جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
تیتر20 گزارش می دهد:
از پاسخگویی و ارائه خدمات مشاوره‌ای گرفته تا ارائه انواع تسهیلات و عرضه سهام و از افزایش شمار شعب بانکی گرفته تا دیدار با خانواده‌ها طیف گسترده خدمات مادی و معنوی است که بانک جوان دی توفیق ارائه آن را به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران داشته تا جایی که در نتیجه ارائه این خدمات مورد تقدیر مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته و در نهایت بستری لازم برای ایجاد ارتباطی تنگاتنگ را به وجود آورده است.
کد خبر: ۵۱۴۹۱
بانکی برای سپاس از جانفشانی‌ها
تیتر20 - بانک دی در جایگاه یک بنگاه اقتصادی جوان و خصوصی کشور که حدود یک سال پیش به دومین دهه فعالیت خود وارد شد، از ابتدای کار تاکنون ارتباط گسترده ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته و در پی همین ارتباط توانسته خدمات مادی و معنوی  در اختیار خانواده معظم شهدا و ایثارگران کشور قرار دهد. امروز، پس از گذشت سال ها از آغاز جنگ تحمیلی و جانفشانی‌هایی که این خانواده بزرگ برای گذر کشور از آن روزهای سخت به جان خریدند، نگاهی می‌اندازیم به شماری از برجسته‌ترین دستاوردهای حاصل از همکاری تنگاتنگ این دو نهاد. 

پاسخگویی و مشاوره 
بانک دی با هدف پاسخگویی هر چه بهتر به سوالات خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اطلاع رسانی سریع و آسان به آنها بخش «پاسخگویی و مشاوره به خانواده معظم شهدا و ایثارگران» را در سایت اینترنتی خود ایجاد کرده و با این کار امکان برقراری ارتباط دوسویه میان بانک و ایشان را فراهم آورده است و حالا از این طریق می‌تواند با بیش‌ترین سرعت پاسخگوی سوالات خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مشتریان باشد، پیشنهادات و انتقادات آنها را تا حصول نتیجه پیگیری کند، آخرین تغییر و تحولات خدمات و محصولات بانکی را به آگاهی آنها برساند و انواع مشاوره در زمینه امور بانکی را به ایشان ارائه دهد و همچنین آنها را با چگونگی استفاده از محصولات و خدمات بانکداری الکترونیک آشنا کند. 

راه‌اندازی باجه بانک دی در سراسر استان تهران 
همچنین در خرداد ماه سال جاری در دیداری که مدیرعامل بانک دی و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران داشتند، مقرر شد در همه شهرهای استان باجه‌های بانک دی راه‌اندازی شود تا به انتظار چندین ساله این خانواده برای دسترسی آسان‌تر و بیشتر به شعب بانک دی، پاسخ داده شود؛  بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران نیز از آمادگی برای ایجاد  فضاهای فیزیکی در ادارات بنیاد شهید شهرهای استان جهت استقرار باجه‌های بانک دی خبر داد. 

گفتنی است بیش از ۷۲ باجه بانک دی در ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران و دیگر شهرهای کشور راه‌اندازی شده است. این باجه‌ها از فناوری صدور کارت، کش‌لس و... برخوردارند و شمار آنها تا پایان سال جاری به 360 دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد. 

در همین راستا انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پست بانک ایران برای آن‌که خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بتوانند خدمات بانک دی را از شعب پست‌بانک ایران نیز دریافت کنند اقدامی دیگر است که بانک دی با هدف تسهیل دسترسی خانواده‌های شاهد و ایثارگر به خدمات این بانک انجام داده است و در نتیجه آن امکان استقرار 6هزارو450 دستگاه را در دفاتر پست‌بانک در سراسر کشور فراهم کرده است. 

بانک دی در اقدامی دیگر، دست به انعقاد تفاهم نامه با شرکت ملی پست زده تا براساس آن انجام امورات بانکی برای جامعه ایثارگری تسهیل شود. 

اعطای تسهیلات 
بانک دی در مهر سال جاری طرح‌های جدید خود برای اعطای تسهیلات به خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان را آغاز کرد.
‎علاوه بر اینها در سال 1399، مبلغ 180 میلیارد ریال تسهیلات به 782 نفر از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت شد که این رقم در سال 1400 با رشد 177درصدی به 500 میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند. همچنین در سال 1399 مبلغ 2هزارمیلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به 8هزارو200 خانواده از مجموع خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت شد که این رقم نیز در سال 1400 با رشد 20 درصدی به 2هزارو400میلیارد ریال افزایش می‌یابد. 

‎گفتنی است در سال 1399 حدود 300میلیارد ریال تسهیلات به معرفی‌شدگان به صندوق اشتغال و کارآفرینی خانواده های شهدا و ایثارگران پرداخت شد و در سال 1400 مصوبه پرداخت تسهیلات به رقم 2هزار میلیارد ریال صادر شده است.

‎انعقاد قرارداد بانک دی با صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات از محل سهمیه ایثارگران به مبلغ 10هزارمیلیارد ریال در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری نیز فرصت اقتصادی دیگری است که بانک دی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران فراهم آورده است.
 

عرضه سهام بانک دی 
بانک دی از همان نخستین سال آغاز فعالیت خود در سال 1389، امکان خرید سهام بانک را برای والدین و همسران شهدا و فرزندان شهيد با عامليت بنياد فراهم آورد تا ضمن تامین اعتبار خريد سهام توسط بنياد شهيد وامور ايثارگران، باز پرداخت آن توسط ايثارگران از محل سود سهام سنوات آتي صورت گيرد. پس از پايان ثبت نام خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان و آزادگان نیز برای خرید سهام ثبت نام شدند. در نتیجه این اقدام، در سال 99 و یک دهه پس از آغاز طرح یادشده، 730هزار نفر از سهامداران بانک دی را اعضای خانواده های شهدا و ایثارگران تشکیل دادند. 

دیدار کارکنان بانک دی با خانواده‌های شهدا و ایثارگران 
خدماتی که در زیرمجموعه بانک دی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ارائه می‌شود، تنها جنبه مادی ندارد و ابعادی معنوی را هم دربرمی‌گیرد؛ نمونه‌ای از این خدمات معنوی دیدار کارمندان بانک دی در سراسر کشور با این خانواده‌هاست. 

نمونه‌ای  از این دیدارها در سوم خرداد سال جاری همزمان با سالروز آزاد‌سازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی صورت گرفت و در جریان آن همکاران بانک دی در شعب اهواز، ایثار مشهد، خرم آباد، سنندج، قزوین، کاشان، کرمانشاه، گرگان، گنبد کاووس، ونک، گیشا و طالقانی تهران با هدف تکریم و قدردانی از ایثار و فداکاری‌های شهدا با خانواده های آن دلاورمردان دیدار کردند و سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره رشادت‌های شهدا را گرامی داشتند.

تقدیر از بانک دی به پاس ارائه خدمات 
و در نتیجه همین اقدامات مستمر 11 سال گذشته بود که معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران چندی پیش و در 12 مهر سال جاری از مدیرعامل بانک دی تقدیر و لوحی به ایشان اعطا کرد؛ علاوه بر این در ماه جاری معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند بانک دی در زمینه خدمت‌رسانی مطلوب به خانواده معظم شهدا و ایثارگران، توسعه شعب، پیگیری اقدامات مربوط به بیمه تکمیلی ایثارگران و پرداخت مطالبات دانشجویان دانشگاه شاهد قدردانی کرد و از عزم بنیاد شهید و امور ایثارگران برای متمرکز ساختن حساب‌های بانکی خانواده شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری در بانک دی خبر داد. بی‌یقین در راستای همین رضایت از عملکرد بانک دی است که بنیاد شهید به‌تازگی با افتتاح دو باجه بانک دی در ساختمان‌های این بنیاد در دو شهر بابلسر و فریدونکنار موافقت کرده و این اتفاق اواسط ماه جاری رخ داده است. در این شعب امکان ارائه همه خدمات از قبیل دریافت و پرداخت و عملیات بانکی، بیمه‌ای و کارگزاری سهام مقدور است. 

نکته جالب توجه آن است که رویکرد مثبت بنیاد شهید و امور ایثارگران به بانک دی با تغییر دولت و به تبع آن تغییر رئیس بنیاد تغییر نکرده و سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس جدید بنیاد نیز بر پیگیری خدمات مالی بنیاد از کانال بانک دی تاکید دارد. 


گزارش ویژه//

ارسال نظرات
موضوعات روز