پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
تیتر20 بررسی می کند؛
در حالی که فروشگاه های زنجیره ای از زمان اپیدمی کرونا همواره و بدون وقفه پای کار برای ارائه خدمات به جامعه قرار داشته اند، اما نبود نامی از این فروشگاه ها در جدول اولویت بندی واکسیناسیون سراسری جفا به پرسنل آنها محسوب می شود.
کد خبر: ۴۹۷۳۸
ضرورت گنجاندن نام کارکنان فروشگاه های زنجیره ای در جدول اولویت های واکسیناسیون
تیتر20 - 15 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد و از زمان شیوع آن تاکنون بسیاری از فعالیت های اقتصادی در کشور را همانند سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است.

گسترش شیوع این ویروس موجب شده تا بسیاری از کسب و کارها بواسطه ایجاد محدودیت هایی که برای مهار آن در نظر گرفته شده آسیب ببیند.

هر چند در دنیا برای مهار این ویروس، واکسیناسیون سراسری در حال اجرا است اما در کشور ما بواسطه تامین نشدن واکسن، هنوز واکسیناسیون به صورت جدی آغاز نشده است و ناگزیر همچنان فعالیت ها با محدودیت در حال انجام است.

اعمال محدودیت ها موجب شد تا بسیاری از کسب و کارها در زمان پیک این ویروس به حالت تعطیل درآمده و تنها بخشی از کسب و کارها که تامین کننده کالاهای ضروری جامعه هستند اجازه فعالیت داشته باشند.

در این بین یکی از کسب و کارهایی که برای تامین مایحتاج مردم از زمان شیوع ویروس کرونا همواره در خط مقدم خدمت رسانی قرار داشته و هیچگاه به دلیل نوع خدمتی که ارائه می دهد تعطیل نبوده، فروشگاه های زنجیره ای هستند که در تمام روزهای سال علی رغم خطری که پرسنل آن را تهدید می کرده در خدمات رسانی کوتاهی نکرده و همواره مایحتاج مردم را به موقع در اختیارشان قرار داده اند.

هر چند واکسیناسیون سراسری در کشور هنوز آن طور که باید آغاز نشده و فعلا بر اساس اولویت بندی به گفته مسئولان وزارت بهداشت فقط کادر درمان به طور کامل تحت واکسیناسیون قرار گرفتند و واکسیناسیون سالمندان 80 سال به بالا نیز در حال اجرا است اما بر اساس جدول زمانبندی واکسیناسیون کرونا که بر اساس ردیف شغلی و سنی توسط وزارت بهداشت در برخی رسانه‌ها منتشر شده خبری از در اولویت قرار گرفتن کارکنان فروشگاه های زنجیره ای در این جدول نیست.

بر اساس جدولی که از سوی باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده در لیست مشاغلی که در زمانبندی واکسن کرونا قرار گرفته اسمی از کارکنان فروشگاه های زنجیره ای دیده نمی شود این در حالی است که کارکنان این فروشگاهها به عنوان سربازان معیشت در تامین مایحتاج جامعه پای کار قرار داشته و در بحرانی ترین زمان ها ارزاق مورد نیاز را بدون کوچکترین وقفه ای به دست مصرف کنندگان رساندند و نقش مهمی در رعایت قرنطینه از سوی مردم ایفا کردند.

در این میان بواسطه مراوداتی که پرسنل این فروشگاه ها با افراد مختلف دارند همواره در خطر مبتلا شدن به این ویروس قرار دارند و قرار نداشتن این گروه شغلی در اولویت بندی جدول واکسیناسیون، جفا به این بخش محسوب شده و چه بسا موجب دلسردی این بخش در ارائه هر چه بهتر خدمات به جامعه شود.

چه بهتر که دست اندرکاران بهداشتی کشور با تجدیدنظر در جدول اعلامی، این کسب و کار را در جدول گنجانده تا پرسنل این مجموعه ها در آینده با انگیزه بیشتر و خطر کمتر به ادامه فعالیت بپردازند.
ارسال نظرات
موضوعات روز