پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
محمد عبدالهی ، رئیس هیات مدیره گروه فرآورده های غذایی سمیه عنوان کرد:
عبدالهی : وجود نگاه تخصصی در حوزه فروشگاه های زنجیره ای و عدم دخالت فروشگاهها در حوزه تولید می تواند آینده صنعت را به سمت توسعه بیشتر هدایت نماید.
کد خبر: ۵۰۷۷۵
توسعه بیشتر صنعت با عدم دخالت فروشگاهها در حوزه تولید/ ندا کنار سمیه قرارگرفت/ مشکل رقابت بخاطر مشوق های صادراتی رقبای خارجی / مرتضی سلطانی اسطوره است
تیتر20 - محمد عبدالهی ، رئیس هیات مدیره گروه فرآورده های غذایی سمیه گفت: شرکت سمیه فعالیت خود را در صنایع غذایی با تولید محصول آبلیمو آغاز نمود و کشک و سایر محصولات از جمله انواع ترشیجات، مربا، شربت سکنجبین، چاشنی ها، عرقیات، رب گوجه فرنگی و … به سبد این شرکت افزوده شد.

وی افزود: در حال حاضر برند ماتینا که نوشیدنی میوه ای حاوی دانه های ریحان و با کانسپت سلامت محوری نیز توسط مجموعه سمیه تولید می گردد.

عبدالهی در خصوص شرکت پخش آیسان اظهار داشت: از سال ۱۳۸۹ پخش آیسان را با هدف فعالیت در حوزه پخش و فروش محصولات سمیه و سایر برندهای مطرح بازار آغاز نمودیم. که به مرور با توجه به ناهماهنگی بین پخش ها و تولید کنندگان و نگاه های کوتاه مدت نسبت به هم تصمیم بر این شد که زمان و انرژی مجموعه بیشتر صرف محصولات تولیدی گروه فرآورده های غذایی سمیه از جمله برندهای سمیه، ماتینا، ندا و کشکام گردد.

رئیس هیات مدیره گروه فرآورده های غذایی سمیه  تصریح کرد: برند ندا، از جمله برندهای زیر مجموعه سمیه می باشد که در حوزه تولید محصولات با احجام بالا برای مصارف رستورانی و کترینگ فعالیت می کند.

به گزارش agrofoodnews ؛ وی در پاسخ به این پرسش که چرا در حوزه صادرات نمی توانیم علی رغم داشتن کیفیت بالا از نظر قیمتی با رقبای خارجی خود در بازار مشترک رقابت داشته باشیم؟ اظهار داشت: یکی از دلایل این موضوع به حمایت دولت ها از تولیدکنندگان و بحث مشوق های صادراتی  رقبای خارجی بر می گردد ، دلیل اصلی دیگر عدم هماهنگی وجود زیرساخت کنترلی مناسب در میان همکاران داخلی می باشد که متاسفانه به ایجاد اختلال در فعالیت های رقبا از طریق رقابت نامعقول قیمتی منجر می شود. در نهایت فعالیت برند ایرانی با مشکل مواجه شده و رقیب مورد نظر نیز نمی تواند در بازار فوق فعالیت نماید.

این تولیدکننده مواد غذایی درباره رابطه تولیدکنندگان با فروشگاههای زنجیره ای گفت: در خصوص فعالیت فروشگاه های زنجیره ای لازم است دیدگاه کلی نگری وجود داشته باشد که علاوه بر منافع مصرف کنندگان، منافع تولید کنندگان نیز مد نظر قرار گیرد، متاسفانه در حاضر نحوه فعالیت به گونه ای است که فشار قابل توجهی متوجه تولید کننده می باشد واین موضوع در بلندمدت بحران ساز خواهد بود. به نظر می رسد وجود نگاه تخصصی در حوزه فروشگاه های زنجیره ای و عدم دخالت فروشگاهها در حوزه تولید می تواند آینده صنعت را به سمت توسعه بیشتر هدایت نماید.

وی در انتها با اشاره به اینکه از بزرگان حاضر در صنعت غذا درس و الگو می‌گیرد از مرتضی سلطانی ، بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر به عنوان اسطوره یاد کرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز