جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
تیتر20 بررسی می کند؛
مدیریت فولاد هرمزگان با نگاه توسعه ای و تحول خواه می تواند رکوردهای مختلف در تولید، فروش، صادرات و... را بدست آورد. این مجموعه امروز در تلاش است با وجود کمبودهای زیرساختی از جمله برق، در مسیری پیش رود که به فکر حفظ منافع سهامداران باشد و در نهایت توسعه محقق شود.
کد خبر: ۵۱۴۵۵
"هرمز" با رشد فروش بحران تابستان را جبران کرد
تیتر20- رشد فروش بنگاه های تولیدی در شرایط فعلی اقتصادی به ویژه بنگاه های فعال در حوزه های غیر نفتی، در تامین نقدینگی لازم برای اجرای طرح های توسعه و از سویی دیگر در جمع آوری نقدینگی پراکنده از سوی بورس بسیار حائز اهمیت است.

اما فروش شرکت فولاد هرمزگان با نماد «هرمز» برای دوره منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ با رشد فروش ۱۴۱درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۹۹ همراه شده است.

رشدی که می تواند استقبال سهامداران از این نماد را افزایش دهد که در شرایط اقتصادی فعلی می تواند دستاورد مهمی برای یک مجموعه فولادی باشد.

بدون شک اولین فاکتور برای این رشد فروش، افزایش تولید است. برنامه های تولیدی فولاد هرمزگان در یک سال گذشته به صورتی در حرکت است که بارها رکورد های تولید شکسته و اعداد جدیدی جایگزین شده است. درواقع فولاد هرمزگان در تلاش است با افزایش تولید علاوه برتامین نیاز داخلی، محصول بیشتری را راهی بازارهای صادراتی کرده و ارز آوری بیشتری به همراه داشته باشد.

با رشد فروش، نقدینگی لازم برای اجرای طرح های توسعه ای جهت افزایش ظرفیت تولید، ارتقای تکنولوژی، افزایش بهره وری و... نیز فراهم خواهد شد.

از سویی دیگر با ثبت چنین رشدی در فروش آن هم در تابستان بحرانی فولادی ها که  کمبود برق توانست تولید را تحت تاثیر قرار دهد، این اطمینان را به سهامداران می دهد که فولاد هرمزگان در شرایط بحرانی نیز به دنبال توسعه و حفظ منافع سهامداران خود است.

هرچند در تابستان سال جاری واحدهای فولادی در تامین برق با مشکلاتی همراه شدند و میزان دسترسی آنها به شبکه اصلی با کاهش همراه بود اما برنامه ریزی فولاد هرمزگان نه تنها برنامه فروش را دستخوش تغییر نکرد بلکه منجر به افزایش میزان آن نسبت به مدت مشابه شد. این بدان معنا است که مدیریت بحران در این مجموعه برنامه دقیقی پیش رو دارد و از سویی دیگر این مجموعه با توجه به مکان قرارگیری و همچنین استفاده بهینه از انرژی کمبود برق را جبران کند.

اما در این بین نباید نقش مدیریت فولاد هرمزگان را در حفظ ضرب آهنگ تولید و کیفیت کمرنگ دانست. ونگاه توسعه ای و همسو با دانش روز از سوی هر مدیریتی می تواند مهر تایید بر بقای آن مجموعه باشد. 

مدیریت فولاد هرمزگان می داند برای حفظ و ارتقای تولید نیازمند حفظ منافع سهامداران خود است در نتیجه برنامه ریزی دقیقی برای تامین مواد اولیه و انرژی تدوین می کند تا وجود چنین بحران هایی تولید را دستخوش تغییر نکند. 

تحول و توسعه از اهداف اصلی در فولاد هرمزگان است که مدیر عامل جدید آن به شدت به دنبال تحقق آنها است  و معتقد است با برطرف شدن مشکلات قطعی برق، و با برنامه ریزی مدیران و همدلی و همکاری این شرکت شاهد ثبت رکوردهای جدید تولید بوده و بتواند میزان تولید از دست رفته را جبران کند. 

درواقع سهامداران این مجموعه با وجود چنین رویکردی  باید خود را برای  روزهای درخشان تر «هرمز» آماده کنند. اجرای طرح های توسعه ای در این مجموعه نوید بخش اتفاقات خوب در فولاد هرمزگان خواهد بود. 


ارسال نظرات
موضوعات روز