دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
«تیتر 20» گزارش می دهد:
فولاد مبارکه اصفهان در راستای اجرایی شدن طرح تحول دیجیتال پرچمدار سیستم یکپارچه حمل و نقل می شود.
کد خبر: ۵۰۶۵۰
فولاد مبارکه پرچمدار سیستم یکپارچه حمل و نقل می شود
تیتر 20- حمل و نقل گلوگاه اصلی توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کشور است. موضوعی که بارها از سوی کارشناسان و فعالان این بخش بر بوته نقد گذاشته شده و هشدار داده شده عدم توسعه حمل و نقل می تواند دستیابی به چشم انداز 1404 در تولید 55 میلیون تن فولاد با مشکل همراه سازد.

ضعف در سیستم حمل و نقل ریلی، تمرکز اصلی فعالان بخش معدن را به سمت حمل و نقل جاده ای برده است اما در این میان مشکلاتی همچون نرخ حمل، فرسوده بودن ناوگان، تاخیر در زمان جابه جایی و... تولید کننده و مصرف کننده را دچار مشکل کرده است. 

فولاد مبارکه اصفهان در راستای توسعه فعالیت های خود و همچنین اجرایی شدن طرح تحول دیجیتال  این بار به سراغ حوزه حمل ونقل رفته است. اقدامی که می تواند به پیگیری و گزارشات این مجموعه در حوزه حمل و نقل کمک کند. 

سامانه ای برای کاهش دلالان 
ساماندهی به سیستم حمل و نقل را می توان یکی از دلایل این اقدام فولاد مبارکه دانست اما مهمترین موضوعی ای که باعث شد این مجموعه ایجاد این سامانه را در راستای توسعه فعالیت های خود در دستور کار دهد، مشکلات موجود در بازار ورق است. 

سید رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران در گفت و گو با «تیتر 20»، اظهار کرد: بدون شک تولید کنندگان فولاد در حوزه حمل و نقل با مشکلات بسیاری مواجه هستند.
وی با اشاره به ایجاد سامانه یاد شده از سوی فولاد مبارکه، افزود: هرچند ساماندهی سیستم حمل و نقل می تواند بخشی از مشکلات را حل کند اما اصلی ترین دلیل برای این موضوع وضعیت موجود در بازار ورق است. 

شهرستانی ادامه داد: متاسفانه میزان تقاضا در بازار ورق نسبت به عرضه بالا است و همین موضوع باعث سودجویی های زیادی شده است. وضعیت بازار ورق به صورتی است که گاها اختلاف قیمت بورس و بازار آزاد به 50 درصد می رسد. به همین دلیل برخی دلالان با خرید در بورس، ورق را چند برابر قیمت وارد بازار آزاد می کنند.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد، تصریح کرد: وضعیت بازار ورق، فولاد مبارکه را بر آن داشت تا با ایجاد یک سامانه حمل و نقلی رصد کاملی بر حمل و نقل محصول داشته باشد. درواقع با چنین سیستمی و ثبت دقیق آدرس مشتریان دیگر دلال نمی تواند محصول را به راحتی خریداری کرده و در انبار نگه دارند و در نهایت بازار را متشنج کنند.

دستاورد ارتباط با سامانه حمل‌ونقل جاده‌ای برای فولاد مبارکه چیست؟ 
فولاد مبارکه در یک سال اخیر سعی بر آن داشته با بهبود سیستم های تولید و رفع برخی مشکلات، نقش خود در صنعت فولاد را بیش از پیش پررنگ کند. پس از آغاز طرح تحول دیجیتال، کاهش مشکلات در حوزه حمل و نقل در دستور کار این مجموعه قرار گرفت تا حمل مواد اولیه و به دنبال آن تحویل محصول نهایی به مصرف کننده در کمترین زمان و با کمترین مشکل انجام شود. 

اما ثبت اطلاعات در کاهش مشکلات حمل و نقلی از مهمترین نکاتی است که فولاد مبارکه به سراغ آن رفته است. با راه اندازی پروژه ارتباط با سامانه حمل و نقل کشور در قالب طرح توسعه سیستم های اطلاعاتی برای انتقال گزارش های ثبت شده در سیستم های راهداری امکان دسته بندی اطلاعات براساس کد کالا، فروشنده و راننده فراهم می شود.

 در این سیستم همچنین رانندگان متخلف براساس میزان وزن بارنامه و مسافت به آسانی شناسایی می شوند. 

متاسفانه عدم ارسال به موقع محصول در بخش معدن یا تغییرات کرایه از اصلی ترین مسائلی است که بخش معدن و صنایع معدنی با آن مواجه است اما با چنین سیستمی فولاد مبارکه پایه گذاری ارتقای کیفیت حمل و نقل خواهد شد.اصلی ترین دستاورد این موضوع برای بزرگترین تولید کننده فولاد کشور، ارسال به موقع محصول به خریدار است که با افزایش سطح رضایت می تواند بر میزان فروش اثر گذار باشد.

از سویی دیگر سطح ضمانت ارسال محصول نیز در زمینه هایی همچون زمان بیشتر از قبل خواهد شد. با مدیریت هرچه بیشتر و نظارت بر سیستم حمل و نقل می توان شاهد بخشی از هزینه ها بود زیرا کد بارنامه ها در چنین سیستمی چک خواهد شد. همچنین فولاد مبارکه می تواند با رصد گزارشان آخرین وضعیت بار را بررسی کند. 

چنین سیستمی به کنترل بیش از 400 هزار کامیونی که سالانه در سیستم حمل و نقل مبارکه حضور دارند کمک خواهد کرد تا شبکه ای یکپارچه از حمل و نقل جاده ای شکل بگیرد. درواقع فولاد مبارکه می تواند در اجرای چنین سیستمی علاوه بر پرچم داری در بخش فولاد در ایجاد سیستم حمل و نقلی پویا پیشتاز باشد. از سویی دیگر با توسعه ناوگان تحت نظارت خود می تواند ارائه خدمات به دیگر شرکت های فولادی را در دستور کار قرار دهد که در بحث درآمدزایی موثر خواهد بود. 

فولاد مبارکه امروز به عنوان بزرگترین هلدینگ تولید فولاد خود به دنبال ایجاد زیرساخت های لازم و رفع مشکلات است و تلاش می کند با چنین اقداماتی میزان بهره وری را افزایش دهد و رقم آن را به استانداردهای جهانی برساند. این اتفاق علاوه بر توسعه فعالیت های این مجموعه به توسعه هرچه بیشتر صنعت فولاد کشور کمک خواهد کرد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز