پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
گروه صنعتي ايران خودرو و شركت پژو در جريان سفر هيات بلند پايه سياسي و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران به فرانسه قرارداد همكاري هاي مشترك خود را امضا كردند.
کد خبر: ۵۱۴۷
تیتر20 - گروه صنعتي ايران خودرو و شركت پژو در جريان سفر هيات بلند پايه سياسي و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران به فرانسه قرارداد همكاري هاي مشترك خود را امضا كردند.
به گزارش ايكوپرس، اين قرارداد با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران، نخست وزیر فرانسه، وزير صنعت، معدن و تجارت و مديران ارشد صنعتي دو كشور به امضاي مهندس هاشم يكه زارع، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو و كارلوس تاوارس، رييس هيات مديره شركت پژو سيتروئن رسيد، براساس رويكرد و استراتژي جديد ايران خودرو تنظيم و نهايي شده است.
رويكردي كه ايجاد شركت مشترك ايراني – فرانسوي، سرمايه گذاري مستقيم و نقدي پژو در ايران، انتقال فناوري و توليد محصولات به روز دنيا و استفاده از بازار صادراتي محصولات پژو در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا از مهمترين محورهاي آن به شمار مي رود.
این برای نخستین بار است که یکی از خودرو سازان برتر دنیا از طریق سرمایه گذاری مالی مستقیم در كل فرايند و زنجيره صنعت خودرو ایران حضور پیدا می کند.
اين سرمايه گذاري مشترك پايه و اساس مشاركت استراتژيك بين دو شركت را بنا مي نهد و پيش بيني مي شود بر اساس اين توافق نامه طي پنج سال آينده 400 ميليون يورو سرمايه گذاري مشترك در ايران صورت گيرد. اين سرمايه گذاري زمينه را براي توسعه زيرساخت هاي توليد رقابتي به منظور ساخت، راه اندازي و فروش مدل هاي 208، 2008 و 301 پژو كه مجهز به جديدترين تكنولوژي هاي فني هستند، فراهم خواهد كرد.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو پس از امضاي اين قرارداد گفت: «همكاري استراتژيك با گروه پژو سيتروئن به عنوان يك فرصت منحصر به فرد براي طرفين خواهد بود تا از مزاياي رقابتي يكديگر به خصوص در زمينه فن آوري و ايجاد يك چشم انداز درازمدت بهره برداري كنند.
مهندس يكه زارع افزود: يكي از مزيت هاي ويژه اين همكاري عرضه خودروهايي با بالاترين فن آوري به مشتريان خواهد بود.
وي در ادامه به سه محور اصلي قرارداد اشاره كرد و گفت: گروه صنعتي ايران خودرو و پژو به زودي شركتي مشترك با سهامداري مساوي را ايجاد خواهند كرد كه به توليد جديد ترين محصولات پژو بر اساس پلتفرم مورد استفاده ايران خودرو خواهد انجاميد.
مهندس يكه زارع افزود: علاوه بر اين، امكان استفاده از بازارهاي صادراتي اين محصولات در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا (MENA) نيز محور ديگر قرارداد است.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره به اينكه در نتيجه همكاري هاي گذشته دو شركت هم اكنون حدود 4ميليون خودرو پژو در ايران تردد مي كنند، افزود: تعدادي از محصولات پژو در حال حاضر نيز در ايران خودرو توليد مي شوند كه امضاي قرارداد همكاري هاي جديد شرايط را براي ادامه توليد اين خودروها و همچنين تقويت شبكه خدمات پس از فروش تسهيل مي كند.
رييس هيات مديره شركت پژو سيتروئن نيز در رابطه با اين قرارداد گفت: اين توافق نامه استراتژيك نقطه عطفي در دوران تحريم هاي بين المللي به شمار مي آيد و به گروه پژو سيتروئن و ايران خودرو كمك مي كند تا فصل تازه اي را در تاريخ همكاري هاي خود شروع كنند.
كارلوس تاوارس افزود: چشم انداز مشترك ما عرضه محصولات پيشرفته با بالاترين استانداردهاي ايمني و زيست محيطي به مشتريان است.
گروه صنعتي ايران خودرو و شركت پژو پس از امضاي اين قرارداد بيانيه اي مطبوعاتي منتشر كردند. در اين بيانيه آمده است: «اين توافق نامه يك هفته پس از لغو تحريم هاي بين المللي بيانگر شروع فصل جديدي براي طرفين خواهد بود كه از سوي شركت هاي انتقال دهنده فن آوري و فعالان داخلي نيز مورد حمايت قرار گرفته و در اواسط سال2016 به اجرا درخواهد آمد. نخستين محصولات نيز در نيمه دوم سال 2017 از خط توليد ايران خودرو خارج خواهد شد.
در سال 2011 حداكثر يك ميليون و 600 هزار دستگاه خودرو وارد بازار ايران شد. پيش بيني مي شود كه تا سال 2020 توليد خودرو به بيش از يك ميليون و 400 هزار و در نهايت دو ميليون دستگاه در سال افزايش پيدا كند. بر اساس آمار فعلي، تعداد خودروهاي پژو موجود در جاده هاي ايران بيش از چهار ميليون دستگاه است.
ايران يكي از مؤلفه هاي كليدي استراتژاي توسعه شركت پژو سيتروئن در خاورميانه و افريقا و سومين بازار بين المللي به سرعت در حال رشد اين شركت به شمار مي رود. اين گروه در سال 2015 در حدود 180 هزار دستگاه وسيله نقليه در منطقه فروخته است كه يك رشد بيش از 6درصدي را نشان مي دهد.»