شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
در پی انتشار خبری پُر سر و صدا در سینما درباره آدم اجیر کردن و چاقو خوردن یک سینماگر که به اشتباه به عوامل یکی از فیلم‌های سینمایی جشنواره فجر ربط داده شد، یک صنف سینمایی در اطلاعیه‌ای در این مورد شفاف‌سازی کرد.
کد خبر: ۵۴۰۰۶

تیتر۲۰- به‌تازگی خبرهایی از درگیری میان دو سینماگر منتشر و گفته شد که در این ماجرا یکی از طرفین دعوا به اجیر کردن افرادی اقدام کرده که در نهایت به چاقو خوردن طرف دیگر و مجروح شدن شدید وی منجر شده است. 

در ابتدا این‌طور گمانه‌زنی شد که این جنجال مربوط به فیلم ملاقات خصوصی و کارگردان آن بوده که با تکذیب سازندگان این فیلم هم همراه بود و حالا مشخص شده که فرد مجروح یکی از اعضای انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما است.

در این‌باره هیات مدیره انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما اطلاعیه‌ای را منتشر کرده است که البته برای حفظ حرمت افراد به نام طرفین ماجرا اشاره‌ای نشده است.

در متن اطلاعیه آمده است: «همکاران ارجمند و سینما دوستان گرامی! انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما با تاسف و حیرت بسیار، به واقعه‌ تلخ استخدام اشرار و آسیب رساندن به جسم و جان یکی از اعضای خود می‌نگرد. بدیهی است که بررسی دلایل ریشه‌ای و حقوقی این اقدام غیرقانونی و ضد امنیتی در اختیار مراجع قضایی است، اما آنچه انتظار هم‌صنفان عزیز و افکار عمومی است، موضع‌گیری صریح و روشن انجمن ما در این زمینه است.

هیات مدیره انجمن که سال‌هاست برای تامین امنیت شغلی، هویت شغلی و رفاه اقتصادی اعضای خود و خانواده‌ سینما در تلاش بوده، اکنون سخت نگران تامین امنیت جانی همکاران خود شده است. پروردگار متعال را شاکریم که این حرکت هنجارشکنانه، منجر به خسارت جبران‌ناپذیرتری نشد و خوشبختانه همکارمان با توجه به آسیب‌های جسمی، اکنون در حال گذران دوران نقاهت است که از صمیم قلب برای ایشان آرزوی سلامتی عاجل داریم.

انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما، این عمل ضدانسانی و وحشیانه را به‌شدت محکوم کرده و ضمن حمایت همه جانبه از حقوق همکار دیرینه خود، اعلام می‌کند که هم اراده دارد و هم آرزومند است که در همکاری بین نهادهای صنفی، سازمان سینمایی و مراجع قضایی، ریشه‌های این عمل زشت، شناسایی و برای همیشه از تکرار آن به هر شکل جلوگیری شود. در پایان ضمن آرزوی بهبودی هر چه سریع‌تر این عضو محترم، اعلام می‌کنیم که پاسداری از روح، جسم، منافع، آبرو و در یک کلام موجودیت همه‌ آحاد صنف، بنیادی‌ترین و جدی‌ترین وظیفه ما بوده، هست و خواهد بود.»/ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز