پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
در سال ۲۰۱۲ میلادی، دانشمندان، یک فروند بوئینگ ۷۳۷ را در بیابان مکزیک دچار سانحه کردند تا شانس زنده ماندن مسافرین صندلی های مختلف آن را تحلیل کنند.
کد خبر: ۵۱۲۸
تیتر20 - در سال ۲۰۱۲ میلادی، دانشمندان، یک فروند بوئینگ ۷۳۷ را در بیابان مکزیک دچار سانحه کردند تا شانس زنده ماندن مسافرین صندلی های مختلف آن را تحلیل کنند.
تصور کنید که قصد دارید با هواپیما به مقصد خود سفر کنید و انتخاب دیگری غیر از این ندارید. نمی توانید بر ترس خود از پرواز غلبه کنید و تصمیم می گیرید هر طور شده خود را آرام کنید.
پیشتر شنیده اید که پرواز با هواپیما ایمن ترین شکل سفر است و خلبان ها به گونه ای آموزش می بینند که بدترین و خطرناک ترین شرایط را پشت سر بگذارند. تنها کافیست نگاهی به خطرناک ترین فرودهایی بیاندازید که در بدترین شرایط صورت گرفته اند.
اما حتی دیدن این ویدئوها و مطالعه مطالب مختلف در باب ایمنی بالای سفرهای هوایی هم نمی تواند برخی از آدم ها را آرام کند و ترسشان را کنار بزند. از همین رو در ادامه به شما خواهیم گفت که کدام نقطه از هواپیما ایمن ترین بخش آن است و احتمال کشته شدن در آن کمتر ارزیابی شده.
در سال ۲۰۱۲ میلادی، دانشمندان، یک فروند بوئینگ ۷۳۷ را در بیابان مکزیک دچار سانحه کردند تا شانس زنده ماندن مسافرین صندلی های مختلف آن را تحلیل کنند.
آنها در جریان آزمایشات فراگیر و گسترده خود دریافتند که مسافران پروازهای درجه یک و آنها در بخش جلویی کابین اصلی هواپیما مینشینند بیشتر ممکن است که در جریان سوانح هوایی دچار جراحت شده یا جان خود را از دست بدهند [در اینجا منظور از سوانح هوایی آنهایی است که از قسمت جلوی هواپیما رخ می دهند].
آناتومی هواپیماها به گونه ایست که چنانچه پشت بال ها یا در بخش های انتهایی آن بنشینید شانس زنده ماندنتان به مراتب بیشتر است. در واقع دماغه هواپیماها در زمان بروز سوانح هوایی بیشترین میزان فشار را دریافت می کند.
در تست انجام شده در صحرای مکزیک، صندلی ۷A حدودا ۱۵۲ متر آنطرف تر از محدوده تصادف یافت شد و در نتیجه چنانچه فردی روی این صندلی نشسته بود قطعا جان خود را از دست داده بود.
عروسک هایی که در جریان این سانحه ساختگی سوار هواپیما بودند و در بخش مرکز هواپیما نزدیک به ردیف های میانی نشسته بودند دچار آسیب دیدگی های جزئی روی سر خود شدند و صرفا هم عروسکی که کمربند نداشت جراحات مرگباری را پیدا کرده بود.
اما طبق ارزیابی این گروه از پژوهشگران، ایمن ترین نقطه از هواپیما قسمت انتهایی آن خواهد بود چراکه بیشترین فاصله را تا نقطه تماس هواپیما (یعنی دماغه آن) دارد و در عین حال به ردیف هایی که درب خروج اضطراری در خود دارند نیز دسترسی دارد.
یکی از تحلیل های انجام شده توسط مجله تایم نیز نشان داد که ایمنترین نقطه برای نشستن در هواپیما صندلیهای میانی تا انتهایی آن هستند. براساس آمارها، در سوانح هوایی، ۲۸ درصد از افرادی که در این صندلی ها نشسته اند جان خود را از دست داده اند؛ همانطور که مشاهده کردید، حتی اگر روی یکی از این صندلی ها هم بنشینید باز هم شانس مرگ شما وجود دارد اما این رقم به مراتب کمتر از ۴۰ درصد مرگ و میر مسافران صندلی های جلویی است.
البته فاکتور دیگری هم وجود دارد که باید در زمان انتخاب صندلی خود مد نظر داشته باشید؛ این آمارها تنها در صورتی درست از آب در می آیند که هواپیما از قسمت دماغه خود سقوط کند. در مواردی که هواپیما حرکتی مارپیچ را در حین سقوط خود تجربه کند، امکان مرگ مسافران در تمامی صندلی ها یکسان است./صبحانه