پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
تیتر20 بررسی می کند؛
در آینده نزدیک، روش‌های جدید پرداخت در فروشگاه های نجیره ای با سرعتی بیش از آن‌چه انتظار می رود جایگزین روش‌های پرداخت فعلی می‌شود.
کد خبر: ۵۰۲۷۸
توجه به روش های نوین پرداخت در فروشگاه های زنجیره ای
تیتر20 - باتوجه به پیدایش و ایجاد ساختار جدید و فن‌آوری نوین در بخش خرده فروشی و فروشگاهی، شدت رقابت در بین فروشگاه‌های زنجیره ای در حال افزایش است.علاوه برآن،وجود تغییرات وسیع در نیازهاو خواسته‌های مشتریان، فروشگاه‌ها و برنامه ریزان را مجبور به توجه بیشتر به برنامه های بلند مدت و تفکر در خصوص برنامه استراتژیک کرده است.

در این رابطه استراتژی فروشگاه های زنجیره ای در ایام کرونا یا تغییر محسوسی روبرو بوده و آن ها به دیجیتالی کردن فرآیندهای خود چه در فرآیند خرید مشتریان و چه پرداخت آن‌ها روی آورده اند.به نوعی می توان گفت پاندمی کرونا یک انقلابی را در عرصه پرداخت های آنلاین به وجود آورد.

در این زمینه بر اساس آمارهایی که شرکت ورلد پی «world pay» در گزارش های خود در مورد آمار خرده فروشی در کشوری همچون اسپانیا آورده است،این موضوع نشان از توسعه استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی است.بر اساس آمار ورلد پی، کارت‌ها همچنان رایج‌ترین روش پرداخت آنلاین در اسپانیا است که ۴۳.۲ درصد تراکنش‌های پرداختی را شامل می‌شود. اما به جز کارت، شیوه‌های دیگر پرداخت هم در اسپانیا مورد استقبال قرار گرفته‌اند؛ مانند کیف پول‌های دیجیتالی.

 استفاده از این روش در اسپانیا در حال افزایش است و فروش از طریق کیف پول‌های دیجیتالی ۲۷.۷ درصد تراکنش‌های تجارت الکترونیکی را شامل می‌شود.استقبال چشمگیر افراد از این شیوه پرداختی در اسپانیا نشان می‌دهد که پرداخت به وسیله کیف پول‌های دیجیتالی رقیب سرسخت کارت‌های بانکی است و شاید تا پایان سال ۲۰۲۱  میلادی، کیف پول های الکترونیکی به‌عنوان شیوه رایج پرداخت آنلاین در اسپانیا شناخته شود.

کیف پول الکترونیکی در پرداخت های خرده فروشی در ایران
این در حالیست که در ایران همچنان استفاده از کارت های بانکی حرف اول و آخر را در پرداخت های خرده فروشی می زند و به نوعی می توان گفت، رقیبی در این رابطه برای کارت های بانکی وجود ندارد. اما در این باره یکی دو فروشگاه بزرگ خرده فروشی کشور، اقدام به بستن قرارداد با شرکت های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی برای استفاده از کیف پول الکترونیکی کرده اند، که می توان گفت، آینده درخشانی در این رابطه برای این موضوع می توان متصور بود به شرطی که بسترهای زیرساختی و قانونی لازم در این رابطه مهیا شود و از طرف دیگر فرهنگ سازی لازم برای استفاده از کیف پول الکترونیکی به جای کارت های بانکی انجام شود.

 در این رابطه قرارداد همکاری شرکت جیرینگ وابسته به همراه اول و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با هدف توسعه خدمات کیف پول الکترونیک منعقد و نخستین خدمت پرداخت بدون تماس انجام شد. در این رابطه حسین صبوری مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با بیان اینکه ظرف یک سال اخیر میزان پرداخت نقدی در این فروشگاه از 30 به 8 درصد کاهش یافته، گفت: با توجه به این که در آینده نزدیک، روش‌های جدید پرداخت با سرعتی بیش از آن‌چه که ما انتظار داریم جایگزین روش‌های پرداخت فعلی می‌شود، شرکت فروشگاه‌های زنجیره ای افق کوروش درصدد است با بکارگیری آخرین دستاوردهای این حوزه، خود را با سرعت این تحولات هماهنگ نماید.

صبوری خاطر نشان کرد توجه به روش های نوین پرداخت ضمن این که می تواند موجب تسهیل عملیات مالی و اجرایی شرکت ها شود بالابردن سطح استاندارد زندگی هموطنان و مشتریان را نیز به دنبال داشته و تحولی نوین در صنعت  خرده فروشی کشور رقم خواهد زد.  

 در این راستا مشتریان افق کوروش می توانند تنها با یک بار وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، خریدهای بعدی‌ را به سهولت و بدون نیاز به ورود CVV2 یا رمز پویا و تاریخ انقضاء انجام دهند.کیف پول الکترونیکی ظرفیتی در مسیر مدیریت هوشمند خدمات رفاهی سازمان های بزرگ همچون کمک به مشتریان فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش است که اکنون در اختیار بیش از 40 میلیون مشترک همراه اول جهت استفاده در خریدهای خرد قرار دارد. 

شیوه استفاده از این کیف پول نیز به این شکل است که کاربران با نصب اپلیکیشن جیرینگ از سایت جیرینگ یا کافه بازار، می توانند با شارژ کیف پول و انتخاب شعب فروشگاه در اپلیکیشن به آدرس درج شده مراجعه و در زمان خرید، کد QR را از دستگاه کارتخوان اسکن کرده و اطلاعات مربوط به آن شعبه و مبلغ صورت خرید را تأیید و پرداخت صورت پذیرد. در این راستا همانطور که در بالا اشاره شد این کار نیاز به فرهنگ سازی بسیار زیادی دارد، تا استفاده از کیف پول الکترونیکی در بین مردم رایج شود.

بر اساس این گزارش، چندی پیش شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز از سیستم پرداخت بدون کارت مبتنی ‌برQR  «کدپرداز تاپ» در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه رونمایی کردند.

 رسول محمدی، عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه گفت: ما در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از اجرای طرح کیف پول الکترونیکی استقبال کردیم و امیدواریم اجرای این ایده نو گامی بلند و موثر جهت ارائه خدمات مدرن فروشگاهی به مشتریان باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز