شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
مدیرکل خرید و فروش سازمان تعاون روستایی:
مدیرکل خرید و فروش سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه تا پایان سال 250 روستا بازار در سراسر کشور برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزان و روستائیان راه اندازی می‌شود، گفت: قیمت محصولات در روستا بازار 50 درصد کمتر از فروشگاه های زنجیره‌ای است.
کد خبر: ۴۹۷۳۲
تیتر20 - رامین گیلاشاهی با تاکید بر اینکه بازاریابی و بازاررسانی همیشه یکی از چالش‌های بخش کشاورزی بوده است، اظهار کرد: این چالش‌ها موجب شده کشاورزان گرفتار واسطه شوند و هیچگاه بهره مناسبی از سود نهایی محصولات تولیدی خود نبرند.

وی ادامه داد: سال‌ها این مشکل در بخش کشاورزی وجود داشته و راهکار مناسبی برای رفع آن اتخاذ نشده است.

به گفته وی؛ یکی از راهکارهای که اخیرا سازمان تعاون روستایی آن را اجرا کرده است، راه اندازی روستا بازار در سراسر کشور است.

گیلاشاهی گفت: روستا بازار همان بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی است که مسنجم‌تر، گسترده‌تر و برنامه ریزی شده اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در روستا بازار چند هدف مشخص دنبال می‌شود، افزود: اولین هدف رسیدن سود نهایی به کشاورز با حذف واسطه‌ها است و بعد از  آن، ایجاد ارزش افزوده دنبال می‌شود.

گیلاهشاهی تصریح کرد: برای روستا بازارها شیوه نامه نیز تدوین شده است که بر اساس آن افزایش کیفیت محصولات نیز مد نظر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 30 برند توسط کشاورزان و روستائیان معرفی شده که کیفیت بسیار خوبی دارند.

گیلاشاهی معتقد است؛ روستا بازارها نه تنها برای کشاورزان بلکه برای مصرف کنندگان نیز منافع زیادی به دنبال داشته است چرا که برای مصرف کننده امکان انتخاب محصول کیفی با بهترین قیمت را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: روستا بازار زمینه بالا بردن سطح استاندارد مردم برای انتخاب محصولات کیفی‌تر را نیز فراهم کرده است و این به معنی استانداردسازی سلیقه مصرف کننده است.

گیلاشاهی قیمت محصولات عرضه شده در روستا بازار را حداقل 20 تا 25 درصد کمتر از خارج از آن و تا 50 درصد کمتر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای عنوان کرد.

وی تعداد روستا بازارهای فعال در کشور را 135 واحد در 25 استان اعلام کرد که تا پایان سال تعداد آن به 250 واحد می‌رسد.

گیلاشاهی گفت: برنامه سازمان تعاون روستایی افزایش این بازارها تا 514 واحد در آینده نزدیک است. /ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز