جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
تیتر20 پیکاپ تی 8 کرمان موتور را بررسی کرد؛
این روزها بسیاری از خودروساز های بزرگ و کوچک با توجه به گرم شدن بازار پیکاپ سراغ این بازار رفته اند. بازاری که شاهد بازیگران پر قدرتی است و برای حضور در این عرصه باید پر توان و قوی ظاهر شد،کرمان موتور نیز با پیکاپ تی 8 در این کلاس وارد شده است.پیکاپی که به اعتقاد کرمانی ها حرف های زیادی برای گفتن دارد.
کد خبر: ۵۰۷۶۱

چرا باید مشتریان از میان محصولات متنوع بازار پیکاپ ، تی 8 را انتخاب کنند؟/ هدفگذاری برای مشتریان حقیقی است یا حقوقی؟

تیتر20 - اگر 10 سال پیش بود کمتر کسی سراغ خودروهای پیکاپ می رفت . در آن هنگام بیشترین مورد استفاده از این خودروها بیشتر برای حمل بار بود و استفاده تجاری داشت.همچنین هنوز فرهنگ آفرود و آفرود سواری واستفاده از پیکاپ آنچنان جا نیفتاده و نقشی در سبد تفریحی و گردشگری نداشت.اما با ظهور و واردات پیکاپ های دوکابین که اکثر آنها لوکس بودند ، رفته رفته هم فرهنگ استفاده از این خودروها تغییر کرد و هم آنها نقشی غیر از ایفای یک رل تجاری را ایفا کردند. در حالی که نفوذ این خودروها در جامعه مصرفی پیکاپ ها بیشتر می شد ،برخی مسائل مانع از شکل گیری بازار جدی و بزرگ تر برای آنها شد.

ازیک سو تحریم ها و از سوی دیگر گرانی خودروهای وارداتی مانع از آن شدند که ضریب استفاده و سهم بازار آنها سرعت رشد خود را ادامه دهد. با این حال کمبود تنوع و همچنین پیشرفت چشمگیر چین ،شریک تجاری حال حاضر تمام خودروسازان ایرانی و همچنین ارزان تر تمام شدن قیمت نهایی این خودروها نسبت به سایر مبادی وارداتی باعث شد که خودروسازان آرام آرام نیم نگاهی هم به تولید داشته باشند. به نحوی که در حال حاضر غیر از چند تولید کننده سنتی که برخی محصولات جدید خود را رونمایی کرده و برخی نیز در حال فراهم کردن مقدمات محصول جدید هستند ،چند تولید کننده بخش خصوصی نیز پیکاپ را به سبد محصولات خود افزوده اند.

افزایش گرمای بازار بای 8 "کرمان موتور

کرمان موتور نیز یکی از این شرکت هاست که بعد از تحریم ها و وداع زودهنگام هیوندایی ، برای ادامه مسیر تولید سراغ یک خودروساز معتبر چینی جک رفتند.حاصل این شراکت تولید چند محصول در کلاس سواری و کراس اوور بود .حالا نیز به رغم رقابت سنگین در بازار پیکاپ این خودروساز کرمانی تی 8(T8) رابا نشان کی ام سی (KMC) وارد بازار کرده است وباعث افزایش دمای این بازار شده است.

بازاری که در آن رقبایی مانند آمیکو آسنا،فوتون تونلند ایران خودرو دیزل ، هایلوکس،کاپرا2 گروه بهمن ،یواز پیکاپ و ریچ زامیاد حضور دارند.اما کرمانی ها معتقد هستند که این پیکاپ با مشخصاتی که دارد نه تنها حرف های زیادی برای گفتن دارد بلکه می تواند سهم خوبی از این بازار به دست بیاورد.ضمن اینکه اواخر سال گذشته با توجه به محدویت های ناشی از کرونا کرمان موتور به طور نمادین با دعوت از چند تن از ثبت نام کنندگان به طور رسمی حضور این پیکاپ به بازار را اعلام کرد.

