جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
تیتر20 بررسی می کند؛
تا دیروز اگر ایساکو به عنوان یکی از بازوهای اجرایی ایران خودرو در جلب رضایت مشتریان عمل می کرد، حالا آپکو نیز به عنوان دیگر بازوی اجرایی این شرکت، جدی تر از گذشته وارد عمل شده تا سطح رضایتمندی از آبی های جاده مخصوص را بالا ببرد.
کد خبر: ۵۰۰۴۶

نقش ایساکو و آپکو در افزایش رضایت مشتریان ایران خودرو

تیتر20 - تا دیروز اگر ایساکو به عنوان یکی از بازوهای اجرایی ایران خودرو در جلب رضایت مشتریان عمل می کرد، حالا آپکو نیز به عنوان دیگر بازوی اجرایی این شرکت، جدی تر از گذشته وارد عمل شده تا سطح رضایتمندی از آبی های جاده مخصوص را بالا ببرد. 

ایساکو به عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش ایران خودرو طی این سال ها اقدامات مهمی را در عرصه افزایش رضایت مشتریان انجام داده، موضوعی که تبعات مثبتی هم برای این شرکت و هم برای ایران خودرویی ها داشته است. 

به عنوان مثال ایساکو در دو حوزه مهم خدمات آنلاین و اطلاع رسانی درباره خطرات استفاده از قطعات غیر اصل، گام های بلندی برداشت و توانست سطح رضایتمندی مشتریان را افزایش دهد.

 گسترش خدمات آنلاین ایساکو سبب شد شهروندان بتوانند بخشی از خدمات موردنیاز خود را در محل دریافت کنند، ضمن آنکه کلیه امور مربوط به پذیرش خودرو در نمایندگی ها نیز غیر حضوری شد. خدمات آنلاین ایساکو به خصوص "ارائه خدمت در محل"، حسابی در دوران کرونا به کار آمد و سبب شد مشتریان برخی خدمات مورد نیاز خود را بدون مراجعه به نمایندگی و در محل زندگی و کار خود دریافت کنند. این روش از منظر هزینه و دور ماندن از ترافیک نیز اتفاق مثبتی بود و بر افزایش رضایت مشتریان اثر گذاشت.

ایساکو اما در بخش تبلیغات و اطلاع رسانی درباره‌ خطرات استفاده از قطعات غیر اصل نیز عملکرد مناسبی داشت. قطعات غیر اصل علاوه بر خسارات مادی، گاهی به قیمت جان آنها تمام می شود و از همین رو ایساکو حساسیت زیادی روی این موضوع به خرج داد. البته طبعا بخشی از هدف تبلیغات ایساکو افزایش فروش شرکت بوده، با این حال نمی توان منکر تاثیر آن بر مطلع شدن مشتریان ایران خودرو از خطرات قطعات غیر اصل و دور کردن آنها از این قطعات شد. بنابراین ایساکو در مجموع توانسته سطحی از رضایتمندی شهروندان را از ایران خودرو ایجاد کند، هرچند البته تردیدی نیست که خدمات پس از فروش این شرکت هنوز با توقعات مشتریان فاصله دارد.

در کنار ایساکو اما حالا آپکو نیز قدم در مسیری گذاشته که می تواند میزان رضایت مشتریان از مجموعه ایران خودرو را بالا ببرد. آپکو شرکت محصولات سفارشی ایران خودرو به شمار می رود که اخیرا نیز مرکز خدمات تیونینگ، دیتیلینگ و سفارشی‌سازی خودرو خود را افتتاح کرد.

طبق اعلام مدیرعامل ایران خودرو، از این پس یک درصد از محصولات این شرکت در اختیار آپکو قرار می گیرد تا تغییرات فنی و ظاهری مطابق با سلیقه مشتریان روی آنها اعمال شود. 

این اقدام آپکو می تواند بر افزایش رضایت مشتریان از مجموعه ایران خودرو تاثیر بگذارد. بخشی از شهروندان به خصوص جوانان علاقه زیادی به تیون کردن خودرو دارند و گاهی به شکلی غیر استاندارد این کار را بیرون از مجموعه های خودروسازی انجام می دهند. حالا با توجه به ورود جدی تر از گذشته آپکو به این ماجرا، شهروندان می توانند درخواست محصولات سفارشی خود را مستقیما به این شرکت ارائه دهند.

طبعا آپکو اگر بتواند محصولات ایران خودرو را با کیفیت و قیمتی مناسب، تیون کند به حالت سفارشی در بیاورد، نفع آن به ایران خودرو نیز خواهد رسید و سطح رضایتمندی از این شرکت (به دلیل عرضه خودروهای سفارشی) افزایش خواهد یافت. 

قابل انکار نیست که رضایت عمومی از کیفیت خودروهای داخلی در ایران، عدد خیلی بالایی نیست، ضمن آنکه ظاهر و امکانات عادی خودروها هم نتوانسته رضایت شهروندان را در حدی قابل قبول ایجاد کند. بنابراین پروژه جدید آپکو می تواند این نقطه ضعف را در ایران خودرو (البته تا حدی) بپوشاند و رضایتمندی شهروندان را از این شرکت بالا ببرد. 

تردیدی نیست که خودروها هرچه زیباتر ، جذاب تر، پر امکانات تر و آپشن دار تر باشند، بیشتر می توانند رضایت مشتریان را جلب کنند و حالا آپکو این فرصت را دارد که با تولید محصولات سفارشی، رضایت از شرکت مادر (ایران خودرو) را بالاببرد و کسب و کار خود را نیز رونق بدهد.

ارسال نظرات
موضوعات روز