يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
تیتر20 اهمیت برگزاری آزمون در شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو را بررسی می کند؛
برگزاری آزمون سراسری شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو نیازمند صرف وقت و هزینه است که ایساکو آن را در راستای ایجاد انگیزه بین کارکنان برای ارتقای شغلی بهبود توانایی آنها و در نهایت ارائه خدمات بهتر به مشتریان و بالا بردن سطح رضایت شان تقبل کرده است.
کد خبر: ۵۲۵۱۶
آزمونی برای ارتقای ایساکو و ایساکویی ها
تیتر20 - سیزدهمین آزمون سراسری شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو، به منظور مهارت‌سنجی کارکنان نمایندگی‌ها از ۱۵ آذر آغاز و تا بیست و پنجم همین ماه، ادامه خواهد داشت.

این آزمون که به دلیل شرایط کرونایی به صورت الکترونیکی توسط ایساکو (شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو) برگزار می شود، سطح مدیریتی، کارشناسی و تعمیرات را در این شرکت در بر می گیرد. بنا به گفته مسئولان ایساکو، هدف از برگزاری این آزمون، سنجش دانش‌ فنی و تخصصی و ارتقای روزافزون مهارت کارکنان نمایندگی‌های مجاز است. ایساکو تاکید می کند که خروجی نهایی آزمون موردنظر، رشد توانایی‌های حرفه‌ای نیروهای شرکت و به دنبال آن ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خواهد بود.

اما چرا وجود این آزمون و تداوم آن مهم است و ایساکو تا به امروز ۱۳ دوره اش را برگزار کرده است؟ خدمات پس از فروش خودرو اهمیت بسیار زیادی در جلب رضایت مشتریان دارد و به نوعی ویترین شرکت های خودروسازی محسوب می شود. هرچه سطح کمی و کیفی خدمات بالاتر باشد، شهروندان نیز رضایت بیشتری از خودروسازان خواهند داشت و هرچه خدمات ضعیف تری ارائه شود، نارضایتی عمومی افزایش می یابد. اینجاست که اهمیت آزمون برگزار شده توسط ایساکو مشخص می شود. 

در آزمون امسال ایساکو، شش هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل شرکت کرده اند، بنابراین امکان سنجش توانایی ها و نقاط ضعف و قوت کارکنان (از مدیران گرفته تا تعمیرکاران) فراهم می شود. با وجود این سنجش، مشخص می شود که بزرگترین شبکه خدمات پس از فروش خودرو در ایران در چه بخش هایی از شرایط مناسبی برخوردار است و نقاط ضعفش کجاست.

 هرچند نتایج آزمون موردنظر رسانه ای نمی شود ، با این حال برای خود ایساکو محرز می شود نیروهای تحت خدمت این شرکت در چه سطحی قرار دارند و در چه بخش هایی نیاز به آموزش های بیشتر است. طبعا با شناخت نقاط ضعف و قوت کارکنان، ایساکو می تواند نسبت به تقویت و پوشش آنها اقدام کند و این موضوع در نهایت به نفع مشتریان تمام خواهد شد. 

اما گویا این آزمون در رتبه بندی کارکنان نمایندگی‌های ایساکو نیز تاثیر دارد، به نحوی که رتبه شغلی آنها متناسب با نتایج به دست آمده در هر سال تعیین می شود. این موضوع سبب خواهد شد به نوعی رقابت بین پرسنل ایساکو در همه سطوح شکل بگیرد و انگیزه آنها برای ارتقای توانایی و عملکردشان بالا برود. به عبارت بهتر، کارکنان ایساکو به واسطه آزمونی که هر سال برگزار می شود، این انگیزه و امید را دارند که با ارتقای رتبه شغلی خود، از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار شوند. 

نفع این موضوع نیز به مشتریان ایساکو خواهد رسید، زیرا به هر حال هر چه توانایی و تخصص و سطح فنی آنها افزایش یابد، عیب یابی خودروها و تعمیرات به خصوص تعمیرات تخصصی، در سطح بهتر و قابل قبول تری انجام خواهد شد. 

اما برگزاری آزمون سراسری شبکه خدمات پس از فروش، جزو آن دسته از ابتکارات ایساکو به شمار می رود که به نظر می رسد می تواند الگویی برای دیگر شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در ایران باشد. 

برگزاری چنین آزمونی نیازمند صرف وقت و هزینه است که ایساکو آن را در راستای ایجاد انگیزه بین کارکنان برای ارتقای شغلی بهبود توانایی آنها و در نهایت ارائه خدمات بهتر به مشتریان و بالا بردن سطح رضایت شان تقبل کرده است. 

به نظر می رسد اگر دیگر شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو نیز برگزاری چنین آزمون های را در دستور کار خود قرار دهند، ضمن ایجاد انگیزه برای پرسنل، امکان ارائه خدماتی بهتر به مشتریان خود را فراهم خواهند آورد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز