يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
تیتر20 گزارش می دهد؛
شتاب هیجانی در توسعه فروشگاه های جدید می تواند هزینه اضافی به فروشگاه های زنجیره ای تحمیل کند که این موضوع باید مورد توجه سهامداران و مالکان فروشگاه های زنجیره ای باشد.
کد خبر: ۵۳۷۷۱
نقش فروشگاه های زنجیره ای در بالا بردن نرخ اجاره بها در شهرستان ها
تیتر20 – استاندار زنجان چندی پیش در جلسه کار گروه تنظیم بازار استان با اشاره به مجوز تاسیس فروشگاههای زنجیره‌ای در استان که با اخذ مجوز از مرکز انجام می‌ گیرد، گفت: برخی فروشگاه های زنجیره‌ای برای اجاره مغازه در سطح شهر اجاره بهای بسیار بالا و چشمگیری پرداخت می‌کنند که یکی از مهمترین دلایل بالا بودن تورم استان همین مساله اجاره‌بها است که باید مقابل آن ایستاد.

اواضافه کرد: تبعات بعدی این مساله این است که عدالت از بین می‌رود در حالی که چند جوان برای راه‌اندازی کسب‌ و کار، محلی را اجاره کرده‌اند اما وقتی یک فروشگاه زنجیره‌ای، اجاره بالایی می‌پردازد موجب بیکاری آن چند نفر می‌شود.

افشارچی با اشاره به اینکه پرداخت اجاره‌ بهای بالاتر از عرف موجب رقابت بین فروشگاه‌های مختلف زنجیره‌ای برای پرداخت بیشترین اجاره‌بها شده و باز هم نرخ‌ها افزایش پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: از هم‌اکنون باید در مقابل این موضوع  ایستاد چرا که تبعات زیادی به دنبال دارد.
البته این موضوع در شهرهای دیگر هم مشاهده می شود و با توجه به رشد سریع و رقابت بین فروشگاه های زنجیره ای موضوع تصاحب ویا اجاره مغازه ها در متراژ و موقعیت مناسب با قیمت های بالاتر از قیمت منطقه دور از ذهن نیست.

از سویی مدیران فروشگاه زنجیره ای بقا در بازار رقابتی را در توسعه سریع می بینند و از طرفی این رقابت می تواند در غیر اقتصادی شدن فعالیت آن فروشگاه در آینده تاثیر گذار باشد.

از همه مهم تر بی توجهی به ساختار اقتصاد مردم بومی همانطور که استاندار زنجان گفت می تواند اثرات مخربی بر جای بگذارد.

به نظر می رسد برای جلوگیری ازاین اتفاق، فروشگاه های زنجیره ای برای حضور در شهرستان ها علاوه بر توجه به شرایط اقتصادی مردم منطقه ، رقابت با یکدیگر را در چارچوب ها مشخص شده دنبال کنند.

البته شتاب هیجانی در توسعه فروشگاه های جدید می تواند هزینه اضافی به فروشگاه های زنجیره ای تحمیل کند که این موضوع باید مورد توجه سهامداران و مالکان فروشگاه های زنجیره ای نیز باشد. 


ارسال نظرات
موضوعات روز