زنجیره ارزش، انتقال تکنولوژی و دانش روز، افزایش بهرهوری، کمک به توسعه مناطق کمتر برخوردار، ایجاد اشتغال مولد و پایدار، ایجاد فرصتهای برابر شغلی، جذب و بهکارگیری نخبگان صنعت و دانشگاه خصوصاً استفاده از نیروهای بومی، مصرف بهینه انرژی، حفظ و حراست و صیانت از محیطزیست، جلوگیری از آلودگیهای مختلف زیستمحیطی، حفظ و ارتقا سلامت روحی و جسمی کارکنان و خانوادههای آنها که معمولاً از بومیهای استان هستند و توجه به ایمنی در محیط کار.
مسئولیت اجتماعی شرکتها با سایر مسئولیتهای درونسازمانی، در برابر جامعه، انسانها و محیط در پیوند است و به عبارتی پیش برنده سود و منفعت اجتماعی بوده و فراتر از منافع سازمان و آن چیزی است که قانون بدان الزام داشته است.
میزان تحقق و اجرایی شدن این نحوه مدیریت رابطه مستقیمی با نگرش مدیران ارشد شرکتها دارد که باید به زیرمجموعه برای «مسئولانه عمل کردن» در قبال جامعه، تأکید داشته تا با گسترش روزافزون اثرگذاری آنها بر محورهای تشکیلدهنده توسعه پایدار یعنی اقتصاد، جامعه و محیطزیست نه فقط به افزایش سود کوتاهمدت سهامداران خود بیندیشند بلکه در ارتباط با خواستههای مشروع سایر ذینفعان توجه و اهتمام جدی داشته باشند.
از همین روی برای ایجاد اشتغال پایدار و خلق کسبوکار مولد، صد در صد مسئولیت تمامکارهای خود که جنبه اجتماعی دارد را به عهده گیرند چراکه در دنیای نوین، سازمانها در مقابل جامعهای که در آن فعالیت میکنند مسئول بوده و میبایست در حفظ و توسعه منابع انسانی، طبیعی و اقتصادی آن کوشا باشند.