نگاه به تی 8 از زاویه ای دیگر

هر چند این خودرو از امکانات خوبی برخوردار است و می تواند بسیاری از خواسته های آفرودسواران را برآورده کند اما به نظر می رسد که سواری این خودرو آنچنان نرم نیست که می توان در سواری های طولانی سرنشینان را تا حدی کلافه کند.

با این حال این مساله ای است که می توان با اندکی تغییر در صندلی ها آن را برطرف کرد. در این میان به نظر می رسد که کرمانی ها برای اینکه بتوانند بازار خوبی در این کلاس برای خود دست وپا کنند به چیزی بیشتر از تعریف و تمجید خود از محصول خود نیاز دارند. چرا که با توجه به افزایش تعداد رقبا و تبلیغات بسیار زیادی که در این زمینه انجام می دهند این پیکاپ که توانسته است در چین جوایز متعددی کسب کند در ایران آنچنان که باید و شاید برای عموم شناخته شده نیست.

هر چند با توجه به فاصله قیمت کارخانه و بازار این خودرو برخی معتقد هستند که این خودرو ارزش افزوده برای خریدار ایجاد می کند. اما باید دانست که این مساله در شرایط فعلی صادق است.البته در حال حاضر بازار خودرو با رکود نسبی مواجه است ولی با این حال به نظر می رسد با بازگشت شرایط عادی به بازار و ورود رقبای جدیدتر فروش این خودروها چندان هم راحت نباشد و کرمان موتوری ها شاید برای فروش این پیکاپ دو کابین به رغم تمام توانایی ها مجبور شوند که رو به فروش سازمانی بیاورند.

چرا که باید با مشتریان بازار محصول معرفی شود و برای خریدار کاملا توضیح داده شود که چرا باید از میان محصولات متنوع بازار پیکاپ ، تی 8 را باید انتخاب کنند یا بهترین انتخاب است.در واقع اگر کرمان موتور دنبال مشتریان حقیقی است باید راه و روش دیگری را انتخاب کند وگرنه مشتریان حقوقی که همیشه هستند.

تی 8 چه امکاناتی دارد

دو کیسه هوا،سامانه کنترل پایداری الکتریکی،رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی،سنسور پارک و دوربین عقب،چراغ های جلوی LED و زنون،سنسور نور،کروز کنترل،کنترل سیستم صوتی از روی فرمان،تریم داخلی چرم مصنوعی،استارت دکمه ای،سنسور باد و دمای تایرها،تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها،نمایشگر لمسی با قابلیت نصب نرم افزار،رهیاب ماهواره ای،کامپیوتر سفر،شیشه ها و آینه های برقی،جک گازی کاپوت،سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی،سامانه کنترل حرکت در سراشیبی،ترمز ABS، EBD، BOS و HBA،تهویه الکتریکی دستی،رکاب جانبی مستقل

مشخصات فنی کی ام سی تی 8

پیشرانه این خودرو چهار سیلندر بنزینی با حجم سیلندر 2 لیتراست که 174 اسب بخار با گشتاور 1800 الی 4000 دور بر دقیقه به حدود 290 نیوتن‌متر خواهد رسید.

این خودرو از جعبه دنده 6سرعته دستی برخوردار است که گویا در آینده احتمال این خبر از سوی کرمانی ها اعلام نشده است اما با توجه به شدت رقابت در این بازار بعید نیست که کرمان موتور دست به کار شود.

از دیگر ویژگی ها این پیکاپ قوی هیکل می توان به استانداردهای آلایندگی یورو 5، سیستم فرمان هیدرولیکی، سیستم ترمز دیسکی برای تمامی چرخ‌ها، سیستم تعلیق مستقل دوجناقی دوبل با فنر مارپیچ، قفل دیفرانسیل برقی، حجم مخزن سوخت 76 لیتری و همچنین رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی بر روی چرخ‌ها اشاره کرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز